Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Buts Marco, maar hoe kan dat ding nu krom zijn ?  Snap dat even niet.

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 20-09-2011 07:09:44
Buts Marco, maar hoe kan dat ding nu krom zijn ?  Snap dat even niet.

De betreffende donor heeft een kleine duik in een greppel gemaakt.  Kennelijk is dat toch harder gegaan dat je zou denken, de voorste balk van het subframe is in het midden "voorover" gekantelt. Vermoedelijk (het blijft gissen) door het abrubt tot stilstand komen en het doordrukken van de motor. Ook is het "oor" rechts voor doorgezet naar boven. Het is allemaal wel te richten, alleen is dat veel meer werk dan het eerder genoemde alternatief.

UserID6342

Logisch ook als je het zo uitlegde.  Er staat er hier in ieder geval een goede voor je (dieselframe) ;D  Komt wel weer goed, zoals altijd.

V70geRwin

Dus er wat toch nog wat om te verbeteren  ;D
Grondig hoor, echt leuk om te lezen.
Succes en kom maar op met de foto's !

-D©©©L-

Gisteren even tijd genomen om de achteras met tank verder te demonteren.
Het plaatsen gaat in fases, eerst de tank & achteras zonder aandrijving en in een later stadium de versnellingsbak met haakse overbrenging, cardanas, visco koppeling, differentieel en achterste aandrijfassen.
Reden hiervoor is dat de 422R mijn daily-driver is en ik 'm dus niet langere tijd (langer dan een weekeinde) stil wil zetten.

De "kale" multilink achteras, gezien vanaf de onderzijde (ligt op z'n kop):

(klik voor hi-res)

Het hele brandstof gebeuren is eigenlijk een losse unit welke gemakkelijk van de as af te nemen is.
Natuurlijk is de combinatie van stalen bouten in een alu frame verre van ideaal (galvanische corrosie), gelukkig bleef het beperkt tot 3 afgebroken bouten...

(klik voor hi-res)

Onderwerp van een latere revisie; de visco (in de linker buis) en het diffferentieel:

(klik voor hi-res)

-D©©©L-

Eigenlijk wilde ik vandaag de boel wat opruimen, maar een mens valt soms van het 1 in het ander..

Er lag nog een differentieel met visco op de werkbank. Te zwaar om alleen te tillen, dus splitsen die hap. Omdat ik een oliesmeerzooi niet echt kan waarderen, wild eik het differentieel eerst aftappen. En ja hoor. Geen aftap plug (alleen vulplug).
Er zat dus niks anders op dan het verwijderen van het deksel. waarna ik een lekkere smeerbende tegen kwam.

Om een kort verhaal lang te maken; differentieel gedemonteerd, schoongemaakt en weer samengebouwd. Hij mag nog een keer los voor nieuwe oliekeringen.

(klik voor hi-res)

-D©©©L-

ondertussen niet heel veel gedaan. 
Achterste remklauwen van de multilink as uitelkaar genomen en, omdat het er van binnen nog prima uitzag, weer in elkaar gezet.
Verder diverse montage en onderstel delen ontdaan van bitumenresten (bodyschutz), hier en daar wat hamervet gesmeerd en uitgezocht wat er allemaal naar de poedercoater mag.
Ook een lijst gemaakt van de benodigde rubbers voor de achteras, er gaat voor een waanzinnige 350 euro aan rubbers in die as.  :o
Ik hoop dus dat de rubbers die nog redelijk goed zijn er heel uit komen. Dan kan ik ze er na het coaten weer inpersen.

mikky

Ze zien je weer aankomen met 2 vellen onderdeelnummers  ;D

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

-D©©©L-

Het project 422R gaat even in de wacht.
Mijn vader is lelijk van de trap gevallen bij verbouwingswerkzaamheden en ligt met een zeer gecompliceerde breuk in het ziekenhuis.
De dienstdoende arts vroeg, gezien de schade,  vanaf de hoeveelste verdieping hij gevallen was. Het was 4 tredes boven de grond...
Men houd de pijn onder controle met morfine en wacht enkele dagen met opereren totdat de zwelling voldoende is afgenomen.

Ergo: de lopende werkzaamheden van z'n garagebedrijf overnemen en de nog lopende verbouwingsklussen afronden (naast m'n eigen werk).
Hij zal de nodige maanden moeten herstellen en revalideren, om de moed erin te houden zei de dienstdoende arts ook nog even: " U zult waarschijnlijk  nooit meer kunnen lopen als voorheen". Lekkere opsteker...

Ondertussen ook veel 609R vragen (die staat te koop), ik verontschuldig me bij voorbaat alvast voor de soms trage reactie. Zo veel te doen.

mikky

Beterschap, en als je hulp nodig bent laat maar weten.

hathü

Oei dat is niet fijn, hopelijk voor je vader komt het toch weer goed. Werk je zelf niet over de kop, je eigen baan, kluswerk afmaken en een bedrijf draaiende houden, pfff dat is bikkelen.

innocenti

Wens je vader heel veel beterschap. En jij veel sterkte de komende tijd. Klinkt voor je persoonlijk als een stevige uitdaging.

graph-x

Hé Marco,

Ik hoorde het net van je ega, wat beroerd voor je vader zeg.
Wens hem beterschap van mij.
Ik spreek je gauw weer, zal mijn telefoon weer aan laten.hahaha

Hans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 16-10-2011 11:28:14
Het project 422R gaat even in de wacht.
Mijn vader is lelijk van de trap gevallen bij verbouwingswerkzaamheden en ligt met een zeer gecompliceerde breuk in het ziekenhuis.
De dienstdoende arts vroeg, gezien de schade,  vanaf de hoeveelste verdieping hij gevallen was. Het was 4 tredes boven de grond...
Men houd de pijn onder controle met morfine en wacht enkele dagen met opereren totdat de zwelling voldoende is afgenomen.

Ergo: de lopende werkzaamheden van z'n garagebedrijf overnemen en de nog lopende verbouwingsklussen afronden (naast m'n eigen werk).
Hij zal de nodige maanden moeten herstellen en revalideren, om de moed erin te houden zei de dienstdoende arts ook nog even: " U zult waarschijnlijk  nooit meer kunnen lopen als voorheen". Lekkere opsteker...

Ondertussen ook veel 609R vragen (die staat te koop), ik verontschuldig me bij voorbaat alvast voor de soms trage reactie. Zo veel te doen.

Beterschap met je vader Marco.

Hans