vervanging schijven en blokken voor.

Gestart door beb, 03-04-2008 08:00:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beb

Kan iemand mij in jip en janneke taal een werkomschrijving geven hoe de schijven en blokken voor te vervangen? Ik heb bij andere merken autos dit al eens gedaan maar het is wel zo makkelijk als je een omschrijving bij de hand heb en dus weet wat er allemaal los moet.

Het betreft een 1996 855.

Thanks alvast

Gunnar

Wiel erafhalen.

Klauw erafhalen met eem 15 sleutel.

(nog niet gedaan op 850-70, maar waarschijnlijk ook met slagschroevendraaier de kruiskop bout in de schijf losmaken en eruithalen)

Schijf eraftrekken en vervangen.

Nieuwe schijf monteren.

Rempiston terugdrukken en blokken varvangen.

Alles terug vast.


www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

mehn

Wiel verwijderen.

Klauw verwijderen (2x imbus 7 achter kunststof dopjes)

Bracket verwijderen (2 bouten aan de achterkant)

Centreerpen in de schijf verwijderen

Schijf verwijderen

Naaf GOED schoonmaken, liefst met staalborstel (op boormachine)

Nieuwe schijf monteren (even alle wielbouten erin en dan de centreerpen vastzetten)

Bracket monteren

Blokken vervangen

Klauw monteren

Wiel monteren

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

beb

jullie zijn de beste, nog even op het mooie weer wachten en dan kunnen we weer goed remmen.


Herminator

Die inbus nr 7 zit niet bij zon uitklap handsetje. Is geen standaard maat.

pwassink

Citaat van: Herminator op 03-04-2008 19:38:41
Die inbus nr 7 zit niet bij zon uitklap handsetje. Is geen standaard maat.

Die klapsetjes kosten je denk ik ook een stuk vel van een van je vingers op die plek,
inbusdop + verlengstukje is daar in de wielkast een stuk handiger en veiliger vrees ik
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

daytonawim

Tip, let op je rem olie reservoir, als die een keer is bijgevult, komt het overschot er uit, als je de remzuigers terug drukt
remolie is niet goed voor lak e.d.

robbie409

Naaf GOED schoonmaken, liefst met staalborstel (op boormachine)

NIET VERGETEN. Ook doen als het er redelijk uitziet. Eigenlijk alles goed schoonmaken.

Er moest ook nog een kloddertje hittebestendige vet ergens tussen....

KMvrtr

Citaat van: robbie409 op 15-05-2008 16:03:04

Er moest ook nog een kloddertje hittebestendige vet ergens tussen....

Maar NIET op het contactoppervlak tussen de naaf en de rem!

pwassink

Citaat van: KMvrtr op 26-05-2008 16:40:54
Citaat van: robbie409 op 15-05-2008 16:03:04

Er moest ook nog een kloddertje hittebestendige vet ergens tussen....

Maar NIET op het contactoppervlak tussen de naaf en de rem!

Wrom nie ? 

Een heel dun laagje Cg kan daar echt geen kwaad hoor, enkel om plakken en/of corrosie voorkomen ..

Niet tussen remblok en remschijf zou ik nog wel kunnen begrijpen   ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Freakybaby

Citaat van: Herminator op 03-04-2008 19:38:41
Die inbus nr 7 zit niet bij zon uitklap handsetje. Is geen standaard maat.

Let op, kan ook met TORX vastzitten Kwam ie achter nadat ie al vloekend de stad door gelopen was om een setje inbus te kopen :eusa_whistle:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

KMvrtr

Citaat van: pwassink op 26-05-2008 21:22:55
Citaat van: KMvrtr op 26-05-2008 16:40:54
Citaat van: robbie409 op 15-05-2008 16:03:04

Er moest ook nog een kloddertje hittebestendige vet ergens tussen....

Maar NIET op het contactoppervlak tussen de naaf en de rem!

Wrom nie ? 

Een heel dun laagje Cg kan daar echt geen kwaad hoor, enkel om plakken en/of corrosie voorkomen ..


Voor zover ik weet kan dat ook voor een boel problemen zorgen. Onbalans, trillen, dat soort irritante dingen.

Wat is Cg eigenlijk? :eusa_think:

Citaat van: pwassink op 26-05-2008 21:22:55
Niet tussen remblok en remschijf zou ik nog wel kunnen begrijpen   ;)

LOL!!
;D ;D

michiel

Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

KMvrtr