help mijn airco werkt niet

Gestart door jantje b, 24-07-2008 21:36:46

Vorige topic - Volgende topic

jantje b

???
hallo

ik heb een volvo 850 estate uit 1995 nu heb ik het volgende probleem
mijn airco werkt niet

ik heb fouten uitgelezen en daar kwam uit dat temp sensor rechts boven stuk was dus deze vervangen en voor de zekerheid de airco opnieuw gevuld maar nog steeds wil epomp niet inschakelen opnieuw fouten uitgelezen en nu geen fouten meer
na wat meet werk blijkt dat ik geen spanning opde pomp heb maar als ik 12v op de pomp zet dan schakelt deze wel in dus mijn magneet koppeling is volgens mij dus gewoon goed

wie heeft er een idee wat dit kan zijn ik weet het niet meer het is een 850 met ecc
???

Ronbroek

Knipperen de ECC lampjes ?

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Ludo

-D©©©L-

Geen spanning op de pomp; misschien de drukschakelaar ?

jantje b

de lampjes knipperen niet en als ik 12v op de pomp zet dan schakelt hij wel in en hoe is de drukschakelaar te controleren
???

-D©©©L-

Citaat van: jantje b op 24-07-2008 22:46:57
de lampjes knipperen niet en als ik 12v op de pomp zet dan schakelt hij wel in en hoe is de drukschakelaar te controleren
???

Je kan kijken of overbruggen resultaat opleverd. Spanning meten op beide aansluitingen kan natuurlijk ook.

jantje b

Ronbroek

En, vriezen je b****n er al weer vanaf ?

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

jantje b

helaas
ik krijg geen spanning op de drukschakelaar
heeft iemand misschien een schema voor mij van de airco

elianmars

Citaat van: Ronbroek op 26-07-2008 09:10:33
En, vriezen je benen er al weer vanaf ?

Of bedoelde je iets anders? ;D

Ronbroek

Heb evt ook nog wat klaarstaan op m'n ftp servertje  :angel:

@ Elianmars, ja zoiets  :eusa_shifty:  ;D

mitchelli

Je kan voor de zekerheid nog even de stekker van de lagedruk schakelaar doorverbinden (gewoon een draadje van de linker naar de rechter aansluiting doen),terwijl de airco aanstaat.Als de pomp dan inslaat,is waarschijnlijk toch je lage drukschakelaar kaduuk.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

jantje b

ik heb hem overbrugt op de stekker maar helaas er was niemand thuis  :(

jantje b

ik heb hem gevonden en krijg weer koude voeten
het relais achter het dahsboard kastje waas kapot nieuw relais erin en weer werken

allemaal bedankt voor het meedenken