motor houdt 1 keer in op snelweg

Gestart door Camille, 31-03-2008 13:48:34

Vorige topic - Volgende topic

Camille

Geachte forumleden, ik heb het volgende probleem. Vorige week stond ik stil en zakte het stationair toerental en begon de motor onregelmatig te lopen. Ik heb gaspedaal voorzichtig ingetrapt en sinds dien is dit niet meer opgetreden. Daarna circa 1000 km zonder problemen gereden. Gisterenmiddag reed ik met een snelheid van ongeveer 120 km/h op de snelweg toen de motor opeens inhield voor circa 1 seconde. Daarna alles weer zoals het hoort. Thuis gekomen heb ik direct de computer uitgelezen maar geen enkele foutcode.
Ik ga binnenkort op vakantie en ben een beetje bezorgt dat dit erger gaat worden. Wie heeft enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Afgelopen september (nadien circa 8000 km gereden) een grote beurt gehad inclusief nieuwe bougies. Bougiekabels, rotor en verdeelkap zijn circa 70.000 km geleden vervangen (2,5 jaar geleden). Stationair regelaar circa 50.000 km geleden gereinigd.

thuur

Relais 103 en ECU relais+bekabeling (grijs naast koelfanrelais boven radiator) even nakijken.

Gr 8)

Camille

dank voor je reactie. Ik heb relais + Ecu bekeken, paar maal los en vast gehaald. Tot nu toe geen storingen meer.  :)

thuur

Dan weet je waar je moet zoeken als ie het weer doet ;)

Relais 103 heeft last van gebroken solderingen en verbogen of ingebrandde contacten en het ECU relais van de bekabeling + stekker.

Gr 8)