slecht starten bij warme motor

Gestart door andrevv, 12-05-2008 19:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andrevv

Afgelopen 2 weken weer in Sverige geweest en daar begon het volgende probleem:
Met koude motor start hij meteen en hij rijdt uitstekend. Bij warme motor start hij niet, er branden geen lampjes. Nadat de motor is afgekoeld, wat soms na een half uur of na een uur kan zijn, start hij weer.
Volgens de volvodealer in örebro kan het zijn dat er bij de brandstofpomp iets dicht blijft zitten als ie erg warm is, daarna met het afkoelen gaat het weer open.
Dan start hij weer. Verder rijdt en trekt hij uitstekend en er zijn geen foutcodes.
Wie weet wat het is en heeft het ook eens meegemaakt
De auto heeft 132.000 echte km. gelopen

Hejdå
Andre ???

thuur

Benzinedrukregelaar lek of een lekke injector. Gooi eens een flesje injectorreiniger in een halfvolle tank en ga een goed stuk rijden waarbij je  hoge toerentallen niet vermijd. Kijk of het dan beter is.

Drukregelaar kun je makkelijk checken: retourvacuumslangetje los, papiertje er onder en op contact zetten. Er mag geen druppel benzine op het papiertje komen.


Gr 8)

andrevv

hmmm, het is een tdi.

Hejdå
Andre

Marc O.

Pomp-timing niet goed? Lekkende verstuiver?
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Citaat van: andrevv op 12-05-2008 19:14:09
hmmm, het is een tdi.

Hejdå
Andre

:eusa_wall: Niet opgelet! :-[


Idd pomptiming checken en laten afstellen. Zowel dynamisch (computer) als statisch (poelie).


Gr 8)

ik-rol

Andre,

Lijkt het erg op wat ik beschreven heb in eerder door mij beschreven topic 'brandstoffliter aftappen; bekend verschijnsel '?. Ik heb hierop nog steeds geen bevredigende oplossing gevonden, maar als ik weer tijd heb pak ik het weer op.

denkweb

Bekend probleem; begon ooit met de PTHX4x en inmiddels ook bij mijn auto.
Frappante bijkomstigheid: auto op contact zetten (fan aan) en laten koelen, daarna weer prima starten. Ook een emmer water wil nog wel eens helpen.

Vermoedens van Volvo:
- lucht in brandstofsysteem. Waar en hoe dit dan ontstaat is mij helaas een compleet raadsel
- aansturingsrelay brandstofpomp blijft 'plakken' (volgens volvo cars) tik op het relays zou helpen

Dit is iets wat mij (en enkele dealers) al een tijdje bezig houdt en waar ik ook nog geen antwoord op heb gehad. Aankomende week ga ik alle vacuumleidinkjes vervangen alsmede de retourleidingen, kijken of dit iets oplost.

thuur

#7
Citaat van: denkweb op 16-05-2008 09:13:42
Vermoedens van Volvo:
- lucht in brandstofsysteem. Waar en hoe dit dan ontstaat is mij helaas een compleet raadsel
- aansturingsrelay brandstofpomp blijft 'plakken' (volgens volvo cars) tik op het relays zou helpen


Zou het ??? Zeker geen goede zaak als er lucht in je koelsysteem kan komen. Dat betekent dat het systeem open is en het water dus bij 100 graden gaat koken. Lijkt me sterk eerlijk gezegd.

Relais heb je zo op de kop getikt, kun je dat ook weer uitsluiten 8)


Emmer water over een heet blok zou ik niet doen, dat is een manier om zelfs graniet (een van de hardste steensoorten!) kapot te krijgen. De temperathuurshock is echt waanzinnig...


Gr ;)

Emiel


thuur


Raoul

Pompafsluiter (of motorstop) blijft misschien hangen.

denkweb

Nope. Startonderbreker uitschakelen hielp ook niet.

andrevv

  :angel:Bedankt voor alle reacties. Als a-techneut zegt het mij helaas niet zo veel. De Volvo dealer in örebro zei ook dat het iets kon zijn wat bleef "hangen"bij de brandstofpomp. Is een nieuwe brandstofpomp dan een optie ??????
Of is dat ook geen zekerheid.
Waar geef je dan een "tik"op ?? Waar zit dat ergens ?? (Ik zei toch dat ik niet technisch ben) :eusa_think:


Hejdå
Andre

andrevv

Het gehele brandstofsusteem is de afgelopen week door dealer gecheckt. Alles perfect in orde. Toch startte de motor deze week weer een paar keer minder goed. Warme motor en warm weer.
Het valt mij op dat de ventilator van de radiateur niet constant draait, wat bij andere door mij gereden volvotypes wel het geval was. Is dat normaal ?
Is het niet DE oplossing voor het startprobleem als de ventilator constant draait, dan koelt de turbo en het systeem sneller af en geeft het volgens mij een geen problemen meer. Ik weet  het niet, ik ga de dealer eens vragen.
Ik ben nu eenmaal geen techneut.
Wat is jullie reaktie ??

Groeten,

Andre

thuur

De koelfan draait continu op lage snelheid als de airco aan staat.


Gr ;)