automaat schokt/trilt bij uitrollen

Gestart door Fritzie, 15-07-2009 14:37:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fritzie

Vorige maand voor een Godsvermogen homokineet, krukaskering, nokkenaskering, distributieriem, spanrollen en 1 motorsteun laten vervangen aan mijn V70 Tdi uit 1997.

Sindsdien merk ik dat de automaat licht schokt/trilt als ik de auto laat uitrollen. Het begint voornamelijk bij 30 km per uur en stopt bij ongeveer 20 km per uur (voelt alsof je over een oneffen wegdek rijdt). In mindere mate doet zich hetzelfde voor als ik bij 110 km per uur ietsje gas terugneem. Opschakelen en terugschakelen gaat als vanouds. Verder ook geen problemen.

Kan dit verband houden met die vervangen motorsteun of homokineet of moet ik gezien de km-stand van ruim 320.000 maar eens aan het flushen?

wat denken jullie?

Fritzie

Helemaal niemand?

Ik lees hier veel over allerlei uiteenlopende bak-problemen maar ik vind nergens een vergelijkbaar euvel als het mijne....... :(

UserID6342

Persoonlijk zou ik het zoeken in een onbalans in een van je assen (kan misschien zijn door vern. vd homokineet als je het van te voren niet had)

-D©©©L-

Als het inderdaad de automaat is, dan kan een beetje verse olie na 320.000 km zeker geen kwaad. Je loopt wel het risico dat een bestaand probleem (slijtage) dan veel beter merkbaar wordt.