Flexiebel deel van uitlaatspruitstuk gescheurd

Gestart door Steggen, 14-04-2008 21:31:18

Vorige topic - Volgende topic

Steggen

Voor het eerst, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar vond niet echt wat ik zocht.
Bij mijn 850 2.5 10V is er een scheurtje aan de onderkant van het flexiebele stuk dat aan het uitlaatspruitstuk vast hangt.
Er is niets van te horen bij het rijden of buiten de auto als de motor stationair draait. Er komt ook geen rook vandaan bij koude start. Wordt zo'n scheurtje afgekeurd bij de APK?
De lokale Volvo-dealer heeft er naar gekeken en een prijs gegeven: 8570 NOK (ik woon in Noorwegen). Dit is meer dan 1000 Euro. De prijs van de dealer is zo duur omdat er op de onderdelenlijst een heel nieuw uitlaatspruitstuk staat. Alleen dat deel kost al 5128 kronen.
Is er een manier om die fout op een goedkopere manier op te lossen? Is het flexiebel gedeelte apart verkrijgbaar of kan het lek dichtgelast worden op 1 of andere manier?
Bij voorbaat dank voor alle reacties! De auto heeft 303.000 km achter de rug, dus ik wil er liefst niet AL te veel geld in steken. Het draait om een Estate van 1993, met motor B5252S.

reneetje

Is dit mischien iets voor je ?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Steggen

Citaat van: reneetje op 14-04-2008 21:35:11
Ja, kost dus ongeveer een vierde van wat het hier nieuw kost. Maar als dat naar Noorwegen opgestuurd moet worden moet daar zeker tol op betaald worden. Ik zal eens onderzoeken hoeveel. Zitten daar ook de bijhorende schroeven en pakkingen bij?

Steggen

De tol is 25 % BTW, dus dat valt nog mee. Kan iemand bevestigen dat dat onderdeel nummer VO 1271814 is?

reneetje

Citaat van: Steggen op 14-04-2008 21:49:14
Citaat van: reneetje op 14-04-2008 21:35:11
Ja, kost dus ongeveer een vierde van wat het hier nieuw kost. Maar als dat naar Noorwegen opgestuurd moet worden moet daar zeker tol op betaald worden. Ik zal eens onderzoeken hoeveel. Zitten daar ook de bijhorende schroeven en pakkingen bij?

Schroeven en pakkingen zullen er waarschijnlijk niet bijzitten, maar bel eens met deze man en overleg als hij hem niet wil opsturen , scheelt je de tax iig als je het als zgn. geschenk of "monster zonder waarde" laat opsturen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Steggen

Dank je wel voor de info! Ik heb de man een mailtje gestuurd.

de boekhouder

"De man" zal zo even naar je reageren  ;D
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

bbrruno

Ik heb dit laten oplossen door enkel de flexibel eruit te laten slijpen en nieuwe in te lassen, en dit doet het toch alweer 60.000 km voortreffelijk.
Ik vind de leverancier niet meer terug maar wel volgende link:
http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/producten_detail.php?prod_id=012603
Wel even diameter controleren of de maat ok is.