piep tijdens het rijden

Gestart door Ralph, 13-05-2008 18:37:01

Vorige topic - Volgende topic

Ralph

Tijdens onze vakantie is het volgende ons opgevallen. Al rijdende produceert mijn 850 om de (ik schat) 10 seconden een piepje. Het klinkt absoluut niet als iets dat aanloopt of zo, het lijkt echt op een electronisch piepje. Iemand toevallig hetzelfde ervaren?

(nee, ik had geen gameboy, gsm, of andere piep-producerende onderwerpen aanwezig in de auto  ;) )
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af. Dat scheelt 2 glazen.

thuur

Had je de airco aan staan? Heb je ECC?

Gr 8)

Ralph

Citaat van: thuur op 13-05-2008 19:12:06
Had je de airco aan staan? Heb je ECC?

Gr 8)

Yep, de had ik aanstaan... maarrrrrrr, hij deed het ook toen ik deze uit had gedaan. (of ik moet gedacht hebben dat ik um uit had  :eusa_think: )
Zal er morgen op weg naar het werk nog eens op letten.

thuur

Als je het vooral hoort piepen bij een bocht naar links kun je best even zoeken op 'vogeltje' (achteraan beginnen).

Een andere hoge toon kan de verdamper van de airco zijn, als je goed luistert hoor je dat het meer een sissend geluid is.

Tenslotte kan het ventilatortje achter de handgreep nog een hoorbaar geluid produceren (enkel ECC modellen).

Gr 8)

Ralph

Ik weet nu waar de piep vandaan komt.
Wanneer ik de airco/ecc aan heb hoor ik een klik (van een relais) ergens uit de buurt van het dashboardkastje, vervolgens komt de piep.
Wat me opviel is dat wanneer die klik komt, en ik rij (voor de verandering) 90 km/h dan voel ik ook dat de auto even inhoud. Ma.w. je voelt dat het vermogen even afneemt.

volvlo

Ralph

Het lijkt op mijn klacht van een jaar geleden.
Bij mij was het wel zo dat (zoals Thuur al zei) zodra de airco uitstond ,het piepje weg bleef.
Ik heb toen de airco opnieuw laten vullen en ben er tot op heden vanaf.
Bij het vervangen van de verdamper was er niet voldoende vloeistof gevuld en door verlies (om voor mij onduidelijke redenen) bleef er net te weinig in het airco-systeem om goed te functioneren,waardoor het niet koel meer bleef op een warme dag.
Binnenkort kijken ze of de meegevulde fluor-vloeistof tekenen van lekkage geeft.

Ralph

Citaat van: volvlo op 21-05-2008 21:44:19
Ralph

Het lijkt op mijn klacht van een jaar geleden.
Bij mij was het wel zo dat (zoals Thuur al zei) zodra de airco uitstond ,het piepje weg bleef.
Ik heb toen de airco opnieuw laten vullen en ben er tot op heden vanaf.
Bij het vervangen van de verdamper was er niet voldoende vloeistof gevuld en door verlies (om voor mij onduidelijke redenen) bleef er net te weinig in het airco-systeem om goed te functioneren,waardoor het niet koel meer bleef op een warme dag.
Binnenkort kijken ze of de meegevulde fluor-vloeistof tekenen van lekkage geeft.

Ik heb wel het idee dat de airco goed koelt.  De vorige eigenaar heeft de auto vorig jaar laten afvullen. Maar dit is mijn eerste auto die airco heeft, dus ik weet eerlijk gezegd niet hoe vaak zo'n airco bijgevuld moet worden  :eusa_think:

thuur

Citaat van: volvlo op 21-05-2008 21:44:19

Dat kun je ook zelf met een UV lamp.

Gr ;)