V70 T5 wil niet meer starten..

Gestart door man-tga, 19-04-2008 17:58:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

man-tga

Hallo Luitjes,

ik heb `n probleem met me V70 T5..

staat nu hier voor de deur en wil met geen mogelijkheid meer starten.
zelfs de wegenwacht is erbij geweest en na veel meten en testen moest hij het ook opgeven.

het probleem:

de hendel van de stuurhoogteverstelling zit los en wilde `m vastmaken. nadat ik de kappen eraf had blijk ik een nieuwe nodig te hebben. dus ik de kappen er weer opgezet. sleutel in het contact, omdraaien en begint ineens m`n claxon onafgebroken te loeien!! contact weer uit en kappen maar weer losgemaakt. een draadje was wel beschadigd en hem `m afgetaped. kappen er weer op en toen wilde ìe niet meer starten.

de bougies vonken niet en er is geen brandstofdruk. kan dit evt. te maken hebben met het alarm/startonderbreker? (antennering??)

alle reacties zijn welkom!!


Volvo S70 2.5 10v 1999 is exit

V70N 2002 is back

Misha

Kan idd een kwestie van de startonderbreker / alarm zijn.


Hoewel de claxon ook een afgebroken of verkeerd aardende draad kan zijn.
Draait de startmotor wel ?

Niet een belangrijke draad van je contactslot ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Ik denk ook dat er iets met de antennering aan de hand is..


Gr :-\

man-tga

de motor draait wel gewoon rond maar wil niet aanslaan.

De wegenwachter heeft gekeken of er vonk aanwezig is, dit was er niet en er komt ook geen brandstof bij de injectoren. (getest via het ventiel op de injectorbalk)

we kwamen er zo niet uit en zelfs de helpdesk van de anwb kon er niets van maken.

morgen ga ik nog even alle bedrading vanaf het contactslot nalopen, wie weet kom ik nog wel wat tegen.

maandag ga ik even meneer volvo een bezoekje brengen en een nieuwe antennering halen.

Moeten de sleutels trouwens ook opnieuw ingelezen worden??

De krukassensor geeft wel signaal.

net nog even geprobeerd om met beide sleutels om en om te proberen maar helaas...

trouwens, zag dat als ik de contactsleutel omdraai naar stand II dat het lambdalampje niet brand..
Volvo S70 2.5 10v 1999 is exit

V70N 2002 is back

man-tga

Hij doet het weer!!!!!!!!!!!!!! :eusa_dance: :eusa_dance:


was een zekering in de kleine zekeringenkast toch kapot, ondanks alle controles..

gelukkig geen gekke dingen!!! :eusa_clap:
Volvo S70 2.5 10v 1999 is exit

V70N 2002 is back