Emissie lampje...?

Gestart door Sándor01, 13-04-2008 16:27:35

Vorige topic - Volgende topic

Sándor01

In mijn GLT uit 1992 ging het volgende lampje branden, een oranje, met daarin een groene driehoek met een zwart tekentje...
Snel de handleiding... iets over emissie en bla bla bla... ik dacht zelf van, dat kan ik vast wel uitlezen. Dat kon ik ook, maar waar kan ik nu de codes ontcijferen, plus hoe reset ik dat lampje, want het blijft helaas branden.

Dus wie kan mij nu vertellen wat de codes betekenen en hoe ik ook nog dat lampje kan resetten. Hieronder de codes.
1= niks          5= niks
2= 212          6 = 111
3= 444          7 = 231
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Jeroentjuh

A2 (brandstofsysteem) 2-1-2 Verwarmde lambdasonde signaal ontbreekt of is onjuist
A3 (ABS) 4-4-4 Geen stroomtoevoer naar kleppen in hydraulisch systeem
A6 (onstekingssysteem) 1-1-1 Geen fouten aanwezig
A7 (instrumenten paneel) 2-3-1 Onbekend

Sándor01

Het zal toch niet waar zijn... na veel speuren de lijst van foutcodes tegen gekomen... alles uit gelezen, alles gereset... blijft mijn abs lamp ineens branden. Dit is nadat ik heb gestart en NIET heb gereden... grr elektronica... ik word er soms helemaal gek van!!!

Ludo

dat is normaal na een reset van het ABS.
je moet even gaan rijden, bij ongeveer 30km/u gaat het ABS lampje dan uit.

Sándor01

Ok, ik schrok al... ik krijg toch onderhand al zoiets van... wat nou weer met dat hok! De cruise control werkt nl. ineens ook niet meer na het loshalen en weer opnieuw vastzetten van het gaspedaal....

VolvoDeMio

Citaat van: Sándor01 op 13-04-2008 19:26:45
De cruise control werkt nl. ineens ook niet meer na het loshalen en weer opnieuw vastzetten van het gaspedaal....

Mogelijk heb je tegen een van de schakelaars die boven rem- en koppelingspedaal zitten gestoten. Die schakelaars zorgen ervoor dat de cruise control gedeactiveerd wordt. Als die schakelaars niet goed staan, dan doet de cruise control het niet, en gaat het lambda-lampje branden.