Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Na een paar lange ritten is de JT uitlaat aardig ingebrand en klinkt mooi kalm (bij normaal rijden). Helaas heb ik nog wel een probleempje bij de koppeling tussen voorpijp en de JT pijp. Het lijkt er op dat ie daar soms toch wat lekt of tegen de carrosserie aan zit. De zomerwielen zitten er weer onder, en nu is het helemaal duidelijk zichtbaar; hij hangt op z'n kont. Ik ga maar gewoon eens een paar standaard estate veren proberen. Als ie nu al te laag hangt, heb ik misschien wel geluk dat ie met estate veren en de rest van de bekleding (en de rest van de bank erin) wel op de juiste hoogte komt. gewoon proberen.

mikky

en een paar hulpveren eronder zou dat niet helpen??

Teddy81

Ik vind die eindstukjes die je er nu op hebt eigenlijk helemaal niet zo verkeerd staan. Ja het lijkt wat op een Audi Tdi maar ziet er toch wel leuk uit.
Hoe ziet je zomer setup eruit dan? Al kans om een overzichtsfoto te laten zien? ;)

-D©©©L-

Citaat van: mikky op 10-03-2009 01:08:13
en een paar hulpveren eronder zou dat niet helpen??

Dat past niet met de Ohlins dempers. Het is gewoon even zoeken naar de juiste veren, hoogte is eventueel nog wel te wijzigen door de bovenste veerschotel iets te verplaatsen. Zoals het nu is heb ik domweg te weinig veerweg, en dan heeft het verplaatsen van de veerschotel ook geen zin.


Citaat van: Teddy81 op 10-03-2009 08:45:07
Ik vind die eindstukjes die je er nu op hebt eigenlijk helemaal niet zo verkeerd staan. Ja het lijkt wat op een Audi Tdi maar ziet er toch wel leuk uit.
Hoe ziet je zomer setup eruit dan? Al kans om een overzichtsfoto te laten zien? ;)

Ik had stiekum gehoopt dat er wel een foto van de vijverberg trofee meeting geplaatst zou worden waarop ie te zien was, zal deze week zelf even een paar plaatjes schieten van de zomer uitrusting.




fearless

Citaat van: -D©©©L- op 10-03-2009 09:05:07
Ik had stiekum gehoopt dat er wel een foto van de vijverberg trofee meeting geplaatst zou worden waarop ie te zien was, zal deze week zelf even een paar plaatjes schieten van de zomer uitrusting.




fbm


Taranis

Typeplaatjes komen er niet meer op?

-D©©©L-

Citaat van: Taranis op 15-03-2009 12:04:21
Typeplaatjes komen er niet meer op?

Zeker wel, het wachten is even op wat warmer weer en een beetje meer tijd om de plaatdelen even te polijsten.
De logo's heb ik al lang en breed in huis.  :)


pwassink

Citaat van: -D©©©L- op 15-03-2009 12:54:15
Citaat van: Taranis op 15-03-2009 12:04:21
Typeplaatjes komen er niet meer op?

Zeker wel, het wachten is even op wat warmer weer en een beetje meer tijd om de plaatdelen even te polijsten.
De logo's heb ik al lang en breed in huis.  :)

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/logos_en_folie/01_nieuwe_logos_rondom_los_1.jpg

Valt me beetje tegen..   ;D

Maar een R ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Marc O.

Inderdaad, die auto is gewend om vol te worden gehangen met R embleempjes ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: -D©©©L- op 15-03-2009 12:54:15
Citaat van: Taranis op 15-03-2009 12:04:21
Typeplaatjes komen er niet meer op?

