resonerende uitlaat

Gestart door Skipps07, 29-07-2010 11:17:29

Vorige topic - Volgende topic

Skipps07

Hallo,

Heb bij het optrekken in de 1e en 2e versnelling (rond de 1500 toeren) een zeer irritante resonatie in de uitlaat. De rammel zit volgens mij nog voor de katalysator.

Als ik stil sta en gas geef, dan krijg ik wel een rammeltje te horen, maar die klinkt toch weer anders. Kan er iets in het uitlaatspruitstuk rammelen?

Thijssie!

Kan best je kat zijn die de geest heeft gegeven. Stukjes keramisch materiaal die zijn afgebrokkeld....

peteRRR

Hitteschild kan ook wel eens vibreren.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Skipps07

Heb de auto nu twee weken in bezit. Zonder hitteschild nog steeds gerammel. Heb er een rekening bij, dat in 2008 de katalysator is vervangen (600,00 euri ) Toch maar alles demonteren?

razorx

Probeer het eerst eens met twee personen bij stilstand:
Één die wat gas geeft de ander de luistert.

reneetje

Citaat van: Skipps07 op 29-07-2010 12:05:37
Heb de auto nu twee weken in bezit. Zonder hitteschild nog steeds gerammel. Heb er een rekening bij, dat in 2008 de katalysator is vervangen (600,00 euri ) Toch maar alles demonteren?
Zal wel iets rammelen in de kat , gewoon met een vuistje een gepast dreun op de kat geven , door de deuk die je er dan in mept rammelt ie niet meer , gebeurt vaker zoiets.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

LPGLE

ik had dit vorige week ook .

Bij mij waren ALLE spruitstuk moeren iets los .
Kon ze vast zetten en geluid was weg .

Skipps07

Goeie,  morgen zaL ik de spruitstukmoeren nog even natrekken, wie weet is het dan over...   

Ga zaterdag op vakantie, dus ik hoop dat dat het is.

Anders ga ik na de vakantie toch even alles demonteren.

Skipps07

Probleem gevonden. Natrekken van de bouten was inderdaad de goude tip.

Maar pas op, de tapeinden / moeren zijn erg bros. De vorige eigenaar heeft dat waarschijnlijk ook al geprobeerd en daarbij zijn de buitenste tapeinden afgebroken.  Dus het probleem van de rammel nog niet kunnen oplossen.

Balen, want dat zal ik toch even bij een garage moeten laten maken.  Met een linkse tap halen ze de rest van de tap dan uit het blok, kan nl. nu geen nieuwe tap zetten. Ik hoop maar dat ze daar goed bij kunnen, anders zou het blok er nog uit moeten. Iemand ervaring hiermee?