3"DP zonder sportuitlaat?

Gestart door J a a p, 13-04-2008 22:42:00

Vorige topic - Volgende topic

J a a p

even een vraag:

Binnenkort zal mijn auto een MTE-chip krijgen. Ik heb al een K&N en een 3"downpipe.

Is een sportuitlaat, dus een catback systeem echt nog nodig qua verlaging van de flowweerstand en thermische belasting? Zal ik er nog veel pk's mee winnen?
Wannabe C70 rijder.

Eugene

Gaat geen noemenswaardige winst opleveren als je het mij vraagt. DP doet naar verhouding veel meer....

If it's not blown, it sucks...

thuur

En echt nodig: Nee, zeker niet.

Gr ;)

M a r c

Het doet wel wat... (geen verkooppraatje).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

R o b

Dp is denk ik  meer voor de Nm's en een extra catback geeft nog wat meer betere flow en hogere topsnelheid. Ligt ook een beetje aan hoe de re-map gecustomed wordt aan je wensen

Je kunt naderhand altijd nog een cat-back plaatsen. Hoef je re-map niet voor aangepast te worden. Eventueel je wastegate-afstelling maar dat is meer als je naderhandeen downpipe monteert, maar die zit er bij jou toch al op.

Gr, Rob

J a a p

Ok, dan ga ik die nog even op de lange baan schuiven denk ik. wil ook graag een supersprint, en die zijn duur!
Wannabe C70 rijder.

Rudi

Doet ook niks,bij mijn auto is zelfs het stuk boven de achteras stock,waarschijnlijk waren ze bij Ferrita te lui om dat aan te passen,maar wat wil je ook als je maar 1800€ uitgeeft aan een uitlaatsysteem ;D :eusa_whistle:
Dr.Go-Fast...

M.E. AMC

??? ??? ??? ???

ff inhaken, misschien geheel overbodig en misschien al dieverse malen besproken maar kon er niets over
vinden.
als je een 3"DP monteert lijkt het mij zinvol om de rest ook in 3"te doen ::), anders krijg je nog veel tegendruk
en spoelt je turbo nog niet sneller op, alleen nu iets verder in de pijp. :P :P :P.
correct me if i'm wrong.
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

Turbo-Geek

Nee hoor dat valt wel mee ... Net na de turbo is de druk het hoogst mede door de hoge temperaturen, hoe verder je komt in het uitlaat traject hoe meer het afkoelt, immers de gassen die uitlaat de pijp komen zijn ook niet meer extreem heet en zijn dus behoorlijk afgekoelt.
Hoe verder de gassen dus komen hoe minder het volume wordt.
Het 2.5" systeem na de downpipe is dan in de meeste setups meer dan genoeg om de uitlaatgassen af te voeren zonder hinderlijke backpressure.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

pwassink

loopt prima in die setup, zonder echt kabaal ook nog es ..

Maar als je hem hoort starten / aanslaan heb je wel zoiets van Hmm das nie standaard ghe ghe
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

s089917

Ben benieuwd, ik heb de 3" klaarliggen om de monteren icm de originele uitaat. De T5 is al voorzien van een Rica sjippie... Moet het weer wel een beetje meezitten.. >:(

)()()sT

Komt goed, ik heb ook een 3" met racekat en erachter een originele uitlaat.
Citaat van: pwassink op 15-06-2008 10:40:20
loopt prima in die setup, zonder echt kabaal ook nog es ..

Maar als je hem hoort starten / aanslaan heb je wel zoiets van Hmm das nie standaard ghe ghe

Ja inderdaad  ;D
En als je flink in de toeren gaat brult ie ook lekker  :eusa_dance:

reneetje

Citaat van: s089917 op 23-02-2009 08:55:56
Ben benieuwd, ik heb de 3" klaarliggen om de monteren icm de originele uitaat. De T5 is al voorzien van een Rica sjippie... Moet het weer wel een beetje meezitten.. >:(

Aha    ;D ;D

Rica + dikke noar beneden piepe      :eusa_clap:

En weer is er een koppel monstertje geboren  :eusa_whistle: :evil:

Nu nog een dikke eind demper erachter en het geluid is ook weer op peil   :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

s089917

nog  niet, hij ligt nog in de schuur te glimmen..

innocenti

Als ik diverse informatiebronnen goed lees zit er verschil in de DP's met cat vervanger. Met name in het aantal cellen dat gebruikt wordt. Wanneer ga je dat verschil in cellen merken? Dus het verschil tussen een Ferrita en JT. Maakt de keuze voor een ongetunede auto iets uit? Heb een V70R aut'98.

Heb wel oren naar een 3" DP om wat makkelijker bij lagere toeren het vermogen aan te kunnen spreken. Wel een met Cat, want jaarlijks wisselen voor de APK zoek ik echt niet.