Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: razorx op 04-12-2015 20:38:46
Citaat van: V70geRwin op 04-12-2015 20:37:18
Citaat van: razorx op 04-12-2015 20:07:00
Citaat van: elmarconi op 04-12-2015 18:19:38
Citaat van: razorx op 04-12-2015 17:38:31
@Maikel: kon het niet laten met die mini PC tussen de MAF's

URL?
https://www.chinavasion.com/china/wholesale/Android_Media_Players/Android_TV_Box/G2-Windows-10-Mini-PC/

Windows 10, voorgeactiveerd middels een KMS activatie en een locaal draaiende activatie server.
Met inklaring e.d. komt ie op € 135,-.  Prima voor Office gebruik.

Yits, is dit iets voor mediacenter denk je of te licht?
KODI erop?

P.s. En nu kan heel china in je huiskamer koekeloeren  :evil:
Ik denk dat hij daar uitermate geschikt voor is.
En laat die Chinezen maar meekijken. Verstaan me toch niet. De Amerikanen en Europeanen wel. :)

;D

En voor de rest veel succes met koken  :eusa_clap:

Lammert

Citaat van: razorx op 04-12-2015 20:38:46
Citaat van: V70geRwin op 04-12-2015 20:37:18
Citaat van: elmarconi op 04-12-2015 18:19:38
Citaat van: razorx op 04-12-2015 17:38:31
@Maikel: kon het niet laten met die mini PC tussen de MAF's

URL?
https://www.chinavasion.com/china/wholesale/Android_Media_Players/Android_TV_Box/G2-Windows-10-Mini-PC/

Windows 10, voorgeactiveerd middels een KMS activatie en een locaal draaiende activatie server.
Met inklaring e.d. komt ie op € 135,-.  Prima voor Office gebruik.

Yits, is dit iets voor mediacenter denk je of te licht?
KODI erop?

P.s. En nu kan heel china in je huiskamer koekeloeren  :evil:
Ik denk dat hij daar uitermate geschikt voor is.
En laat die Chinezen maar meekijken. Verstaan me toch niet. De Amerikanen en Europeanen wel. :)
Je onderschat de Chinezen Yits. Bij de aankondiging van de nieuwe Landwind hadden ze het er al over dat deze voorzien was van een IWAW meter, LPi mapswitching, VVIS tune en een wideband mod  ;D

razorx

Proest!

Oh ja en goedenavond!
De Kinugawa verstelbare BOV is binnen. Die dingen zijn dieper dan ik verwachtte. Verbaast me zo op het oog dat dat past.

Mooie afwerking overigens.

Vandaag de oplossing gevonden voor een raar probleem. Ik vertelde al dat mijn TPS waarde periodiek rare piekjes vertoonde gevolgd door een ogenschijnlijk extreem rijk mengsel. Later ben ik wat uitgebreider gaan kijken en zag dat dat mengsel ook wel eens een keer heel arm leek.

Achterdochtig reed ik verder. Het bleek dat op de momenten waar de wagen inhield of zelfs wilde afslaan er geen logging data meer binnen kwam.
Ik koppelde de permanent verbonden ultra platte OBD steker los en het probleem was weg.

Ik denk niet dat het aan de loggende carputer ligt. Ik vermoed dat het dat ultra platte OBD verleng snoer is dat periodiek sluiting geeft. Avinitlarge op VS had ooit ook ellende met zo een kabel.
Normaal is de K lijn in rust hoog (+12V). Het zou me niet verbazen als de communicatie routines in de ECU level triggered en niet edge triggered zijn. en dat een wat langer durende sluiting naar massa op de K lijn een tijdelijke freeze in de ECU veroorzaakt.

maartendeb

Interessant. Mijne start moeizaam (dikke hik of zelfs afslaan) als ik van te voren de OBD kabel inplug (nog niet eens aangesloten met USB). Eenmaal lopend inpluggen no problemas.

razorx

Piet

Citaat van: maartendeb op 05-12-2015 19:40:53
Interessant. Mijne start moeizaam (dikke hik of zelfs afslaan) als ik van te voren de OBD kabel inplug (nog niet eens aangesloten met USB). Eenmaal lopend inpluggen no problemas.

