airbag lampje

Gestart door osie, 24-05-2008 09:36:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

osie

hallo alle volvo riders .
ben bezig met men 850.
ik heb de bovenkant van men dashboard vervangen.
er zat een airbag aan de bijrijders kant in nou heb ik er geen meer zitten.
maar het stekkertje is wel los.
dat is niet het ergste maar men airbag lampje blijft branden hoe kan ik die nou wel laten werken.
en het lampje uit krijgen.
ik bedoel dat het controle lampje alleen maarreageerd op het bestuurders airbag..

bijv bedankt peter

BartusKN

#1
Al geprobeerd om hem te resetten op B5 ??

Citaat van: Ludo op 18-11-2006 17:08:55
een vraag die vaak gesteld word, is het uitlezen en resetten van foutcodes in OBD-I.
hieronder een samenvatting:

OBD-I herken je hieraan:
http://www.850turbo.be/temp/diagnoseOBDI.jpg

hoe moet je nu uitlezen en resetten?:
Citaat van: mehn op 11-07-2006 10:22:24
uitlezen:
1. Contact aan, Stekkertje in zie hieronder de lijst van Jeroentjuh, kort op de knop drukken.
2. Er verschijn nu een 3 cijferige foutcode door middel van het oplichtend ledje naast de knop.
bv:
-1x oplichten = 1
-2x oplichten = 2
-4x oplichten = 4
-de foutcode is dan 1-2-4.
3. Druk nogmaals kort op de knop, er verschijnt nu een andere code, óf weer dezelfde code.

resetten:
4. Indien er een 2e code verscheen, de procedure herhalen tot de eerste code 2x geweest is.
5. Als de eerste (of enige) code 2x voorbij is gekomen, druk dan de knop 15 seconden in.
6. Wacht dan tot het lampje gaat branden, en als het lampje nog brandt, druk dan nogmaals 15 seconden op de knop.
7. Contact uit
8. Contact aan
9. Nu zou na een korte druk op de knop alleen code 1-1-1 moeten verschijnen.

Citaat van: Jeroentjuh op 23-10-2006 20:56:56
A1 - Automaat
A2 - Brandstofsysteem
A3 - ABS
A7 - Instrumentenpaneel
B1 - ECC
B2 - Cruise Control
B5 - SRS
B6 - Electrische stoelen

Citaat van: Ludo op 07-05-2007 20:39:15
B5 -> 2-1-2 -> stuurmodule: breuk in circuit.

http://www.850turbo.be/Volvo/storingcodes-B5.pdf

Ludo

als je het stekkertje van de bijrijders airbag hebt los liggen, komt de melding daarvandaan, niet van de bestuurders airbag.
het circuit is namelijk onderbroken...

BartusKN

Citaat van: Ludo op 24-05-2008 12:38:27
als je het stekkertje van de bijrijders airbag hebt los liggen, komt de melding daarvandaan, niet van de bestuurders airbag.
het circuit is namelijk onderbroken...


na resetten zal hij denken dat de extra airbag er niet bij hoort althans zo was het wel bij mij.

Ludo

Citaat van: BartusKN op 25-05-2008 00:39:59
Citaat van: Ludo op 24-05-2008 12:38:27
als je het stekkertje van de bijrijders airbag hebt los liggen, komt de melding daarvandaan, niet van de bestuurders airbag.
het circuit is namelijk onderbroken...


na resetten zal hij denken dat de extra airbag er niet bij hoort althans zo was het wel bij mij.

dat verhaal gaat volgens mij niet op.
een ecu stuurt, en ontvangt signalen.
als die signalen moet ontvangen van bv 2 sensors, en er komt maar 1 binnen, geeft ie een melding.
het is een circuit, als dat onderbroken is, wil dat ook nog zeggen dat de overige componenten ook niet werken.

BartusKN

Citaat van: Ludo op 25-05-2008 00:47:04
Citaat van: BartusKN op 25-05-2008 00:39:59
Citaat van: Ludo op 24-05-2008 12:38:27
als je het stekkertje van de bijrijders airbag hebt los liggen, komt de melding daarvandaan, niet van de bestuurders airbag.
het circuit is namelijk onderbroken...


na resetten zal hij denken dat de extra airbag er niet bij hoort althans zo was het wel bij mij.

dat verhaal gaat volgens mij niet op.
een ecu stuurt, en ontvangt signalen.
als die signalen moet ontvangen van bv 2 sensors, en er komt maar 1 binnen, geeft ie een melding.
het is een circuit, als dat onderbroken is, wil dat ook nog zeggen dat de overige componenten ook niet werken.


klopt aantal biertjes achter de kiezen, sorry je heb gelijk. heb mijne namelijk weer aangesloten. Ben maar slapen

osie

oke . maar heb dus nou de stekker los liggen en als ik em nou met een draad door verbind in het stekkertje of is dat geen juiste oplossing.
dan is het sircuit ook weer volledig.
of heb ik dan kans van het ontploffen van een luchtzak..

het stekkertje licht los er zit geen airbag meer in.

HanV70

#7
Als je deze melding wildt vermijden, dan kun je daar een speciaal eindstekkertje op zetten, (sloop of volvodealer)  op volvo's zonder passagiersairbag zitten deze ook.

osie

oke zal even rond vragen..

osie

kun je het niet gewoon met een draad door verbinden???dan is het systeem ook niet kortgesloten

osie

hallo ik wilde even reageren op men srs lampje
het brand nog steeds ik neem aan dat destekker het gewoon door verbind.
de bedraading dus heb het geprobeerd door te verbinden.
maar het ging niet uit. heft u nog een oplossing .
als ik de auto uit zou lezen met led moet hij dan ook de fout code aan geven.
of leest dit systeem dit niet uit.??

bijv bedankt