Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Een bredere band heeft altijd meer nadelen dan voordelen. Ok, het ziet beter uit en op droog wegdek heb je meer grip. Maar ook: meer kans op aquaplanning, spoorgevoeliger, hogere afrolweerstand (verbruik, geluid) en slechtere prestaties in de sneeuw. De reden dat men vaak 215 neemt ipv 205 noem je zelf: de prijs.

Het past doorgaans zonder problemen overigens!

Gr 8)

pieranja

Dankjewel voor je comments!

StefanCJ

Vandaag de Hankook Ventus V12 Evo 225/35 ZR18 87Y XL besteld bij Autobandenmarkt. Ik zat te twijfelen tussen deze en Falken 452`s. Ik lees erg veel goede verhalen over de Hankook`s dus heb deze maar besteld.

Ben benieuwd straks, in ieder geval eindelijk van die lelijke getrokken bandjes af!  ;D

rammstein01

Hoi Stefan,

Kom je dan niet in de knoei met je draaicirkel/ binnenscherm? Heb ook zojuist op de bandenmarkt de Falken ZIEX 215/45/17 besteld. Worden volgende week afgeleverd.

Stond gister in die plensbui 's middags nog een Flat Tire te verwisselen. Kon 'm natuurlijk weer laten proppen voor 15 euries, maar voorvelgjes waren eigenlijk wel aan een vervanger toe.

Hoop dat de Hangkoekjes bieden wat je ervan verwacht.

Later.......

StefanCJ

Er zitten al C70 stuuruitslagbegrenzers onder (die blauwe), dus het moet goed zijn. De 452 van Falken zit er nu bij mij onder, bevallen goed, hopen dat de Ziex je goed bevallen!

:)

rpakuypers

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met deze band :

De Uniroyal Rainsport 2. Ik heb doorgaans de Rainexpert banden en die voldoen me prima, zowel zomers als 's winters.

Groet,
Roger

Vulk

Mehn heeft ze lang onder zijn auto gehad geloof ik. Je kan het hem eens vragen.

Ludo

Met Uniroyal heb ik jarenlang gereden.
Van de Rainsport 1, zelfs 3 setjes kaal gereden, dat was de beste band ooit...
Rainsport 2 was niet slecht, maar eenmaal over de helft, niet voldoende grip meer.

Kumho KU31 ook niet slecht, nog profiel genoeg, maar worden op korte termijn toch vervangen wegens geen grip.
Hankook Ventus V12 Evo ga ik ook proberen.

Vulk

Die Kumho's vind ik dan weer te luidruchtig eens ze halfweg zijn.

Ludo

Citaat van: Vulk op 17-06-2011 19:16:13
Die Kumho's vind ik dan weer te luidruchtig eens ze halfweg zijn.

Dat valt wel mee, banden geluid komt nog steeds niet boven de uitlaat heen...  ;D

mehn

Citaat van: Vulk op 17-06-2011 19:10:55
Mehn heeft ze lang onder zijn auto gehad geloof ik. Je kan het hem eens vragen.

Ik had Rainsport 1 en net als Ludo heb ik daar 3 sets van versleten. Tot nu toe heb ik geen betere band gehad, al kwam een ouder type Goodyear Eagle F1 dicht in de buurt.
Rainsport 2 ben ik op advies van Ludo niet aan begonnen.

Ik heb intussen Fulda Carat Excelero en Kuhmo KU31 gehad.
Binnenkort heb ik er weer 2 nodig en ik ga waarschijnlijk weer voor Kuhmo.

Bij mij gaat het overigens altijd om 205/50 R16

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rpakuypers

Citaat van: mehn op 18-06-2011 10:12:19
Bij mij gaat het overigens altijd om 205/50 R16

Bij mij idem .................... ik zal eens een vergelijkend onderzoekje doen.

Groet,
Roger

rpakuypers

hayke

Beste Kumho-rijders, hoe lang doen jullie met een setje (op de vooras)?
Ik zit ook naar de Kumho's te kijken, maar ben niet van plan om elke 20000 km een nieuwe set banden te gaan monteren...

Ludo

Kumho's zijn wel een duurzamere band.
Ik heb er nu ongeveer 33000km mee gedaan, en zit nog wel 4mm profiel op.