vakantieperikelen van een V70 T5

Gestart door PeterM, 05-08-2012 12:51:20

Vorige topic - Volgende topic

PeterM

Heb er net een fantastische vakantie opzitten die gevierd is in Elba (voor degene die niet weten waar dat ligt, dit is een eiland voor de kust van Toscane, waar Napoleon ooit naar verbannen is). Mijn v70 T5 heeft ons (zoon, dochter vrouw en mijzelf) en de caravan ons er fantastisch heen gebracht en ook weer thuisgebracht, echter wel met nu de volgende euvels:
- abs en tracs lampje brandt nu constant, in het begin af en toe, maar nu constant
- cruise control functioneert niet meer
- kilometer aanduiding en snelheidsmeter functioneren nier meer (heeft natuurlijk ook met de cruise control te maken)
- olie onder het kleppendeksel
- alle afsluitdopjes van het "kerstboompje" zijn verdwenen

Auto heeft vlak voor de Gotthardtunnel een beetje vreemd gedaan. Sloeg af in de file en kon met moeite weer gestart worden. Na 200 meter zelfde probleem en met een tunnel van 17 kilometer voor de boeg, was dit geen fijn idee. Kon nog net het benzinesation vlak voor de tunnel bereiken en constateerde daar dat er een vacuumslang niet goed meer vastzat. Heb dit verholpen en heb toen toch maar de gok gewaagd en heb gelukkig nergens meer last van gehad.

Ik heb nu net weer dopjes op de kerstboom gezet en hij loopt nu echt weer mooi stationair. Heb ik misschien een backfire gehad?

Iemand suggesties? Ben blij dat ik de reis verder goed heb kunnen volbrengen en vind de V70 toch wel braaf dat ie met zo'n rits aan mankementen gewoon is blijven rijden.

Groet,

Peter

thuur

ABS controller (laten) reviseren en olievuldoprubber/carterventilatie en vacuumslangen vervangen. Klaar. Stuur maar een PB voor je bovenste drie klachten.

Gr 8)

PeterM

Citaat van: thuur op 05-08-2012 13:23:20
ABS controller (laten) reviseren en olievuldoprubber/carterventilatie en vacuumslangen vervangen. Klaar. Stuur maar een PB voor je bovenste drie klachten.

Gr 8)

Hallo Thuur,

de ABS controller naar jou sturen en de solderingen opnieuw doen had ik ik ook al bedacht (heb dat ook met m'n vorige V70 laten doen).

Ik heb een maand voor ik op vakantie ging de carterventilatie vervangen, alle vacuumslangen vervangen en ook het rubber onder de vuldop vervangen. Dit is dus allemaal in orde. Mijn suggestie van een backfire, is die gegrond?

Peter

KIM

Als je een backfire hebt gehad, dan had je dat echt wel gehoord. Of je radio heeft heeeeeel hard aangestaan.

thuur

Citaat van: PeterM op 05-08-2012 13:52:06
Ik heb een maand voor ik op vakantie ging de carterventilatie vervangen, alle vacuumslangen vervangen en ook het rubber onder de vuldop vervangen. Dit is dus allemaal in orde. Mijn suggestie van een backfire, is die gegrond?

Heb je ook gecontroleerd of de retourkanalen open zijn?

Gr :eusa_think:

PeterM

Ik heb alles goed gecontroleerd en waar nodig schoongemaakt. Misschien iets over het hoofd gezien.
Ik ga m'n abs-controller uitbouwen en naar jou ter reparatie sturen. Kun je trouwens zonder deze controller rijden, ik bedoel dus remmen?

Zit ik verder nog even met m'n kilometerteller en cruise control. Zal de teller es uitbouwen en kijken of er iets vreemds te zien is.

wordt vervolgd!

KIM

Ja, je kunt nog steeds remmen, je zult het alleen even zonder kilometerteller moeten gaan doen. Ook dien je er rekening mee te houden dat nu de wielen kunnen gaan blokkeren. Het vervelendste van dit blokkeren is dat de achterwielen het eerste blokkeren in de meeste gevallen en dan komt je kont opzij zetten.

Kilometertellerprobleem en cruise control kan goed opgelost zijn na reparatie van de ABS controller.