code p0422 werking kat. onvoldoende.

Gestart door Raoul, 01-04-2008 10:13:40

Vorige topic - Volgende topic

Raoul

Helaas heb ik een storing waar ik even mn vraagtekens bij zet.
code p0422.

Nu heb ik al 2 jaar een storing in sensor 2 (achter de kat), maar dit leidde nooit tot een brandend lampje. Sinds er gas inzit wel. Na 200 km brandt het lampje, met foutcode p0422. Dus , beetje te snel, sensor 2 vervangen,ook omdat via life-data de afgegeven spanning 0.000 v is.
Maar met de nieuwe sensor nog steeds hetzelfde, 0.000 v! Wanneer ik op de stekker meet ,meet ik toch 0.3-0.5 volt. Balen.

Gisteren de ECU eruitgenomen, stekker ingespoten, geen resultaat. Ik denk dus aan een draadbreuk naar de ECU vanaf de O2 sensor. Volgende stap is om rechtstreeks op de ECU te meten, maar daar kom je lastig bij.
Ook de betreffende aansluitingen heb ik denk ik gevonden,
aansl.19 massa, aansl.34 signaal, en aansluiting 29 voorverwarming.
(Bosch 2.5 20 v uit 97)

Is er iemand die hier ook wel ns last van heeft (gehad)?? Draadbreuk of iets anders.?  Momenteel heb ik geen tijd om verder te zoeken, dus ik hoop op de gouden tip!!

Raoul

Vandaag de bedrading van sensor 2 naar de ECU gecheckt, is ok, geen draadbreuk. Ook nog ns gemeten, Lambda 2 pendelt tussen 0.1 en 0.6 volt.
Misschien is mn uitleeskast (Capelec)  niet geschikt.
Dit zou inhouden dat de foutcode wel klopt, en de kat niet goed is (op gas).code p0422. Wel toevallig dan dat via life data  sensor 2 wordt genoemd en niet pendelt of spanning afgeeft.

Of het signaal komt wel bij de ECU aan, maar in de ECU niet...

Binnenkort met andere uitleesapparatuur nog ns kijken. Tot in de stekker van de ECU is de bedrading ok.

Wordt vervolgd