Grote beurt incl. koppeling

Gestart door GeoClean, 26-04-2008 20:35:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeoClean

Nou, even een verhaal over de koppeling van Anne. Anne is m'n tweede grote liefde, na m'n eerste. Ze was laatst 2 keer bij Dennis, die heeft haar flink onder handen genomen, een grote beurt zogezegd. Dat heb ik geweten! Het is natuurlijk wel zo dat Anne de enige is waarop ik niet jaloers word als ze een beurt van een ander krijgt. Ze rijdt dan ook weer als nieuw. Een jaar geleden kwam ze in ons gezin; ze had er toen al 428.000 opzitten, inmiddels 464.000. En dat met een leeftijd van 14 jaar (850-2.5 l-20V-LPG). Dennis heeft haar stevig aangepakt. Hier een greep uit haar achterstallig onderhoud. Beurt 1: remblokken en -schijven vóór; lekkage oliepomp; lekkage gasmengstuk; vacuümslangen uitgedroogd; draagarm rechtsvoor + nog enkele kleine schoonmaak- en reparatieklussen. Beurt 2: motorsteun rechts; nieuwe koppeling; looprol multiriem; ashoes uitgedroogd; dashboardverlichting + nog wat kleine dingetjes. Vóór beurt 1 hoorde ik haar roffel niet meer, nu gelukkig weer wel. Bleek door de verrotte motorsteun te komen waardoor het blok trilde. Nadat ik afgelopen week 2 nieuwe Michelin Energy Savers liet plaatsen (€ 100,00/stuk incl.) rijden we weer soepel over de Betuwse wegen. Koppelen gaat weer als vanzelf, remmen voelt weer veilig, de grip is weer optimaal. Wat een klassewerk van Dennis!! Ik kan hem iedereen van harte aanbevelen!!! SUPER!!! We kunnen er weer een paar ton tegen!!!!