levensduur krukaskering

Gestart door Schnappi, 26-06-2007 13:14:35

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Hoe lang gaat ongeveer een krukaskering mee?

Hoor van de meeste al dat het ongeveer 200.000 km is, klopt dit?

breakman

hangt van verschillende factoren af !!

Als je je carterontluchting niet tijdig proper maakt kan dit ervoor zorgen dat de keering begint te lekken.

Alg. een slecht onderhoud (niet tijdig wisselen van filters en dergelijke ) kand de levensduur van je krukaskeering inkorten .

Mijne is maar 180.000 km meegegaan ( vorige eigenaar) Nu zit er een nieuwe erin en die moet normaal door goed onderhoud wel langer doen !!!

Walter

ik heb m bij 260k vervangen, bij de koppeling. Had toen toch de bak op de schouders liggen... Was overigens verder perfect in orde maar geen zin om m nog een keer uit elkaar te halen

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

)()()sT

Hij is gisteren binnengekomen, tezamen met de koppeling ;)

218-en nog iets km.

;)

-D©©©L-

Citaat van: Schnappi op 26-06-2007 13:14:35
Hoe lang gaat ongeveer een krukaskering mee?

Hoor van de meeste al dat het ongeveer 200.000 km is, klopt dit?

Bij 330.000 km de achterste krukaskering preventief vervangen omdat de bak er toch achter weg was (bakwissel). Op de oude kering geen sporen van slijtage, hij was ook nog niet hard of stug. Had zeker nog wel 50 tot 100 k kunnen doen.
Voorste kering pas nog even nagezien, nog niet lek of zwetend. (350.000 km)

De twee achterste nokkenas keringen heb ik wel op het programma staan, deze zweten iets (maar nog lang niet lek).

RATFINK

De mijne bij 246.000, als het goed is is hij morgen klaar.

Gelijk even de koppeling meegenomen  ;D

bbrruno

De mijn bij 170.000. Ik vermoed een factor in de levensduur ook kan zijn het olieniveau waarmee gereden wordt. Deze ging lekken nadat bij oliewissel beetje teveel olie wat opgegoten. ???

Schnappi

misschien dat bij de oliewissel wat dunnere olie er in is gegaan waardoor de krukaskering is gaan lekken, of heb je altijd dezelfde olie gehad?

groeten

daytonawim

Bij mij 410.000 km , toen preventief vervangen, volgens de monteur had ie
anders binnenkort wel wat gaan lekken, was aan eind van zijn leven.

-D©©©L-

Citaat van: Schnappi op 30-06-2007 11:42:50
misschien dat bij de oliewissel wat dunnere olie er in is gegaan waardoor de krukaskering is gaan lekken, of heb je altijd dezelfde olie gehad?

groeten

Een keerring die op dunne olie is gaan lekken was al slecht voor die tijd.

bbrruno

keerring versnellingsbakzijde lekte na iets teveel olie opgegoten te hebben bijh 170.000 km. Sindsdien nooit verder dan halverweg streepjes gevuld. Bij 313.000 km keerring distr zijde preventie vervangen bij distr riem wissel.
Niveau olie lijkt dus wel invloed te hebben.