Even voorstellen

Gestart door BMW02noord, 28-04-2008 21:25:28

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Gefeliciteerd met je roffel. Rij veilig :)

Groeten,
Chris

BMW02noord

Hoi,

Een ilusie armer en weer een ervaring rijker!

Vorige week dinsdag om 06.30 vertrokken om de Volvo op te halen, na 3x gebeld te hebben met de Duitse verkoper en alle info te hebben gekregen kon het haast niet meer mis gaan.

Om 11.30 aangekomen in Frankfurt en direct naar de Volvo toegelopen, leek goed tot ik een rare knik in het achterscherm zag, even iets beter gekeken en zag dat er was bijgespoten!
Veel kleurverschil en niet echt glanzend, dit terwijl ik de verkoper tot 2x toe had gevraagd of de auto schade had of heeft gehad. Met mijn hand voelde ik aan de wielkastrand en vernam dat die naar binnen gekopt was, de kunstoffen binnenkuip was afgesneden en afgekit. De lak liet al los!
De andere kant was nog erger....

Komt er een klein kereltje aan en ik probeer mij voor te stellen maar dat lukt niet omdat de man in de auto gaat zitten en zegt in het Engels dat ie geen Duits kent maar dat de baas er zo aankomt.

1 minuut later komt de baas er aan en stelt zich wel voor, het eerste wat ik zeg na het voorstelrondje is dat de auto schade heeft gehad wat hij afdoet als dat ie een beetje bij gespoten is.
Ik vertel hem toch vrij ontstemd dat ik er naar gevraagd had maar dat wimpelt hij af met het verhaal dat hij dat niet begrepen heeft.
Ook zag ik bij het verzetten van de auto een behoorlijke olievlek op de straat, ik heb er nog even onder gekeken en zag olielekage tussen bak en motor.

Soms neem je een risico met dit soort avonturen en 9 van de 10 keer gaat het mij goed af, dit keer dus niet. Ik heb de auto laten staan en we zijn teruggereden.
Deze dag heeft me ongeveer € 200,00 gekost aan een 5 daagskenteken en brandstof. Al met al was het toch een leuke dag, veel gezien en weer een ervaring rijker!

Ik heb er nu 1 gevonden in Nederland en daar ga ik nu vrijdag heen, het is een 850 met de 2.5 10V met airco en schuif/kanteldak, 308.000 km ervaring met boekjes van de dealer.

Hopen dat dit hem wordt!

Groeten,
Peter

rifwachter

wat een verhaal, maar ik denk dat je een verstandige keuze in duitsland hebt gemaakt.

succes.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

FelixB

Dit verhaal klinkt me heel bekend in mijn oren na de zoektocht naar mijn V70n.

1e V70 was verkocht, ondanks herhaald vragen of ie er nog was,
2e stond bij een sjaggeraar en wilde me geen proefrit laten maken, had natuurlijk tevoren 2x gebeld
3e stond bij een schadeherstelbedrijf, waar ik werd opgewacht door 2 grote zwarte honden

Heb mijn V70 toen ook maar in NL gekocht, achteraf tegen een hele goede prijs, dus geloof ik al die verhalen over makkelijk importeren niet meer zo.
855R & C70 T5 cabrio automaat

FGG

Verstandig dat je 'm hebt laten staan, geen zuivere koffie. Volgende keer beter!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Citaat van: FelixB op 14-05-2008 09:41:30

2e stond bij een sjaggeraar en wilde me geen proefrit laten maken,
3e stond bij een schadeherstelbedrijf, waar ik werd opgewacht door 2 grote zwarte honden

Heb mijn V70 toen ook maar in NL gekocht, achteraf tegen een hele goede prijs, dus geloof ik al die verhalen over makkelijk importeren niet meer zo.

Ik denk dat je dit in Nederland net zo goed kan gebeuren, het heeft er weinig mee te maken of het in Duitsland was, denk ik. Tijdens onze zoektocht heb ik ook heel wat bagger gezien, en dat was allemaal in Nederland.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FelixB

Citaat van: FGG op 14-05-2008 09:43:00
Citaat van: FelixB op 14-05-2008 09:41:30

2e stond bij een sjaggeraar en wilde me geen proefrit laten maken,

Ik denk dat je dit in Nederland net zo goed kan gebeuren, het heeft er weinig mee te maken of het in Duitsland was, denk ik. Tijdens onze zoektocht heb ik ook heel wat bagger gezien, en dat was allemaal in Nederland.

Daar ging het mij niet om (ja, je treft ook bagger in Nederland), maar om de kosten en de tijd en het risico; nu 2x van Arnhem naar Oss gereden en klaar. (zoals wellicht bekend: ik ben ondernemer, dus reken ik in tijd en geld  ;)  ).
Toen ik naar Duitsland reed kostte het mij ook 1 volle dag en 600 kilometer...
855R & C70 T5 cabrio automaat

V70geRwin

Wat het makkelijker maakt: beperk jezelf tot vlak over de grens en zoek een paar interessante uit die relatief dicht bij elkaar staan. Hier beperk je niet de teleurstellingen mee maar wel de kosten.

Ben benieuwd naar de NL verhalen  ;)