Zeker wel, het wachten is even op wat warmer weer en een beetje meer tijd om de plaatdelen even te polijsten.
De logo's heb ik al lang en breed in huis.  :)

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/logos_en_folie/01_nieuwe_logos_rondom_los_1.jpg

:eusa_clap:

Dat maakt de achterkant mooi af :)

Chris

Citaat van: fearless op 15-03-2009 02:18:19
Citaat van: -D©©©L- op 10-03-2009 09:05:07
Ik had stiekum gehoopt dat er wel een foto van de vijverberg trofee meeting geplaatst zou worden waarop ie te zien was, zal deze week zelf even een paar plaatjes schieten van de zomer uitrusting.

http://i4.photobucket.com/albums/y150/fearless23/08-03-2009%20vijverbergtrofee%20deel%203/IMG_6439-border.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y150/fearless23/08-03-2009%20vijverbergtrofee%20deel%203/IMG_6544-border.jpg

Geweldig mooie foto's.. de 422 ziet er goed uit! Super mooi om te zien met die dubbele pijp.

-D©©©L-

Het lag al even te wachten, maar vanavond eindelijk gedaan; De 100 liter tank aangesloten. Hij deed het zomaar in 1 keer goed, en ook nog alle fittingen gasdicht.
foto's volgen nog.

Morgen maar eens een leuke practical joke uithalen met de bediende (!) van het lpg pompstation in Heino. Die wil altijd per-se voor mij op de knop drukken... dat zal ie weten.
D'r mag 80-85 liter LPG in.  ;D ;D

GeertG

Citaat van: -D©©©L- op 18-03-2009 00:53:11
Het lag al even te wachten, maar vanavond eindelijk gedaan; De 100 liter tank aangesloten. Hij deed het zomaar in 1 keer goed, en ook nog alle fittingen gasdicht.
foto's volgen nog.

Morgen maar eens een leuke practical joke uithalen met de bediende (!) van het lpg pompstation in Heino. Die wil altijd per-se voor mij op de knop drukken... dat zal ie weten.
D'r mag 80-85 liter LPG in.  ;D ;D

Hebben ze in Heino dan nog een bediende  ::)

Enne, het is maar 10 litertjes meer dan wat ik meestal haal  :P

Maar mooi dat het goed gelukt is met de aansluiting  :eusa_clap:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

-D©©©L-

Citaat van: GeertG op 18-03-2009 08:56:40
Citaat van: -D©©©L- op 18-03-2009 00:53:11
Het lag al even te wachten, maar vanavond eindelijk gedaan; De 100 liter tank aangesloten. Hij deed het zomaar in 1 keer goed, en ook nog alle fittingen gasdicht.
foto's volgen nog.

Morgen maar eens een leuke practical joke uithalen met de bediende (!) van het lpg pompstation in Heino. Die wil altijd per-se voor mij op de knop drukken... dat zal ie weten.
D'r mag 80-85 liter LPG in.  ;D ;D

Hebben ze in Heino dan nog een bediende  ::)

Enne, het is maar 10 litertjes meer dan wat ik meestal haal  :P

Maar mooi dat het goed gelukt is met de aansluiting  :eusa_clap:

Ja, het kan echt. Pomp met bediening en dan de LPG prijs op 0.389 (gisteren).

Ik moest de vulslang en de afname slang omleggen vanwege de JT pijp. De LPG leidingen zouden anders minder dan 10 cm van elkaar zitten, en dat mag volgens het inbouw voorschrift niet. Nou is dat allemaal wel op te lossen met een hitteschildje, ik vind het idee van 15 cm afstand -en- een hitteschild gewoon prettiger. De afname (en retour) slangen hadden gelukkig meer dan voldoende overlengte onder de wagen. Het maken van de 32mm gaten was een beetje prutswerk (benzine vulpijp zit er een beetje kort naast).
 
Fotootje van het werk in uitvoering:
(klik voor hi-res)


In eerste instantie dacht ik dat de pomp het niet deed (baal, baal  :-[), maar plotseling herrinerde ik mij iets over een spanning van 0,8 volt van de druksensor op koppelblok en het voorwaardelijk schakelen van de pomp. Even 10 liter LPG erin en jawel... een LPi pomp die de helft stiller loopt dan die in de ringtank.  :eusa_dance:

Kan ik eindelijk de kofferbak eens afwerken.