Ja dat is een bekend fenomeen.
Als de K-line wat te lang laaggetrokken wordt heeft de ECU het even moeilijk.
Bij mij gebeurt het wanneer de carputer na starten uit " hibernation"  komt, direct even neiging tot afslaan.

mehn

voorgeactiveerd middels een KMS activatie en een locaal draaiende activatie server.

Moet je dat allemaal nog zelf doen of hebben ze dat in China al gedaan?  :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

razorx

Dat is fabriekshalve al gedaan.

Vulk

razorx

Goedenavond!

Eh, hoe het met me gaat? Ik schijn wat gespannen over te komen. Deze foto zou onlangs door één of andere dienst van me gemaakt zijn in een ver land:

(Radicaliserende thuisklusser)

Merkwaardig eigenlijk: Waar computerproblemen me momenteel naar de strot kunnen grijpen ontspan ik van elektronica.
Gisteravond had ik wat energie over en ging eindelijk verder met de IWAW meter. Die is nu af en werkt zoals ik wil. Alleen nuttige informatie.
Standaard zie je alleen de turbodruk als getal en als balkje, de lambda waarde, batterij spanning en de kvs temperatuur.

Mocht er één van deze of overige waarden afwijken van wat ze mogen zijn komt er een foutmelding met de bijbehorende waarde. Dit kan zijn:
Accuspanning, detonatie, fuel trims, kvs temperatuur, lambda waarde, boost spikes, injector duty cycle of een ander van de 50 gelogde waarden.

Als het meerdere fouten betreft worden deze allen achtereenvolgens getoond tot het einde van de rit. Misschien belangrijker nog is dat de omstandigheden waarbij die fout optrad ook getoond worden. Dat zijn de lambda waarde, het toerental en de load. Eigenlijk zou ik de TPS ook nog toe moeten voegen besef ik nu.

Ik heb gekozen voor een standaard 2*16 karakter display met geelgroene achtergrond verlichting. Met wat moeite kan je bovengenoemde informatie leesbaar kwijt op dat display. De achtergrond verlichting wordt uiteraard geregeld door de Volvo knop voor de instrumenten verlichting.

Omdat het gebruikte display niet zo hoog is, kon ik hem in het linker x70 ventillatie roostertje inbouwen zonder diens functie volledig te verstoren.

De plaatjes.
Arduino pro micro op gaatjesprint, daaronder het display.

In de software heb ik diverse debugging en simulatie modi toegevoegd. Had ik eerder moeten doen. Bespaart veel tijd.

Tijdens een ritje kan het er zo uitzien:

Een foute situatie presenteert zich zo:

KVS temperatuur 123 graden bij 0,9 lambda, 2650 toeren en 10,3ms load.

volvobug

;D ;D
Waar ben je mee bezig man, een diamantboor voor leidingdoorvoer o.i.d.?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Ghe ghe, was een tijdje terug. Spannend klusje. Netwerk kabel moest door een marmeren vloer. Het ergste was dat de enige zinvolle plaats aan de onderzijde zeg maar gevuld was met ik weet niet wat aan buizen en elektra. Om de waterschade te beperken koelden we de boor wat subtieler met bierflesjes gevuld met water.

De kabels zijn afgeschermd door geaard metaal rondom de doorvoer i.v.m. mogelijke interferentie door de omliggende elektra.

The Demon

Gezien de hoek van de foto kan het haast niet anders dan dat F-J die genomen heeft en vervolgens aan de diverse inlichtingen diensten heeft door gespeeld.  ;D

Piet

UserID6342

Hahahaha, maar metertje ziet er gaaf uit Yits  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Werkt super zo !