distributieriem wel of niet goed?

Gestart door volvowolf, 06-05-2008 15:01:40

Vorige topic - Volgende topic

volvowolf

Ik heb net een volvo 850 gekocht, bj 95 met een apk keuring. Ik heb begrepen dat je ergens onder de motorkap kan zien of en wanneer de distributieriem is vervangen? Klopt het dat ze bij de apk kunnen zien of die distributieriem nog goed is? Vermelden ze dat dan ook op het rapport?

Als je nu niet weet wanneer die distributieriem is vervangen , hoe weet je dan wanneer je er een neiuwe op moet doen?
850 2.5 20V 95 353.000 km

Marc O.

Vaak wordt er een sticker ergens onder de motorkap geplakt met daarop de km-stand waarbij de distri-riem is vervangen. Als je niet kunt terugvinden wanneer dat voor het laatst is gedaan dan zou ik het alsnog zsm laten doen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jeroentjuh

Sticker zit meestal er onder de motorkap geplakt, anders ff in het service boekje kijken. Anders ff bedrijf bellen waar die in onderhoud is geweest, kunnen ze ff in de historie kijken....

joebar

Je kunt aan een riem niet zien of hij nog goed is, wel of hij slecht is, maar geen enkel APK bedrijf is zo stom om een riem op "zicht" goed te bevinden, en niemand haalt de kappen open om te kijken  of de riem nog goed is...

Dus bij twijfel vervangen, anders de historie achterhalen...
En let op, elke 2e wissel de WP mee vervangen