Afstellen waste gate.

Gestart door GermanR, 30-04-2008 17:43:05

Vorige topic - Volgende topic

GermanR

Heel simpel he. Groep A sproeier set er in.
Heb er 2 gehad en eentje heb ik nu goed bewaard.
Ik dacht altijd dat ze erg onbetrouwbaar waren totdat ik er zelf een had gekocht.
Lang geleden. Ik vind ze erg betrouwbaar en heb nog nooit echte schade gehad aan de motor.
Een keer een koppaking, maar dat was mijn eigen schuld.

M a r c

Citaat van: Apox op 12-05-2008 19:03:41
schokt hij fel op vollast? 
Als je te hoge turbodruk geeft gaat de luchtmassameter dit detecteren en even motorecu lamleggen. 
Probeer de turbodruk aan te passen door een T-stuk benzineleiding tussen de turboregelventiel en wastgate te plaatsen.  Aan de T maak je een klein benzinekraantje van een grasmaaier ofzo en dan kan je de druk regelen.  Je kan het elektrisch maken en de druk binnen regelen.

Als je dit dan niet wil kan je chippen of de luchtmassameter aanpassen.

volgas hikken is niet echt vaak ontsteking uit mijn ervaring.  Daar ga je meer problemen mee hebben onderin.

Als je de turbodruk hebt aangepast gaat hij meestal hikken als de wijzer van turbo net iets buiten zijn bereik gaat.

Yoo

Mijn god...  :eusa_wall:   Misschien je eerst wat "ervaring" opdoen voordat je goedbedoelde maar (sorry)idiote "adviezen" geeft.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

GermanR

Had bij mij ook iets gevonden,  :o :eusa_doh:

Slangete van branstofdruk lag er af.  :eusa_doh:

b0nkolok

Citaat van: GermanR op 23-05-2008 23:49:08
Had bij mij ook iets gevonden,  :o :eusa_doh:

Slangete van branstofdruk lag er af.  :eusa_doh:

Het is een 'slangetje', en verder zou ik maar niet knoeien aan de waste gate als je niet precies weet wat je doet. Bovendien sluit de -niet aangepaste- ECU de brandstoftoevoer af als de druk van je turbo te veel wordt: 'hikken' noem je dat?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek