camber afstellen (voor)

Gestart door JorritV70, 08-04-2008 16:25:08

Vorige topic - Volgende topic

JorritV70

hoi allemaal,

Ik heb recentelijk mijn schokdempers (Koni FSD)(weer) vervangen. en nu wilde ik hem laten uitlijnen maar nu eb ik een negatief camber (wielvlucht) links van -1,18 (maximaal toegestene waarde is -1,00 volgens de Euro master is dit niet af te stellen. Maar naar mijn idee heb ik bij het monteren van de dempers gezien, dat er een vertikaal en horizontaal gleufje aan de schokdemper zit. Dus volgens mij kun je de bouten van de demper losdraaien en dit stellen. Bij hoog en bij laag beweren zij dat dit niet mogelijk is en dat ik er mee moet leren leven.

Hij trekt iets naar rechts maar daar adviseerde ze om de achter wielen een keer van links naar rechts en andersom te wisselen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

GRoet Jorrit

motlor

wanner je de bouten van de schokdemper los draait onder aan de poot kan je iets spelen met de camber.
Gr. Motlor

Jeroentjuh

Yepz, zoals je zelf al zegt, bouten iets los en dan kun je iets bewegen, is niet veel maar kan net genoeg zijn.....

Hebben ze de sporing achter ook gesteld?

HanV70

Er zijn speciale  a- symetrische bouten verkrijgbaar om dit bij grotere afwijking te verhelpen.

JorritV70

Citaat van: Jeroentjuh op 09-04-2008 21:49:20
Yepz, zoals je zelf al zegt, bouten iets los en dan kun je iets bewegen, is niet veel maar kan net genoeg zijn.....

Hebben ze de sporing achter ook gesteld?

Ik zie op het rapport achter, toespoor Links 0"09, rechts-0"12 totaal -0"03. Stuwhoek 0"11

GRoet Jorrit