hoe lang gaat een rotor / verdelerkap mee op LPG

Gestart door Enno, 28-04-2008 20:46:34

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Een  vraagje,

Hoe lang moet een rotor verdelerkap mee gaan als je op LPG rijdt?

Ik heb zojuist de V70 verdelerkap schoongemaakt. het inhouden op LPi is over. het viel mij op dat de contacten akelig ZWART waren. Ik heb met een klein schroevendraaiertje de contacten in de verdelerkap schoongemaakt en het klusjeafgemaakt met wat alcohol achtige substantie.

Op benzine is het geen probleem, daar ben ik inmiddels wel achter. OP Gas is het wel een probleem.

Veel langer dan 60000 KM gaan ze dan ook volgens mij niet mee, zo is mijn indruk....
of zit ik er naast?

razorx

Citaat van: Enno op 28-04-2008 20:46:34
Een  vraagje,

Hoe lang moet een rotor verdelerkap mee gaan als je op LPG rijdt?

Ik heb zojuist de V70 verdelerkap schoongemaakt. het inhouden op LPi is over. het viel mij op dat de contacten akelig ZWART waren. Ik heb met een klein schroevendraaiertje de contacten in de verdelerkap schoongemaakt en het klusjeafgemaakt met wat alcohol achtige substantie.

Op benzine is het geen probleem, daar ben ik inmiddels wel achter. OP Gas is het wel een probleem.

Veel langer dan 60000 KM gaan ze dan ook volgens mij niet mee, zo is mijn indruk....
of zit ik er naast?

Theoretisch gezien moet dit geen verschil maken.
Hooguit zou ik een verschil kunnen voorstellen als er lekkage is.

Mij lijkt 60dkm te weinig.

De meningen verschillen, maar ik vind origineel(Bosch) op deze plek een noodzaak.

Gr. Y.

Enno

Citaat van: razorx op 28-04-2008 21:39:13
Theoretisch gezien moet dit geen verschil maken.
Hooguit zou ik een verschil kunnen voorstellen als er lekkage is.

Mij lijkt 60dkm te weinig.

De meningen verschillen, maar ik vind origineel(Bosch) op deze plek een noodzaak.

Gr. Y.

Het was origineel BOSCH......

Ik heb het nu weer terug geplaatst. ik zou blij zijn als deze verdelerkap de 5 ton haalt. Ik vrees echter het ergste.

Maar goed dan is ie zo'n 60-70000 KM meegegaan..

razorx

Dag Enno,

500dkm is niet haalbaar imho.

Je zou de kontakten en de rest voorzichtig schoon kunnen maken om de toestand van het metaal te bekijken.

Hier zou ik kontaktspray gebruiken (op het risco van een discussie met Thuur ;) ) en vervolgens de troep met een tshirt verwijderen (op het risico van een discussie met mijn vrouw).

Enno

Gelukkig zit de verdelerkap er pas in sinds Mei 2007. Ik heb er nu zo'n 35000 KM mee gereden zo is mijn inschatting.

Nog 18.000 Km te gaan dan haal ik de +/- 55000 KM. De vorige (Facet) heeft het niet langer uitgehouden dan 40000 KM en diegeen daarvoor heeft het zo'n 80000 KM uitgehouden (BOSCH).

Er zijn volgens mij meer mensen met LPi die regelmatig hun verdelerkap vervangen....en ach in duitsland haal je een Bosch voor rond de 23 EUR.....

alfredgeel

ik vervang ze samen met de distributieriem; elke 120.000 km.
Maar dan alles kompleet. bougies, verdelerkap, rotor en bougiekabels.