Achterramen niet ver omlaag

Gestart door Jaco S, 06-05-2008 17:15:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaco S

Klopt het dat de achter ramen maar klein stukje naar beneden gaan, of zit er een kinderbeveiliging op waardoor die maar klein stukje naar beneden gaat?
of komt dit door de grote van de deur?

@®-

Ze gaan maar tot de helft naar beneden.

WYD

Met handslingers gaan ze ook maar tot de helft, dat heeft volgens mij met de constructie van de deuren te maken.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

thuur

Veiligheid. Uit onderzoek is gebleken dat met 120 km/u uit het raam vallen niet bevorderlijk is voor de gezondheid van kinderen.


Gr 8)

edit: volgens mij is het een ingebouwde blokkade want het mechanisme lijkt erg veel op dat van de voordeuren.

Ludo

moest de ruit helemaal kunnen zakken, dan zou je een gat/sleuf onderin de deur en dorpel moeten hebben...

Emiel

Citaat van: Ludo op 06-05-2008 17:54:11
moest de ruit helemaal kunnen zakken, dan zou je een gat/sleuf onderin de deur en dorpel moeten hebben...

Helemaal waar, de ruit kan nooit helemaal naar beneden, simpelweg geen plek voor. En kinderen moeten gewoon van de ramen afblijven, kunnen ze er ook niet uitvallen.

martinint

Het is een beveiliging die er inzit voor kinderen, de 140 en 240 hadden dat ook.

Turbo-Geek

Helaas 1 van de nadelen van de 'over' beveiligde dingen op een Volvo .....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

WYD

Citaat van: Turbo-Geek op 27-05-2008 17:24:53
Helaas 1 van de nadelen van de 'over' beveiligde dingen op een Volvo .....

Ik zit toch nooit achterin en de hond vind een half raampje open ook al prima :)
Zie het dus niet echt als een nadeel.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Turbo-Geek

Ik wel, er is namelijk OOK een 'Stop' knop waarmee je van voren de bediening achterin kan uitschakelen en dus niemand (lees kinderen, hond, kat, Alf, etc.) de ramen kan bedienen.
Kan me voorstellen dat ze wellicht niet helemaal naar beneden kunnen ivm de deur vorm maar iets lager was toch prettiger geweest als je een met open ramen wilt rijden.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

V70 classic

Niemand climatcontrol  ;D  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Jaco S

jawel.....maar, soms is ff lekker met frisse wint door de auto heen te voelen!

EVV

vooral als de auto de hele dag in de zon gestaan heeft, dan helpt (even) alle ramen los beter dan climate control op volle kracht...

Maar on-topic, je zou natuurlijk de binnen bekleding los kunnen halen om te kijken of het raam echt niet verder naar beneden kan. Bij de 300 en 400 serie was het trouwens ook al zo dat het raam niet helemaal naar beneden kan.

Turbo-Geek

Idd, als de auto echt heet is (en het is nog niet echt heet geweest dit jaar) dan moet je de airco aan doen, en een stuk met de ramen open rijden om de hitte eruit te blazen, daarna netjes de ramen weer dicht.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Vertigo

Het heeft volgens mij niks met de veiligheid van kinderen te maken, maar puur met de constructie.

Doordat de achterdeur over de wielkast heen valt, is er in de deur niet genoeg ruimte om het raam volledig te laten zakken. (zoals hierboven ook al aangegeven.

Bij auto's waar een extra stijl in het raam van het achterportier is gemonteerd (en dus aan een smaller stuk glas dat naar beneden gaat) kan het raam wel verder open. Puur omdat het raam daar wel verder in de deur kan zakken.