Wat kan het zijn? Benzinetoevoer of elektronica

Gestart door Walvo, 19-05-2009 12:11:36

Vorige topic - Volgende topic

Walvo

Hallo allemaal,

Ik hoop via deze deaad een oplossing te vinden voor mijn probleem met de T5 estate (1994).

Wat?
Bij tank meer dan 1/4 vol: horten en stoten > Lambdalampje springt aan. LMM al vervangen. relais 103 al vervangen. Soms bij drempeltjes/hobbeltjes geen vermogen, maar dat wordt 1 seconde later weer opgevangen.
Continue weinig vermogen. Reageert traag op gasgeven en motor is onrustig (net of een band niet rond is, maar banden zijn ok).
Bij afremmen op de motor hikt de auto licht.

Bij een bereik van 150km of minder (volgens infopanel) rijdt de auto zoals deze hoort te rijden. Goed vermogen.
Bij afremmen op de motor draait deze ook rustiger met nagenoeg lege tank.

Wat zou dit kunnen zijn?
Ik lees het graag.
Als er meer info nodig is geef ik dat natuurlijk met alle plezier.

Groeten,
Daniël
2.3 T5 estate '94 (kleur 412)

thuur

Als de enige constante de benzinehoeveelheid is dan moet je het zoeken in de toevoer. De pomp bromt mooi constant als je de sleutel op contact zet met een volle tank? Benzinedrukregelaar al gecontroleerd?

Bij een onrustig lopende motor, merk je verschil als je de injectorstekkers een voor een lostrekt?

Gr :eusa_think:

Walvo

Hoi Thuur,

De benzinepomp is vervangen en doet het goed.
Er is ook geen vuil in de tank geconstateerd.
Downpipe en cat is ook vervangen.

Benzinedrukregelaar heb ik wel mijn twijfels bij, maar Volvo heeft daar ook al naar gekeken.

Injectoren zijn schoongemaakt, maar 1 voor 1 lostrekken moet ik nog proberen. Goeie tip.

Misschien zijn er nog meer punten om na te gaan?

-D©©©L-

Snellebaksteen

Als je een andere drukregelaar wilt proberen; ik heb er nog 1 liggen om uit te wisselen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Walvo

Hallo Marco,

1-2-1 komt steeds terug als code (LMM) + 1-4-3 (achterste pingelsensor), maar deze zijn al vervangen.

Snellebaksteen,

Bedankt voor het aanbod! Ik wil daar wel gebruik van maken en wil graag een afspraak maken om dit uit te proberen. Ik stuur eerdaags een pb (even agenda checken met al die vakantiedagen).

Walvo

Hallo allemaal,

Nieuwe gegevens: auto rijdt keurig op 5 cilinders. Met de hogere temperaturen van de afgelopen dagen nergens problemen meer.

Ik weet dat het weer terug zal komen met lagere temperaturen.

Kan iemand hier iets mee? Wat zou het kunnen zijn dat het ook nog eens temperatuurafhankelijk lijkt?

thuur

Tankontluchting al nagezien?

Benzinedampenopvangsysteem hangt er goed bij?

Ruik je wel eens een benzinelucht ombij de auto?

Gr ???