Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

ed

Citaat van: Edwin op 31-10-2005 19:29:57
Misschien hierna toch maar eens de Pilot Sportof  Exalto proberen, iemand ervaring mee?

Pilot sport (versie1) heb ik nu eronder liggen (17"). Mijn andere velgen moeten naar de spuiter, en heb daar al een half jaar een setje Pilot Exalto voor liggen (ook 17"). Heb ze nog niet uit kunnen proberen, ,maar ik zal zeker eens mijn ervaringen delen als ze eronder zitten. Ze voelen heel soepel aan met de hand en het rubber erg plakkerig, dus ik ben erg benieuwd.
De Pilot sport 1 is geen extreme band. De wegligging is OK, maar ook niet meer dan dat. Wel lekker trillingsvrij (ook op termijn bedoel ik daarmee) en dat vind ik erg belangrijk.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

The Driver

Ik heb op de voorwielen Semperit Direction Sport ( 215 45 17) Ben zeer tevreden . Gisternacht is echt een keer wild gedaan en de voorwielen zaten als kleefpasta aan de baan vast. Ik vraag me af of er nog betere banden zijn voor grip, die ook te betalen zijn. Voor de Semperits betaal ik 130 Eu incl. montage op de velg, balancering en terugplaatsing.

Heeft er iemand überhaupt ervaring met deze banden?

fearless

Vandaag mijn nieuwe bandjes op stalen velgen gelegd. Moeten alleen nog onder de auto.

Het zijn geworden de Continental winterviking 1 in de maat 205/50-16 met snelheidscodering Q.   :(    Mag dus nog maar 160. Maar ze waren niet duur.  ;D Kreeg ze voor een introductie prijsje van een leverancier bij mij op het werk.  ;D

BenC70ES

Das wel een heeeeeeel lage snelheidsbeperking... kleef maar een grote stikker op je stuur , 160 zit je echt zo aan...

Heb er ook eentje van 210, moet voor de jaarlijkse keuring als de winterbanden erop zitten.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

fearless

Citaat van: BenC70ES op 12-11-2005 21:23:40
Das wel een heeeeeeel lage snelheidsbeperking... kleef maar een grote stikker op je stuur , 160 zit je echt zo aan...

Heb er ook eentje van 210, moet voor de jaarlijkse keuring als de winterbanden erop zitten.

Ik weet het, maar kon deze banden voor een heel geschikt prijsje krijgen. Dus dan maar wat netter rijden.  ;D  Kom toch bijna nooit boven de 150. Dus dat scheelt weer.

Turbobiker

Maar kijk uit in Duitsland. Daar doen ze heel moeilijk over de juiste codering. Zelfs als je gewoon bij een controle staande gehouden wordt. Zeker bij wagens met andere wielen kijken ze vaak effe of de juiste banden gemonteerd zijn. Sowieso doen verzekerings maatschappijen in Duitsland moeilijk over banden. Ongeluk en geen winterbanden in de herfst/winter? Dan zou je best zelf wel eens voor de schuld op kunnen draaien... Verkeerde snelheidscodering? Zelfde verhaal... Goedkoop kan zo dus weer duurkoop worden :-\
De Tussenpaus

M a r c

Citaat van: Turbobiker op 13-11-2005 13:36:23
Maar kijk uit in Duitsland. Daar doen ze heel moeilijk over de juiste codering. Zelfs als je gewoon bij een controle staande gehouden wordt. Zeker bij wagens met andere wielen kijken ze vaak effe of de juiste banden gemonteerd zijn. Sowieso doen verzekerings maatschappijen in Duitsland moeilijk over banden. Ongeluk en geen winterbanden in de herfst/winter? Dan zou je best zelf wel eens voor de schuld op kunnen draaien... Verkeerde snelheidscodering? Zelfde verhaal... Goedkoop kan zo dus weer duurkoop worden :-\

Het kan toch niet zo zijn dat wij als NEDERLANDERS moeten voldoen aan de Duitse wetgeving inzake de samenstelling van onze wagens? Ik dacht dat ze de oorlog verloren hadden.....  :-X  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fearless

Als je naar duitsland gaat gewoon een sticker met de toegestane snelheid op je A-stijl plakken. No Problemo.

Turbobiker

Citaat van: MH op 13-11-2005 13:38:27
Het kan toch niet zo zijn dat wij als NEDERLANDERS moeten voldoen aan de Duitse wetgeving inzake de samenstelling van onze wagens? Ik dacht dat ze de oorlog verloren hadden.....  :-X  ;)

Maar je auto moet wel voldoen aan de regels, van je Nederlandse verzekring zal je inderdaad weinig last hebben.
De Tussenpaus

RRRRR_Ramon

Iemand ervaringen met Viking Protech 500 in de maat 205/60R15 H/V ?? Of vergelijkbare banden uit de Protech 500 serie?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Rudi

Citaat van: fearless op 13-11-2005 13:50:37
Als je naar duitsland gaat gewoon een sticker met de toegestane snelheid op je A-stijl plakken. No Problemo.

Die rare stickers wil ik niet op de auto.Toen ik bij Tom wegging na montage van BMC had ik winterbanden er om,ook 210km/u...toen heb ik ook heel andere snelheden bereikt op de 31 ;D

Na ja binnenkort rij ik Nokian winterbanden :)
Dr.Go-Fast...

peterr

Kumho Ecsta SPT (KU31) worden vrijdag gemonteerd. 110 euro incl montage (205-45-17 88W). Ik ben benieuwd wat het is...

Turbobiker

Citaat van: peterr op 14-11-2005 10:03:10
Kumho Ecsta SPT (KU31) worden vrijdag gemonteerd. 110 euro incl montage (205-45-17 88W). Ik ben benieuwd wat het is...

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ::)
De Tussenpaus

peterr

Citaat van: Turbobiker op 14-11-2005 18:35:24
Citaat van: peterr op 14-11-2005 10:03:10

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ::)

Jij weet daar meer van volgens mij... Wat zijn de ervaringen x kilometer later?

ed

Ben ook erg benieuwd. Mijn ervaring is dat die budget banden het in eerste instantie erg goed doen, maar na wat kilometertjes toch vaak beginnen te trillen en onregelmatig afslijten. Dat geldt natuurlijk niet avoor allemaal, dus kom maar op met die ervaringen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!