LED in zonnesensor i.c.m. EURO alarm

Gestart door MM, 29-03-2008 22:37:29

Vorige topic - Volgende topic

MM

De werking van de LED in de zonnesensor ECC achter de voorruit lijkt toch hier en daar wat verschillend te werken.

Algemeen lees ik dat de LED  bij het afsluiten van de auto gaat knipperen - eventueel in combinatie met een startonderbreker / alarm.

Nu heb ik een achteraf door de volvo dealer ingebouwd EURO alarm, goed werkend, met ceritficaat. Prachtig. Maar:

Het bewuste LED-je in de zonnesenor van de ECC brandt bij mijn niet.
Nou ja: soms. Want een paar dagen geleden (toevallig met vorst) ging het LED-je CONSTANT branden bij het afsluiten van de auto.

Wat ik natuurlijk wil, is dat het LED-je gewoon knippert als de auto wordt afgesloten. Ik heb hierover al contact gehad met de dealer die het alarm destijds ('96) heeft ingebouwd, echter zonder resultaat. Het is natuurlijk mogelijk dat met de inbouw, het LED-je anders is aangesloten. 

Zijn er mensen met een EURO-alarm? Hoe werkt het LED-je bij jullie? Zijn er andere slimme suggesties om het LED-je te laten knipperen bij het afsluiten van de auto?

MvrG, Mark

Misha

Standaard ;

Met alarm: LED blijft uit
Met zonder alarm en startonderbreker: LED gaat knipperen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MM

Wel verwonderlijk dat het LED-je enige dagen geleden bij het afsluiten van de auto CONSTANT brandde. Zijn er meer mensen die dit wel eens hebben gehad?

thuur

Volgens mij was de LED dat de CV actief is, althans dat meen ik in het boekje gelezen te hebben..

Gr :eusa_think:

MM

Nou, met constant branden bedoel ik eigenlijk de hele nacht... Heeft 'ie twee of drie nachten gedaan.

Opmerkelijk vind ik...  Ik zal de aansluitschema's een achterhalen en doorlezen.