Heel soms afslaan

Gestart door chrisc, 21-04-2008 23:50:53

Vorige topic - Volgende topic

chrisc

Hallo,

Ik heb nu 3x gehad dat de auto om onverklaarbare reden afslaat.  Gewoon onder het rijden is het ineens over. Er is ook niet direct weer leven in te blazen, hij probeert wel aan te slaan, pruttelt vervolgens wat en slaat weer af. Dat doe je een keer of 4 en dan slaat hij weer aan en loopt weer als een zonnetje alsof er niets aan de hand is. Dit gebeurd met enkele maanden tussenpauze dus het is erg moeilijk te reproduceren.

Het probleem is nu dat het natuurlijk altijd gebeurd als het niet uitkomt (centrum rotterdam, bergop in frankrijk etc.)

Klinkt iemand dit bekend in de oren?

Alvast bedankt,

Gr,

Chris
'93 Volvo 850 2.5 10v Estate + '77 Alfa Spider + '98 Alfa 146 + '94 BMW R100GSPD + '01 Honda Transalp

KUKO (Rob)

Kijk even met de zoek functie naar relais 103 , ik neem aan dat alle dashboard lampjes ook gaan branden?

Watse

Had precies hetzelfde.

Bleek (na lang zoeken) de connector van de Lucht Massa Meter te zijn.
Schoonmaken, connector 20 keer erop en eraf. En er weer op.
Kabel ombuigen en vastzetten op de connector met een tiewrap.
Nooit weer last gehad.

Succes.

FrankvdAa

Heb ook precies hetzelfde, echter de volgende werkzaamheden uitgevoerd en nog steeds geen oplossing:
- LMM vervangen
- kabel LMM vastgezet aan stekker
- gasklephuis + stationairregelaar gereinigd
- relais 103 vervangen

Gebeurt bij mij eigenlijk nooit met warme motor en tot op heden alleen in de winterperiode (lagere temperaturen). Je kunt er i.d.d. geen pijl op trekken...

Welke lampjes gaan er bij jou dan branden?

Enige manier om 't te reproduceren is door met draaiende motor de LMM los te trekken, dan slaat 'ie ook plotseling af. Maar dat is natuurlijk logisch...

Voor mijn verhaal, zie dit topic
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

chrisc

Aha....relais 103. Ik zie inderdaad veel berichten hierover. Je moet het maar even weten. Inderdaad gaat heel de kerstboom branden op het dashboard.
Ik zal hier eens op verder zoeken, wellicht is dit mijn probleem.

Gr,

Chris
'93 Volvo 850 2.5 10v Estate + '77 Alfa Spider + '98 Alfa 146 + '94 BMW R100GSPD + '01 Honda Transalp

FrankvdAa

't Zou anders ook nog het contactslot kunnen zijn mocht relais 103 je probleem niet oplossen...
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

chrisc

Ik heb hem eruit gesloopt en wat foto's gemaakt. Lijkt mij niet helemaal fris:
http://fotoalbum.dds.nl/ccotellini/volvo850relais/fullsize/R0010749.JPG

Zie ook http://fotoalbum.dds.nl/ccotellini/volvo850relais  voor het hele album met alle foto's. Ook op 1 van de foto's is te zien dat er barstjes in de grijze condensator zitten. Lijkt me niet goed.
Het rode koper is paars geworden, dat duidt volgens mij op een behoorlijk hoge temperatuur? Ook het board in het middel aan de achterkant is wat donker.

Ik denk : vervangen.....

Gr,

Chris

Emiel

Zo te zien zitten er wel een paar slecht solderingen tussen...