T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Citaat van: R o b op 09-04-2010 15:56:26
Het kanon van de Peel!

Wat doet zo'n ding dan 0-100? ::)

If it's not blown, it sucks...

Gouden Koets

Gefeliciteerd met de behaade resultaten Rob!!!! Knap staaltje werk geleverd!!!

Groeten Niek..

elianmars

Dat rode karretje links is ook niet verkeerd  :eusa_clap:

Mooie cijfers, Rob!

Alleen zoveel moeite voor die cijfertjes....... Er zijn er toch genoeg die die cijfers met een 15G en een chippie hebben?  :eusa_think: :eusa_wall:

Geniet er van, man!  8)

R o b

Citaat van: elianmars op 09-04-2010 23:38:40
....... Er zijn er toch genoeg die die cijfers met een 15G en een chippie hebben?  :eusa_think: :eusa_wall:

Jep, wat een overdosis koffie al niet kan doen he!?  :eusa_boohoo:

Citaat van: elianmars op 09-04-2010 23:38:40
Geniet er van, man!  8)

Doe ik zeker, de stof ligt al millimeters dik op het dak!  ;D  (bij de grijze)

wepster

damn rob

dat zijn serieuze getallen daar heeft het wachten zich weer geloont nu maar veel veilige kilometers maken met dat kanon  ;)

R o b

Inmiddels al weer bijna 3000 km gedraaid met het blokkie. Alles loopt lekker. Nog even het achterste korte koelslangetje vernieuwen (blijft ene beetje druppelen) maar verder alle lof voor de motorbouwer.

Vandaag staat op de planning:
- apk 2010-2011
- nieuwe voorruit (verzekering) vanwege een steenslag
- sigarette aansteker na laten kijken, zekeringen springen er steeds uit....kom er zelf niet uit.

Vandeweek:
- nieuwe voorbanden (Ku31)
- stationairregelaar en gasklep schoonmaken (zelf)

En een kleine update.. ;D..:

)()()sT

Gelukkig zeg ik al 3/4 jaar dat ik dat stickertje van die windkapjes eraf moet halen  :evil: ;D

3000 km nu al, wordt het niet eens tijd voor LPi of een diesel?  8) ;D

R o b

Citaat van: )()()sT op 14-04-2010 08:27:53
Gelukkig zeg ik al 3/4 jaar dat ik dat stickertje van die windkapjes eraf moet halen  :evil: ;D

Warm water of een fohn!  ;)

Citaat van: )()()sT op 14-04-2010 08:27:53
3000 km nu al, wordt het niet eens tijd voor LPi of een diesel?  8) ;D

Ik kook niet eens op gas... 8)

Wout309t

Mooie bak Rob!

Deze zomer overschilderen???   :eusa_drool:
2011 V70 2.0T R-Design MT

t5karel

Heel mooi Rob!Wagen is nu écht toppie en zit als een tijger in elkaar! :eusa_clap: ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

R o b

Gisteravond eindelijk tijd gevonden om T-Gul te onderhouden. Het blokje heeft inmiddels 4000 km gelopen en was toe aan haar 3e oliewissel. Bj 900 km was er 5W50 in gegaan. Afgelopen maandag 19 april was de trackday....dus een oliewissel mocht wel! Nu op naar het weekend van 22 mei -> 3 dagen Nordschleife!

Onderhoud:
- 5W50 van Valvoline
- 1x nieuwe oliefilter OC204 van Mahle
- alle koelslangetjes bovenop het blok wat aangedraaid en 1x een slangeklem vernieuwd
- klein beetje koelvloeistof bijgevuld.

Ook wat nieuw gadgets gekocht:

Eruit met die oude olie (wagen stond ene kant tijdelijk wat hoger ivm het eronder kunnen:

Johann

Citaat van: R o b op 24-04-2010 10:50:30
Eruit met die oude olie (wagen stond ene kant tijdelijk wat hoger ivm het eronder kunnen:

http://i472.photobucket.com/albums/rr88/RobClaassen/T-Gul/DSC08584-border.jpg

Officieel had je de voorkant op dezelfde hoogte moeten zetten om de olie af te tappen. Nu hangt 't carter scheef en blijft een deel van de derrie in het carter liggen. Daarbij als je een oliewissel doet "om de olie", de olie die er in zat kon rustig nog een tijdje mee, had je het carter ook voor langere tijd uit moeten laten lekken.

R o b

Dat zeggen ze dan weer niet!  ;D

Heb 20 min laten uitlekken, en andere zijde ook nog wat hoger gehad...toen kwam er weer een hele golf uit!
Olie was behoorlijk zwart en op de magneet van de carterplug zat redelijk wat drabbie!  ::) Wat inderdaad niet wil zeggen dat de olie al in kwaliteit was afgenomen. Maar 12 rondjes op de Nordschleife en omdat de wagen eigenlijk nu pas ingereden is heb ik toch wat eerder de olie gewisseld.

Zal er de volgende keer aan denken, ff de auto weer vlak zetten, thanks J!

Zo kwam de carterplug uit het blok:

Een veeg erover met de duim:

En weer schoon:

R o b

En al weer een fijne gadget op de kop getikt! Na tip van NvH. Dat ik hier niet eerder aan gedacht heb:

viking_in_shorts

Heb ik zelf best lang gebruikt en ben ik erg over te spreken. Qualiteit was top!