Onder het stuur......

Gestart door llinssen, 05-05-2008 22:31:35

Vorige topic - Volgende topic

llinssen

Onder de stuurkolom zit een mooie afdekplaat. (zie tekening vadis)

Dat afdekschot valt in twee gaten en wordt vastgezet met een schroef.

Althans, zo zou het moeten zijn. De gaten zijn bij mij nogal kapot. Het hardboard is zelfs afgebroken. Op de foto lijkt het misschien nog wat, maar wat je ziet is het leer.....

Ik heb al een keer geprobeerd een stuk plastic achter het hardboard te zetten, maar dat heeft los gelaten. Bovendien werd daarmee de opening dikker, waardoor de plaat niet meer goed erin greep.

Heeft iemand ervaring hiermee, een suggestie hoe ik weer netjes kan krijgen. De vorige eigenaar is zo te zien aan het gat al een keer met schroeven aan de gang geweest, maar ik zou het liever netjes herstellen.

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

thuur

Je kunt een stukje hout lijmen op de boven/binnenkant van het dashboard waar je de schroeven in kunt draaien. Qua plastic bijmaken heeft pwassink misschien nog wel een goed idee, en ik weet dat wepster dit probleem ook al eens heeft opgelost.

Gr ;)

KMvrtr

Ik heb exact hetzelfde probleem in mijn 850.

Mijn eerste poging tot een oplossing was een smal randje klittenband.
Maar helaas wilde de klittenband aan het dashboard niet blijven plakken.
Nogmaals geprobeerd, nu met Bizonkit. Helaas nog zonder succes.

Turbo-Geek

Ken het probleem, is gewoon een waardeloze constructie. Het enige wat echt helpt is vrees ik een andere monteren en die van te voren verstevigen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

KMvrtr

Citaat van: Turbo-Geek op 06-05-2008 00:41:35
Ken het probleem, is gewoon een waardeloze constructie. Het enige wat echt helpt is vrees ik een andere monteren en die van te voren verstevigen.

Een heel nieuw dashboard plaatsen?! ???
Daar begin ik niet aan hoor.  :eusa_snooty: Dan blijf ik wel prutsen.

Ludo

bij mijn vorige 850 had ik dit ook.
ik had links en rechts (bijna op de rand) een klein parkertje ingedraaid.  ;D

llinssen

Citaat van: Turbo-Geek op 06-05-2008 00:41:35

De zwakheid zit inderdaad niet aan de kant van de afdekplaat, maar aan het dashboard.

Ik zal eens contact met Wepster opnemen.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Boogie

Ook hier een 850 met een probleem onder het stuur.
Als er een nette oplossing is hoor ik het graag.
gr Jan

Marc O.

Same here. De vorige eigenaar heeft het hele geval met een schroefje aan de linker zijkant vastgezet aan de rest van het DB.
...The Nile isn't just a river in Africa...

ovlov 058

Zelfde probleem aan de passagierskant, wb scharnieren dashkastje en het daarbijhorende gerammel(deurtje kan op en neer)

KMvrtr

Citaat van: ovlov 058 op 11-05-2008 19:36:58
Zelfde probleem aan de passagierskant, wb scharnieren dashkastje en het daarbijhorende gerammel(deurtje kan op en neer)

mee eens :(

wepster

ik ben in de gelukkige situatie geweest een daschbord los te kunnen krijgen van een forumer maar inderdaad met het zelfde probleem gaten stuk dus ja wat nu ?
daar ik het dasch lis had en dus kon draaien zo als ik het wou heb ik er een staal strip voor gemaakt en er deze met fezel plamuur in gemetseld ;D
daar heb ik dan weer de orgineele gaten in geboord en voor de zekerheid nog eens van die montage klemmen er op die er af fabriek op zitten alleen is het verschil bij een 850 sit het dus met 3 schroeven vast en hier moeten dus de beugels weer met fezel plamuur herstelt worden daar de plaat er ik klikt cq vald en maar met ee schroef is bevestigd

greets wepster

llinssen

Tja die luxe van los dashboard heb ik dus niet. Misschien eens bij een sloper gaan informeren.