Motormanagment lampje aan/uit/aan negeren?

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 07-05-2008 09:32:01

Vorige topic - Volgende topic

Estate 2.3 Turbo

Mijn motormanagment lampje wil wel eens oplichten vooral bij langere autoritten over de snelweg.
Als ik dan zeg al een tijdje "cruise" met zon 120-130 gaat ie branden maar na enige tijd ook weer uitzichzelf uit.
Dat oplichten komt zeer onregelmatig voor dan 2 ritten op rij wel en dan weer tijden niet hoewel ik dan ook lange snelweg ritten maak...
Waar kan dat op duiden?

Jeroentjuh

ff de foutcode's (laten) uitlezen, lampje gaat niet zomaar branden.....

RonA

In een paar maanden tijd ditzelfde gehad (855 2.3 T5) Alleen na het afzetten bleef de ventilator veel langer doordraaien en -soms- startte de motor daarna lastig en als deze startte dan draaide hij in het begin onregelmatig. Al verscheidene keren bij de dealer hiervoor gestaan, maar om een lang verhaal kort te maken: die weten er ook geen raad mee. Heb de auto onlangs terug gehaald, nadat hij 3 weken(!) bij de dealer heeft gestaan. Ze hebben uiteindelijk net als de laatste 2 keer de sensor van de koelventilator maar vervangen, maar hoe lang dat soelaas biedt, durven zij ook niet meer te zeggen. De foutcode die hierbij elke keer weer opspeelde: 123