verlichting blijft branden na sleutel uit contact TIP!

Gestart door Antonio, 29-03-2008 21:18:58

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Verlichting bleef met regelmaat branden na verwijderen van sleutel uit contact. Erg irritant. Motorkap omhoog, accuklem los en bij aankomst weer vv.

Een half jaar geleden een ander relais en andere verlichtingsschakelaar erin van huntervolvoparts.

Vorige week weer hetzelfde probleem. Relaisblokje open gemaakt, mechaniek van relais ingespoten met WD40. Lampies gaan weer UIT!!! :azn:

MM

De relais-blokjes zijn goed te repareren. Echter: wel heel goed kijken! Mijn blokje (toevallig van de gordelverklikker) LEEK niet stuk, maar door nadere inspectie bleek toch een van de verbindingen tussen het printplaatje en de onderkant niet meer goed vast te zitten. Even solderen > klaar is Kees (of Mark).

grt, Mark

thuur

WD40 is prima om een zgn. plakkend relais weer gangbaar te maken. Het reinigt en het smeert.

Ik hoop echter dat je de contacten nog even hebt gereinigd met wat alcohol of remmenreiniger als je ze geraakt hebt. Er gaat aardig wat stroom door dit relais en een oliefilm zal, gezien de hogere weerstand dan bloot koper, toch redelijk wat warmte kunnen ontwikkelen.

Gr 8)

Boeijke

Heren.

Ik hetzelfde probleem.
Mijn vraag dus nu, welk relais is dat en waar zit ie?????????????

Willem

thuur

4 Torxjes losmaken rondom de zekeringen, deksel eraf lichten en dan het grote blok het dichtst bij je linkervoorwiel.

Gr ;)

Boeijke