De nieuwe S40! 850 revival??

Gestart door Johann, 12-08-2003 13:56:40

Vorige topic - Volgende topic

Duell

Reagerend op bericht van Ludo;

S40 en V40
S60
De tweede versie V70 (Huidige)
S80

:icondown: vindt ik.

Maar dat is een kwestie van smaak !

Johann

Citaat van: Duell op 23-08-2003 11:44:31
Reagerend op bericht van Ludo;

S40 en V40
S60
De tweede versie V70 (Huidige)
S80

:icondown: vindt ik.

Maar dat is een kwestie van smaak !

Fout dus!
De nieuwe S40/V50 is het eerste kindje van het Volvo/Ford huwelijk.
De P2X is volledig door Volvo in eigen hand gemaakt.
De oude S/V40 ook maar op onderdelen van de Mitubishi.
De nieuwe P1X zitten op het "platform" van o.a. ook de nieuwe Focus maar dat wil helemaal niet zeggen dat het een Ford is.
Kijk eerst nou mar eens wat een Platform nu eigenlijk betekend.
Ga dan verder met domme opmerkingen maken.

BenC70ES

CiteerHelaas Dreamer2,

Met de komst van de nieuwe 40 serie verdwijnt Volvo uit Born  

Levensnevel,

Helaas  ???  Een HELE verbetering als je het mij vraagt, jij als 480 rijder zou dat moeten beamen  :P

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

WAUTAH

Ben

Een Volvo is een Volvo en geen omgebouwde Ford.
Belachelijke vergelijking.
Dan is een Saab een Vectra.

Wereldwijd komen de technieken steeds dichter bij elkaar. Dat komt natuurlijk ook doordat de componenten door steeds minder toeleveranciers worden geproduceerd. dat dezelfde motoren door verschillende fabrikanten worden gebruikt is daar ook het gevolg van. Niets nieuws: De diesel in mijn 240 kwam bij VW vandaag en in de 400 serie zaten Renault motoren.

De modellen van de verschillende fabrikanten blijven uniek en kunnen hooguit met elkaar worden vergeleken maar nooit worden uitgewisseld

Entuscan

Een volvo is een volvo ... kan ik toch niet mee akkoord gaan

Ik heb de 40 reeks nooit een volvo gevonden. Der in zitten of er mee rijden ... het volvo gevoel ontbreekt

En de volvo's van nu zijn zeker kwalitatief niet de volvo's van 10 jaar geleden. Waarom zie je nog zoveel oude volvo's rondrijden?? Juist ja bij gewoon gebruik niet kapot te krijgen.
Net zoals nieuwe mercedes niet te vergelijken valt met oude.

Nu moet alles licht en elektonisch en dit en dat zijn. Vroeger moesten dingen stevig zijn en lang meegaan. Gewicht en die dingen waren bijzaak.

Ok het zijn andere tijden en andere eisen etc. Maar ik vrees toch dat het aantal nieuwe wagens (welk merk dan ook) wat zonder noemenswaardige stukken bv 15jaar en 300k of meer halen uitzonderingen zullen zijn.

Oh ja en niet vergeten dat de autoindustrie meer zelfvoorzienend is geworden. Een autofabrikant heeft NIKS aan oude bakken die blijven rondrijden ... dus de eisen van minimale levensverwachting (meestal uitgedrukt in werkuren) worden voor de onderdelen steeds lager !!
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Ben

Ben het met je eens Entuscan.
Ik heb de 40 serie daarom ook overgeslagen. En de 400 serie was een vervolg op de DAF 66 :-[

Slechts de toekomst zal uitwijzen hoe lang de huidige generaties auto's het gaan uithouden.

De tijd dat Volvo synoniem was voor 'The fastest tractor in the world' was afgelopen nadat de onverslijtbare en onvergelijkbare 200 serie was uitgerangeerd.

De 700/900 heb ik nooit mooi gevonden omdat die veel te Amerikaans was.

PieT111

Citaat van: Ludo op 23-08-2003 15:24:40
idd, en om nog wat roet in het eten te gooien : Ford wil van Volvo af. !

Ze hebben geld nodig en dan zetten ze de kroonjuwelen maar in de etalage.........wat een sukkels, of begrijp ik het niet ???
Busje komt zo!

levensnevel

BenC70ES,

Het helaas sloeg op het feit dat Dreamer2 dacht dat de nieuwe 40 serie ook weer bij NedCar in Born in elkaar geschroefd zou worden.
Overigens heb ik gedurende de pakweg 33 maanden / 106K km welke ik, tot nu toe,  in m'n kaasschaafje over 's lands wegen heb mogen zoeven weinig tot geen reden voor klagen over de geleverde 'built quality' uit Born.
Sla mijn webblog er maar op na  ;D ;D ;D
levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !

ruud

In de laatse AMS staat overigens te lezen dat de S40 komt met de ford 1.6 en 2.0 diesel en met enkele andere FROT eh Ford viercilinders, maar wel met drie vijfcilinders van Volvo de 140, 170 en 220 pk. O ja jarige Johann, zei schrijven ook dat enkel de diesels een zesbak krijgen Laten we hopen dat ze het weer eens verkeerd hebben!
Overigens hierin staat ook een mooie afbeelding van de V50 (flank)
Groet Ruud

Joris_Scholte

Citaat van: S60-D5-NL op 23-08-2003 13:45:14
Een Volvo is een Volvo en geen omgebouwde Ford.
Belachelijke vergelijking.
Dan is een Saab een Vectra.
Maar de nieuwe Saab 9-5 ís een Vectra. Onderhuids in ieder geval.

Raf

Citaat van: Joris_Scholte op 24-08-2003 12:32:08Maar de nieuwe Saab 9-5 ís een Vectra. Onderhouds in ieder geval.

maar die Saab ziet er dan wel veeeeeeeel beter uit vind ik!

Raf
De gustibus non disputandum est!

Joris_Scholte

Ziet er idd wel goed uit, die Saab.

Harm_T5

Hebben jullie het niet over de nieuwe saab 9-3...? die lijkt me iets meer in de klasse van de vectra liggen
Keep on roffeling :D

RS2000

die gietijzeren motoren, zijn doorontwikkelde Truimph motoren. Dus helemaal Saab motoren zijn het nou ook weer niet.
Groetjes,
Marco