Scheur in 't blok!?

Gestart door CBR, 31-03-2008 20:20:10

Vorige topic - Volgende topic

mehn

B5234T3 is de T5 motor uit de V70, zal vast passen als je er een met vaste klepstoters neemt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

CBR

Hallo, even een up-date na een zeer lange zoektocht.

Helaas nog geen andere motor kunnen vinden. Wel veel rommel aangeboden gekregen of voor de prijs van een ruilmotor. Uiteindelijk zelfs een motorrevisiebedrijf ingeschakeld maar ook hij kon niets vinden. Het is dus lastig, zoals Math al vermelde.

Toch doet de auto het goed, als je niet boven de 3000 t/min kom. :eusa_whistle:

Ik heb zelf helaas niet de ruimte en de kennis om een motor te ruilen, daarbij komt dat ik het een behoorlijke financiele aderlating vind :eusa_wall:

Volgens mij heb ik de volgende optie's:
1) 'k blijft er in rijden zoals wij nu al doen; niet boven de 3000 t/min :angel: Daarbij wordt de volvo veel minder gebruikt; Er is een kleine opkomst en vrouw zit thuis. :eusa_dance:
Blijft er zo 4 jaar mee rijden en schrijf €3000,- per jaar af.
(Maar baal dan natuurlijk wel van de (on)mogelijkheden van de R!!)
2) Laat er een goedkopere en ander type motor inzetten, bv de B5234T3 bj 2003. Alleen is de R dan geen r meer en ook niet meer orgineel :eusa_doh:
3) Verkoop de auto aan een R liefhebber, die er zelf een ruilmotor in kan zetten. Deze optie heeft mijn voorkeur, zij het pijn in mijn hart. Ik heb namelijk nog nooit zo'n perfect rijdende auto gehad :eusa_wall: :eusa_wall:

Wie geeft wijze raad of wie bied?
Ik wil hem namelijk niet zomaar doorverkopen en een ander er mee opschepen.

Ik hoor graag van jullie.

Turbo-Geek

Mijn advies, BLIJVEN ZOEKEN !
Je vind uiteindelijk een juiste motor, desnoods in Duitsland.
Je haalt hem zo op en vaak scheelt dat heel wat $$$$

Lijkt me de enige juiste oplossing en tot die tijd rustig blijven rijden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Jeroentjuh

Ik had er mooi een ander type motor ingezet, al het rand gebeuren gewoon overbouwen.....

CBR

Citaat van: Turbo-Geek op 09-07-2008 20:31:42
Mijn advies, BLIJVEN ZOEKEN !
Je vind uiteindelijk een juiste motor, desnoods in Duitsland.
Je haalt hem zo op en vaak scheelt dat heel wat $$$$

Lijkt me de enige juiste oplossing en tot die tijd rustig blijven rijden.

Ik / wij zijn dus al een heel poosje aan het zoeken. Weet jij misschien een andere manier om (beter) te zoeken dan via E-mail en contacten via revisiebedrijf?

CBR

Citaat van: Jeroentjuh op 09-07-2008 23:44:50
Ik had er mooi een ander type motor ingezet, al het rand gebeuren gewoon overbouwen.....

Daar ga ik ook steeds meer aan denken. Al is een ruilmotor nog wel te koop via Volvo, maar het inbouwen gaat me veel geld kosten. Misschien dat een echte doe het zelfer met ruimte dit stukken goedkoper kan. Hij/zij heeft dan een hele mooie R voor 'weinig €€'s.

Alleen is die misschien wel net zo moeilijk te vinden dan een goeie (goedkopere) motor!

bbrruno

Heb zelf reeds tweemaal in uk een volvo 850 motor gekocht en goede ervaringen mee. (Ondanks stuur rechts geen verbouwingen nodig). Verzoek kun je indienen via 1stchoice.co.uk en partsgateway.co.uk.
Vraagprijzen in uk beduidend lager dan in benelux, frankrijk & duitsland. Verzendkosten gemiddeld 175 euro.

CBR

Updata:

Vandaag besloten om er een nieuwe (ruil) motor in te zetten. Het was niet meer te doen: dronk meer koelvloeistof dan benzine >:( :-\ :-\en dat is dan niet weinig voor een R!! Volgende week komt tie binnen bij Hoofdman SHN vanuit zweden (in kist) en 28 & 29 mei ga tie erin. :eusa_dance:

Groet Corné

Laserblue

Citaat van: CBR op 08-05-2009 16:55:07
Updata:

Vandaag besloten om er een nieuwe (ruil) motor in te zetten. Het was niet meer te doen: dronk meer koelvloeistof dan benzine >:( :-\ :-\en dat is dan niet weinig voor een R!! Volgende week komt tie binnen bij Hoofdman SHN vanuit zweden (in kist) en 28 & 29 mei ga tie erin. :eusa_dance:

Groet Corné

't is ff slikken maareh  :eusa_clap:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

V70geRwin

Updata:

Groet Corné

Mooi hoor, laat ze voor dat geld ook even wat foto's maken  ;)

CBR

Citaat van: spekkie99 op 09-05-2009 00:20:25
Updata:

Groet Corné

Mooi hoor, laat ze voor dat geld ook even wat foto's maken  ;)

Vandaag en gisteren gesleutelt. Motor zit er in!! Rijdt vooralsnog goed en koelvloeistoof bleef "binnen"
Ga proberen foto's te plaatsen

)()()sT

Ja graag!!!
Mooi dat het gelukt is  :eusa_clap:

BenC70ES

Ik vraag me nog steeds hetzelfde af als D©©©L, wat is het verschil met het blok vande B5244T (2.4/5 LPT)...  volgens zijn enkel de drijfstangen en zuigers anders, maar die kan je gewoon van je R motor overnemen, en dus enkel het deel met de barst van de LPT motor nemen.

Maar dit zijn dus vijgen na pasen  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

CBR

CBR