Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: san op 11-02-2012 14:27:08
Ook ik ben zoekende naar een betaalbare 18 incher,(225-40-18).Op verschillende sites gekeken en zie door de bomen het bos niet meer.Ga geen low-budget banden monteren,dus het liefst een stille band die goed voldoet.Zijn er hier vast wel met ervaring omtrent de bandenkeus. :)

Ik heb onder de V70 Dunlop SP Sportmaxx GT liggen. Herrie maken ze niet (des te meer stoor ik me aan de herrie van de winterbanden), ik mishandel ze regelmatig, maar overdreven slijten doen ze niet. De grip is op zowel droog als nat wegdek goed.

san

Heeft er iemand ervaring met autobandenshop.com ,de reviews van autobandenmarkt zien er betrouwbaar uit,maar die andere....gaat toch om een voor mij groot bedrag via het web.

devonius

Ben op zoek naar een plakkerige, comfortabele en stille band. Rijd niet veel kilometers dus snelle slijtage is niet echt een issue.
Ik denk aan een van de goodyear's: de EXCELLENCE of Eagle F1
Op autobandenmarkt.nl staan er echter van deze 2 modellen samen 5 verschillende varianten.
Iemand enig idee wat hier het verschil tussen is? Zou niet weten welke ik zou moeten bestellen.
O ja het gaat om de maat 215/45/17

Andere suggesties voor banden die aan deze wensen voldoen.
Ben al een uurtje of wat hier aan het lezen, maar weet het nog steeds niet helemaal.

NinaPaul

load index aangeduid met een cijfer

snelheids index aangeduid met een letter

Voorbeeld een '92 GLT automaat kan 210 km/h max. De snelheidsindex is dan "H" een "snellere" band mag wel, maar is eigenlijk verspilling van geld.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

viking_in_shorts

Plakkerig?
P-zero Nero.
Leek net kauwgom. Alleen reed ik ze in 1 seizoen op :eusa_wall:

NinaPaul

Michelin pilot super sport
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

san

Ik denk dat het de Falken FK 452 gaan worden.

Taranis

Citaat van: NinaPaul op 17-02-2012 23:14:42
Voorbeeld een '92 GLT automaat kan 210 km/h max. De snelheidsindex is dan "H" een "snellere" band mag wel, maar is eigenlijk verspilling van geld.

Beetje kort door de bocht. Een band met snelheidsindiactie 'V' (240 km/h) heeft vaak een stijvere wang dan die met snelheidsindicatie 'H' (210 km/h). Als je een bochtenridder bent, kan 't dan prettiger zijn om banden met snelheidsindicatie 'V' te rijden. Het stuurt wat strakker en helt minder over.

NinaPaul

Wanneer je een stijvere wang wil, moet je een lagere band zoeken. Een 195/65/15 V gaat nooit en te nimmer genoeg zijn voor een "bochtenridder".

Dus mijn advies blijft, (bij normaal gebruik,) niet hoger dan je auto kan.

Heb je "afwijkend" rijgedrag, neem dan de juiste band/velg ervoor.
-Gottfried Leibniz

viking_in_shorts

Raar advies.

Ik zou juist zeggen minimaal de max. snelheid van de auto. Verder denk ik dat Taranis wel degelijk een punt heeft dat een band met (potentiele) code K (=max 120 km/u) waarschijnlijk een zachtere wang heeft dan een band met code "Y" (=max 300+ km/u) . Zelfs al zullen ze dezelfde afmeting (195/65) hebben.
Wel zal een 195-55 H meer rol gedrag vertonen dan een 205-55 H

Maar bij welke snelheidsindex en welke hoogte van de wang de banden ongeveer dezelfde eigenschappen zullen hebben .... :eusa_think:

NinaPaul

Citaat van: viking_in_shorts op 20-02-2012 12:06:30
Raar advies.

Ik zou juist zeggen minimaal de max. snelheid van de auto. Verder denk ik dat Taranis wel degelijk een punt heeft dat een band met (potentiele) code K (=max 120 km/u) waarschijnlijk een zachtere wang heeft dan een band met code "Y" (=max 300+ km/u) . Zelfs al zullen ze dezelfde afmeting (195/65) hebben.

Maar bij welke snelheidsindex en welke hoogte van de wang de banden ongeveer dezelfde eigenschappen zullen hebben .... :eusa_think:

Wel alles lezen, ALTIJD de snelheids index nemen die overeenkomt met de miximale snelheid.
Zie ook het aangehaalde voorbeeld.
-Gottfried Leibniz

viking_in_shorts

Citaat van: NinaPaul op 20-02-2012 16:59:57
Raar advies.

Wel alles lezen, ALTIJD de snelheids index nemen die overeenkomt met de miximale snelheid.

Ik lees hieronder toch echt "niet hoger dan de auto kan" :eusa_think:

Citaat van: NinaPaul op 20-02-2012 10:15:33
Dus mijn advies blijft, (bij normaal gebruik,) niet hoger dan je auto kan.

Turbobiker

Citaat van: NinaPaul op 20-02-2012 16:59:57
Raar advies.

Lees je nu echt niet wat Taranis schrijft ???
De Tussenpaus

NinaPaul

Moeilijk ja, dat lezen...... probeer het zelf ook eens.

"Niet hoger dan de auto kan" Omdat dit geld verspilling is. (Bij normaal gebruik, voor 95% van de mensen?!)

Vind je die maat te veel "roll" in de band, kun je beter een andere velg/band maat overwegen dan het proberen te compenseren met een hogere snelheids index.
Zoals eerder "Heb je "afwijkend" rijgedrag, neem dan de juiste band/velg ervoor."
-Gottfried Leibniz

-D©©©L-

Past 215/55R17 of 215/50R17 onder een V70xc ?