Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Turbo-Geek op 10-10-2009 20:14:41
Wat kost een nieuwe bak dan ? Hoor heel veel verschillende bedragen varierend van 1300 tot 2300 euro.

Volgens mij moet je beide getallen samentellen.

Wel balen Marco!.  :-\

UserID6342

Da's mooi buts Marco :( Balen man !

mehn

Citaat van: Ludo op 10-10-2009 20:19:16
Citaat van: Turbo-Geek op 10-10-2009 20:14:41
Wat kost een nieuwe bak dan ? Hoor heel veel verschillende bedragen varierend van 1300 tot 2300 euro.
Volgens mij moet je beide getallen samentellen.

Zo ongeveer wel ja...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbo-Geek

In Duitsland verkopen ze gereviseerde automaten voor zo'n 1400 euro. En dat bij bedrijven met een vreselijk goede boordelingscore !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thijsj

Mit Top-bewertung! ;)... Staat bij deze advertentie wel "nicht Turbo" is dat zo of betekend "LE" inderdaad dan zoiets als Limited Edition? Wil hiermee natuurlijk niet de furie van de gelukkige 10/20V rijders op m'n hals halen overigens ;)

Wederom wel weer een sloopauto met een bijzonder lage km-stand. Vreemd vind ik dat, maar die discussie is hier ergens pas ook al gevoerd. En is hier offtopic.

Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 10-10-2009 21:47:47
Hier doel ik op.
Een bak voor de T5 en een echt gereviseerde en niet 1 met 'weinig' km's ....

http://cgi.ebay.de/AUTOMATIKGETRIEBE-GEARBOX-AW-50-42LE-VOLVO-850-T5_W0QQitemZ310169878180QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item483790bea4&_trksid=p3286.c0.m14

Dat is geen 1996 bak en incl koppelomvormer en een jaar garantie tikt het aardig door.
Ik heb nog een bak liggen die mogelijk wel zou passen, maar ik denk dat ik die verkoop en er zelf een nieuwe onder zet. De prijs van een nieuwe bak is heel weinig meer dan wat een complete revisie kost. En dan weet ik zeker dat ik alles nieuw heb. 'T blijft evengoed een boel geld, het motor projectje gaat dus een tijdje in de koelkast.
Gelukkig kan ik er nog wel mee rijden, al zal dat ook wel een keer ophouden. Het vervangen kan dus niet al te lang uitgesteld worden. 

Jans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 10-10-2009 18:20:54
Citaat van: elianmars op 10-10-2009 10:18:01
Automaat naar z'n grootje........  :-\

Het lekken van de bak word steeds erger, dit is een bekende kwaal volgens het revisiebedijf. Een beetje doorrekenen wat een complete revisie kost t.o.v. een nieuwe bak, leerde dat de optie "nieuwe bak" uiteindelijk nauwelijks duurder is dan een gelijkwaardige revisie. Ik was even een beetje chagrijnig over de kosten die daarmee gemoeid gaan. En het is best veel werk.

Dat is mooi sjips Marco.

Je kan altijd nog even naar Nijeveen rijden om je licht op te steken bij Ronnie van ATSN
Hij is voor zichzelf begonnen na jaren te hebben gewerkt bij de Boer transmissies Staphorst.

Niet geschoten is altijd mis,

Hans

arjenT5R

Kun je iets meer over je lekkage vertellen marco?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 11-10-2009 02:23:46
Kun je iets meer over je lekkage vertellen marco?

Maikel heeft hier al eens een mooi stukje over geschreven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23368.0.html
De eerste bak van de 609R is om dezelfde reden al 5 keer los geweest (in het bezit van de vorige eigenaar), uiteindelijk heb ik die die bak ook gewoon vervangen. Omdat de 422R iets meer pit onder de kap heeft wil ik geen "half werk". Ik zal zeker nog eens gaan praten met ATSN in nijeveen, misschien hebben ze nog een andere optie.   

KIM

Wat ik dus begrijp uit het verhaal van Maikel, is dat een scheur in het deksel aan bestuurderszijde de veroorzaker is.

Als dat bij jou het geval is, zal een revisie toch niet megahoog uitvallen? Of heb je ook lagerschade oid?
Ik ben nieuwsgierig, want ik ben ook AT rijder en ik was toch in de veronderstelling dat de AW een enorm betrouwbare bak was (ik heb 610000 km op de witte GLT met AT gezet en alleen ooit een standenschakelaar moeten vervangen).

Als dit mijn voorland is, ga ik vast sparen...

Succes met de afwikkeling!

arjenT5R

ik ken het fenomeen met mijn vorige bak wilde ie ook niet achteruit
de nieuwe maakt wel een klein beetje slepen geluid in 1 maar verder doet ie het al een aardige prima.

Ik ben benieuwd naar wat de revisie man te vertellen heeft.
en is een ander soort bak van een nieuwer model misschien een optie?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Citaat van: thijsj op 10-10-2009 21:46:17
Mit Top-bewertung! ;)... Staat bij deze advertentie wel "nicht Turbo" is dat zo of betekend "LE" inderdaad dan zoiets als Limited Edition? Wil hiermee natuurlijk niet de furie van de gelukkige 10/20V rijders op m'n hals halen overigens ;)

Wederom wel weer een sloopauto met een bijzonder lage km-stand. Vreemd vind ik dat, maar die discussie is hier ergens pas ook al gevoerd. En is hier offtopic.

Je pakt nou net de duurste van heel eBay. Ongelofelijk wat die man vraagt voor z'n spullen. Heb me er al vaker over verbaasd...........

henry classic v70

Je hebt toch ook nog een C70, zit daar niet een goeie bak onder? Is nu toch geen mooi weer...
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

Citaat van: henry classic v70 op 12-10-2009 08:31:17
Je hebt toch ook nog een C70, zit daar niet een goeie bak onder? Is nu toch geen mooi weer...

Da's een 5 bak. En die auto heb ik in principe verkocht.