Automatisch dimmende binnenspiegel

Gestart door volvov70, 14-05-2008 15:18:56

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Citaat van: Turbo-Geek op 28-09-2008 10:28:24
Hij staat toch standaard op 'helder' en alleen donker gedimt als er licht op schijnt van bijv een auto achter je ?

Ik denk dat je even moet lezen wat DCCCL net heeft geantwoord. Mijn andere antwoord ;) Read the F****** Manual. Ook voor mijn navigatiesysteem heb ik dit signaal nodig. Dus ooit zal ik het er wel een keertje bij aansluiten.

Emiel

Misha

Blijft de vraag: als je dat ding origineel koopt, zit er een kabelboom bij. En een 'Fucking Manual'. :eusa_snooty:
Dus waarom dan zelf draden trekken ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Laserblue

Citaat van: Enno op 28-09-2008 11:40:15
Citaat van: Turbo-Geek op 28-09-2008 10:28:24
Hij staat toch standaard op 'helder' en alleen donker gedimt als er licht op schijnt van bijv een auto achter je ?

Ik denk dat je even moet lezen wat DCCCL net heeft geantwoord. Mijn andere antwoord ;) Read the F****** Manual. Ook voor mijn navigatiesysteem heb ik dit signaal nodig. Dus ooit zal ik het er wel een keertje bij aansluiten.

gevalletje verkeerde been... bed....enz?  ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

BartusKN

Heeft er iemand ook een foto van die/zo'n spiegel ?

Soulfly

Citaat van: Misha op 28-09-2008 17:58:51
Blijft de vraag: als je dat ding origineel koopt, zit er een kabelboom bij. En een 'Fucking Manual'. :eusa_snooty:

Je kan moeilijk de kabelboom langs de spiegel naar beneden laten bungelen...
M.a.w. als je geen originele zelf dimmende spiegel hebt, zal je naar alle waarschijnlijkheid die bekabeling ook niet hebben.

Dat wordt dus draden (de kabelboom) trekken...

Misha

Citaat van: Soulfly op 28-09-2008 18:18:28

Je kan moeilijk de kabelboom langs de spiegel naar beneden laten bungelen...
M.a.w. als je geen originele zelf dimmende spiegel hebt, zal je naar alle waarschijnlijkheid die bekabeling ook niet hebben.

Dat wordt dus draden (de kabelboom) trekken...

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

Er zit een lange kabelboom bij. Die moet echter van boven naar beneden doorgevoerd worden.

Om ergens bij de hendel voor je motorkap ontgrendeling uit moet komen.

Aan de spiegel zit een stekkertje waar de kabel netjes op aangesloten kan worden. De andere kant van de kabelboom moet je in de daartoe aanwezige vrije plaatsen vast zetten.

Hier nog een (slechte) foto van de spiegel.

UserID6342

Citaat van: Enno op 27-09-2008 21:13:09
er staan 2 verschillende nummers op de 2 dozen. Beide komen kom je overal tegen. Het is een S/V 70 accessoire maar past gewoon op een 850. Ik had alleen geen zin meer om de achteruitrij  draad aan te sluiten. In het donker werkt de spiegel goed :).
Besteld op nummer : 9464 006
Het zit in een volvo doos maar ik heb op de spiegel geen Volvo logo zien zitten. IK heb met een trekveer de kabel netjes onder achterlangs de dakbekleding door getrokken. Voordeel is dat ik nu weer een wat makkelijker in te stellen spiegel heb. De oude zat blijkbaar wel erg veel speling op.
Door het enthousiasme hier (en mijn ervaring met de spiegel in de S60) ook maar eens besteld en keurig geleverd door Volvo Rutten te Boxmeer voor 63 Euri's.  De 850 van mij heeft de kabel uiteraard ook niet standaard liggen dus nu heb ik weer eens een vraagje; op de spiegel zit een "auto" knopje, nu zit ik te denken om de + en - voor de spiegel van de binnenverlichting af te takken.  Ja, ik weet het dan staat de spiegel continu onder stroom, maar vlgs mijn gedachten als je dan het knopje gebruikt schakel je 'm dus of aan of uit.  Klopt deze gedachte want dan hoef ik a) de kabel niet te trekken en b) ben ik sneller klaar :)

Toch moet ik mijn dashboard weer los maken want 1 van me lampjes achter in de klok is er net mee uitgescheden....:( terwijl vanmiddag na montage van de boardcomputer alles nog gewoon werkte (zelfs uit voorzorg alle 4 de lampjes vernieuwd).  Maar dat even terzijde...

UserID6342

Jongens, niemand die het weet of het kan dat de binnenspiegel word aangesloten op de constante stroomdraad van bijv. de interieurverlichting ?  Klopt mijn gedachtengang wat betreft het knopje "auto" op de spiegel ?

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 17-10-2008 07:02:44
Jongens, niemand die het weet of het kan dat de binnenspiegel word aangesloten op de constante stroomdraad van bijv. de interieurverlichting ?  Klopt mijn gedachtengang wat betreft het knopje "auto" op de spiegel ?

Waarom leg je niet gewoon het stukje kabelboom dat erbij zit ?

haasje

Het zou wel kunnen. Weet zo niet hoeveel stroom de spiegel gebruikt, maar als je hem vergeet uit te zetten heb je wel kans dat je je accu leegtrekt (zal er ook aan liggen hoe en waar hij geparkeerd staat, komt er veel licht in door bv langrijdende auto's zal hij dus regelmatig gaan dimmen en dus sneller leeg zijn)

Enno

Er zit vast wel een gele stekker onder je dashboard.....

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,27161.msg541022/topicseen.html#msg541022

Zo heb ik hem aangesloten....

Succes

UserID6342

Die zal er ook echt wel zijn Enno, daar ben ik niet zo bang van.... heb eerder angst voor me hemeltje :( jij hebt het met een trekveer gedaan zag ik, was dat zo'n lichte plastice of zwaar metalen veer ?  De laatste heb ik hier ook liggen, maar wil dus absoluut niet me hemeltje slopen..