Marktwaarde van een 850 R

Gestart door lipton, 18-05-2008 22:52:16

Vorige topic - Volgende topic

Chris S.D.

Citaat van: Starbuck op 18-05-2008 23:14:31
Aan wat zou het in zijn geval kunnen liggen?
Citaat van: Ludo op 18-05-2008 23:25:36

de reden geeft hij zelf ook al aan: hoge BIV, hoge(re) jaarlijkse wegenbelasting, verzekering, onderhoud...
En aan welke bedragen moet ik dan denken voor een auto als deze m.u.v. onderhoud ? Wat is BIV ? En wat kost dat voor een VW Golf bijvoorbeeld ?

Starbuck

Citaat van: elianmars op 18-05-2008 23:37:03
Citaat van: Volvo Felipe op 18-05-2008 22:58:47
Ik heb er ook een staan en ik vraag rond de 3.000

En da's nog een estate ook  8)

Giovanni, zou je 'm nu wel weg doen? Straks vang je er misschien net 5000 euro voor en krijg je er vreselijk spijt van.

Ni moeilijk, voor dat geld koopt ie een 2 jaar oude Twingo op Lpg  ;D :evil:

Ludo

Citaat van: Chris S.D. op 18-05-2008 23:39:56
Citaat van: Starbuck op 18-05-2008 23:14:31
Aan wat zou het in zijn geval kunnen liggen?
Citaat van: Ludo op 18-05-2008 23:25:36

de reden geeft hij zelf ook al aan: hoge BIV, hoge(re) jaarlijkse wegenbelasting, verzekering, onderhoud...
En aan welke bedragen moet ik dan denken voor een auto als deze m.u.v. onderhoud ? Wat is BIV ? En wat kost dat voor een VW Golf bijvoorbeeld ?

onderhoud heb ik geen idee van als je alles bij de dealer laat doen.

BIV is een belasting op inverkeersstelling, die moet betaald worden telkens als een auto van eigenaar veranderd.
dat zijn vastgestelde tarieven aan de hand van vermogen en ouderdom, voor diesel en benzine auto's en voor lpg auto's.

elianmars

Citaat van: Starbuck op 18-05-2008 23:40:43
Citaat van: elianmars op 18-05-2008 23:37:03
Citaat van: Volvo Felipe op 18-05-2008 22:58:47
Ik heb er ook een staan en ik vraag rond de 3.000

En da's nog een estate ook  8)

Giovanni, zou je 'm nu wel weg doen? Straks vang je er misschien net 5000 euro voor en krijg je er vreselijk spijt van.

Ni moeilijk, voor dat geld koopt ie een 2 jaar oude Twingo op Lpg  ;D :evil:

Dat zal nog zwaar tegen vallen. Kleine wagentjes zijn relatief duurder dan grote wagens.
Mijn vrouw rijdt nu in een Seicento. Het viel nog niet mee om voor een leuke prijs een goede wagen te vinden.

Ronbroek

Een Lupo 3L is wel lekker zuinig.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Vulk

Ik blijf erbij Lipton, houden die wagen. Zeker als je er al zoveel aan gedaan hebt. Staan er nu nog grote kosten aan te komen?

FGG

Citaat van: lipton op 18-05-2008 22:52:16
Mijn vraag; wat is de huidige marktwaarde van een 850 R ?

Ik denk dat dat lastig te bepalen is. Voor de liefhebbers is 't een prachtige auto met specs waar ie helemaal opgewonden van kan worden. Voor een buitenstaander is 't gewoon een snelle, ietwat oubollige sedan met een foute kleur van 11 jaar oud.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Het is de vraag wat je wilt/denkt te besparen straks als ie weg is....

Koop je weer een auto, dan vraag ik me af of je zoveel goedkoper uit bent met een "middenklasser" nu je prachtige wagen lekker op LPi tuft.
Zet je de centjes op de bank, dan wil je er natuurlijk zoveel mogelijk voor vangen.
Ik denk alleen dat optie 1 de juiste is; je moet immers vervangend vervoer hebben.....

Interesse in een GLT op LPi?  :evil:

Succes met de keuze  :eusa_angel:

Vulk

Citaat van: )()()sT op 19-05-2008 08:53:54
Het is de vraag wat je wilt/denkt te besparen straks als ie weg is....

Koop je weer een auto, dan vraag ik me af of je zoveel goedkoper uit bent met een "middenklasser" nu je prachtige wagen lekker op LPi tuft.
Zet je de centjes op de bank, dan wil je er natuurlijk zoveel mogelijk voor vangen.
Ik denk alleen dat optie 1 de juiste is; je moet immers vervangend vervoer hebben.....

Interesse in een GLT op LPi?  :evil:

Succes met de keuze  :eusa_angel:

Met een glt zal hij denk ik enkel minder onderhoud hebben. Wegenbelasting in Be zal ook "hoog" zijn en terug BIV.
Kunnen jullie niet ruilen? :P

Herjan

Om ff beetj on topic te blijven ;D

Ik ben van diep in mn hart van plan om een 850 t5 r CY te kopen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een (redelijk)originele. Maar ik ben benieuwd wat je ongeveer voor zo'n auto betaald?

Alvast bedankt

coyote1980

Citaat van: Herjan op 22-05-2008 13:28:04
Om ff beetj on topic te blijven ;D

Ik ben van diep in mn hart van plan om een 850 t5 r CY te kopen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een (redelijk)originele. Maar ik ben benieuwd wat je ongeveer voor zo'n auto betaald?

Alvast bedankt

Het hangt er heel erg vanaf hoe de wagen onderhouden is geweest en hoe origineel hij is.

Mijn beeld is dat de goeien in CY als sedan vanaf 8.500 en als estate vanaf 10.000 van eigenaar wisselen. En dat is dan gewoon als 'normale' en 'nette' CY T-5R.

Wil je aan de slag met zaken als een BBK dan kan het lonend zijn op zoek te gaan naar een exemplaar waar dat al goed op gedaan is.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Herjan

sorry maar ik begin me net te orrienteren, wat bedoel je precies met BBK?

Ik wil eigenlijk een originele, complete revisie en dan vol motorische tuning?
maar 8500,- je ziet ze wel voor veel minder staan?? maar is dat troep of??

Herjan

FGG

Citaat van: Herjan op 22-05-2008 13:46:25
sorry maar ik begin me net te orrienteren, wat bedoel je precies met BBK?

Ik wil eigenlijk een originele, complete revisie en dan vol motorische tuning?
maar 8500,- je ziet ze wel voor veel minder staan?? maar is dat troep of??

Herjan

BBK staat voor Big Brake Kit.

De prijs van een auto is sterk afhankelijk van de staat van de auto. Die van Lipton is gewoon een strakke auto.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

En die is verkocht, dus eigenlijk kan deze dicht...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Herjan

Ja ik was niet geintreseeerd in die auto maar meer in het algemeen.
Maar ik ga rustig verder zoeken. dan weet ik een beetj een prijs...

bedankt