Welke turbo's passen er op mijn Italliaanse T5R?

Gestart door ThijsJC, 01-04-2008 14:52:00

Vorige topic - Volgende topic

ThijsJC

Beste Volvo 850 rijders,

Ben sinds kort de trotse eigenaar van een Italiaanse T5R, rijdt lekker door als je uit een Mercedes 190d komt :eusa_dance:
Graag had ik er dus een lpi installatie in willen steken, want aan de pomp is dat toch even slikken.  :eusa_wall:
Had gedacht aan een Viale systeem met zesde injector... denk ik hier goed? ???
Graag had ik ook wat info gewild van welke turbo's er allemaal op deze motor passen? Of hoe ik het beste wat meer pk's uit de auto kan halen. Waar koop je die turbo's bv? Kan mijn auto daar met 260000km nog wel tegen?
Ik geloof dat er een 13t ofzo op zit gemonteerd, maar wat is zowat de grootste turbo die deze auto aan zal kunnen? En moet er dan wat aan het motormanagement gebeuren?

Alvast bedankt voor de info...

mehn

Nee hoor, alle turbo's tussen 13G en 19T passen erop. Alleen hebben die niet allemaal dezelfde downpipeaansluiting, dus het kan zijn dat en een andere downpipe moet aanschaffen.
Als je LPi wilt is 16T genoeg omdat je al snel aan het maximum van de LPi installatie zit, ook met 6e injector.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

993GT2

Je zou bijvoorbeeld eens een belletje kunnen plegen met de mannen van European Tuning in Moergestel.

Zij kunnen je een hoop, zo niet alles, vertellen wat de (on)mogelijkheden zijn en daar een kostenplaatje aan hangen ;)

succes!!
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

ThijsJC

Thanx voor de info,

Waar kan ik deze turbo's kopen op het internet met bijpassende downpipe? Ergens in Amerika mss vanwege de laage dollar?

bobbob