ZilveRmeeuw heeft het koud en de hik

Gestart door FLA, 03-04-2008 21:55:55

Vorige topic - Volgende topic

FLA

Sinds afgelopen weekend ervaar ik iets vreemds in mijn roffel: bij het starten start de motor in een veel hoger toerental, waarna het toerental een seconde of 5 twijfelend heen en weer schommelt (ook heel laag, slaat nog net niet af) om daarna gewoon stationair te gaan lopen, en dat blijft hij dan goed doen.

En misschien heeft het ermee te maken: mijn temperatuurmetertje staat ook een streepje te laag. Normaal stond deze altijd keurig in het midden. Kan natuurlijk ook een losstaand gegeven zijn maar ik vind't wel heel "toevallig".

Even wat achtergrondinfo voor degenen die het niet weten: het betreft een V70R aut uit 1998 met een Vialle lpg installatie (Mesman, okt 2007). Auto start overigens op benzine (98). Kan het zijn dat de benzine verouderd is? Ik heb deze eind februari volgegooid in Duitsland (sehr billig  :eusa_shifty:), benzineteller staat nu op de helft.

Owja, de geweldige zoekmachine *kuch* helpt mij niet echt.

Ben benieuwd!

FLA

Snellebaksteen

Goed gezocht naar vacuum lekkage? Eventueel met remmenreiniger?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

FLA

En waar kan ik dan het beste beginnen met zoeken? Je bedoelt ivm brandstoftoevoer?

Snellebaksteen

Nee ik bedoel vacuum lekkage. Boven op je gasklephuis staat een vacuum torentje met een aantal dunne slangetjes die na verloop van tijd broos worden. Gewoon alle luchtslangetjes even langs lopen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Misha

Gaat dus alleen om het starten ? Loopt verder normaal zowel als gas als op benzine ? 
Benzine verouderd is het iig niet.
ZOwel bij koude als warme start ?

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

FLA

Citaat van: Snellebaksteen op 04-04-2008 17:19:46
Nee ik bedoel vacuum lekkage. Boven op je gasklephuis staat een vacuum torentje met een aantal dunne slangetjes die na verloop van tijd broos worden. Gewoon alle luchtslangetjes even langs lopen.

Geen aparte dingen opgemerkt, bij de laatste grote beurt, 5000km geleden, zijn nog een aantal slangen vernieuwd. Mesman heeft in oktober ook nog slangetjes vernieuwd. Welke weet ik niet precies.

Citaat van: Misha op 04-04-2008 17:36:26
Gaat dus alleen om het starten ? Loopt verder normaal zowel als gas als op benzine ? 
Benzine verouderd is het iig niet.
ZOwel bij koude als warme start ?

Nee dat van de benzine leek mij ook stug. Net bij het starten (warme start) liep hij overigens goed. Het is toch wel normaal als de airco (pomp?) ook gelijk begint te lopen?

FLA

Nou vandaag even bij de garage geweest, deze hebben tegenwoordig echt wachtlijsten, waar een positief artikeltje in de Kampioen al niet goed voor is  ;).

Het is in ieder geval niet iets met een thermostaatje. Sinds een week is het zo dat de ventilator voor de radiateur vrijwel continu loopt. Als deze ook draait wanneer ik de motor uitzet (hij draait daarna nog vrolijk 2min door) dan begint deze bv de volgende ochtend gelijk weer te draaien. Als dat (het direct aanslaan van de fan) het geval is dan start hij wel gewoon normaal.

Wanneer de ventilator dus niet gelijk aansluit krijg ik dus de eerder genoemde klachten. Het lijkt mij met mijn lekenverstand geen probleem met lpg maar eerder benzine (inspuiting). Wel heb ik het idee dat hij bij een flinke stoot op het rechterpedaal wat inhoud (ik geef zelden volgas, zeker niet nu wanneer e.e.a. toch niet helemaal 100% is).

Volgende week maandag kijken ze er even verder naar bij de garage, het was er nu even te hectisch voor de vrijdagmiddag. Mocht 1 van jullie nu al een idee hebben dan hoor ik dat nu graag natuurlijk.

thuur

Staat de airco aan?

Klinkt als een defecte temp.sensor.

Gr 8)

FLA

Airco staat uit, maar werkt goed als ik hem aanzet.

FLA

Voor de zoekfunctie :angel: : Het was een sensor die verkeerde info naar de computer stuurde met de irritante bijwerken tot gevolg.

Ludo

Citaat van: FLA op 28-04-2008 14:58:44
Het was een sensor die verkeerde info naar de computer stuurde

wélke sensor?.

FLA

Ja das een goede, de monteur heeft het wel verteld... maar even 3 dagen wachten op de factuur.

Jeroentjuh

Denk ff nieuwe thermostaat en temp. sensor (zit onder de thermostaat)

FLA

Nieuw thermostaat hadden ze 1 1/2 week geleden al vervangen, wegens tijdgebrek toen niet verder gekeken. Zal wel even op de factuur kijken, meestal staan de desbetreffende onderdelennr's er wel op, en dan kan hier een slotje op. ;)