Temperatuurmeter ineens op koud bij warme motor.

Gestart door Testa Giallo, 04-01-2008 21:38:58

Vorige topic - Volgende topic

Testa Giallo

Het volgende doet zich voor: rijdend met warme motor valt op dat de temperatuurmeter op koud staat. Weet niet of dat elke keer zo is maar tenminste 1 keer draaide de motor in dat geval ook zo'n 1500 tpm stationair. Motor af en weer starten en alles is normaal. Wie het weet mag het zeggen! Ik las al iets over een gebrekkige massa aansluiting van de tellerunit? En over speling op het contactslot?  Het gaat om een 95er T5R met 2.0 ltr. handgeschakeld(natuurlijk). In heel mooi geel! Maar dat doet verder niet ter zake.

thuur

Vallende meter syndroom? (al gezocht?)

Speling op het elektrisch gedeelte van het contactslot merk je door uitvallende koplampen en een brandend ABS/TRACS lampje. Even goed, het minimaal terugdraaien van de sleutel zou het tijdelijk moeten verhelpen (niet de motor uitzetten :P).

Heb je foutcodes?

Er is ook een heel mooi Stationair topic...

Gr 8)

-D©©©L-

Ik verdenk de temperatuur sensor of de stekkers/bekabeling daarvan.
Al codes uitgelezen ?

Testa Giallo

De foutcodes: op A7 dus: 1-1-3 en 1-2-2, dus brandstofzender open stroomkring en temperatuur signaal interval te lang. Die eerste begrijp ik niet helemaal maar de tweede des te beter: er is even geen signaal geweest. Wat ik ook niet begrijp maar weer niet zo erg vind is dat het verschijnsel niet meer is opgetreden. Ik heb de codes gewist en wacht maar even af. Bedankt zover.

Tamarzilla

Slechte verbinding van de stekkers?

Groet,

Frank
T5, rica getuned

volvomarc

Ik had vandaag het zelfde probleem met mijn wijzer van de temp. weet niet of je het al opgelost heb. Als je het gevonden hebt hoor ik het graag kan ik daar ook eens naar kijken. Het lijkt op een slecht contact ergens in de bedrading. Verder kan ik niks vinden wat dat probleem moet veroorzaken.