Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

big ben

je had je ook eens kunnen vervelen............... :D

daytonawim

Je vraagt je af hoe een dergelijke motorschade kan optreden bij slecht 80.000 Km

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

-D©©©L-

Olieniveau te laag icm lekker doortrappen.  Het stomme is dat deze blokken standaard een hele mooie olie niveau sensor met kwaliteitsmeter hebben, alleen is die niet aangesloten in een Feurt.

Broabander

Oh ik dacht al aan leasebak, totaal niet ingereden en vanaf het starten 's ochtends lekker afgetrapt, 'te druk voor een beurtje' en raar opkijken als hij vastloopt! Of sleurhut van 1600kg erachter en met 1600 toeren de Alpen door!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Piere

En dus als ik het goed herrinner is het vooral de kop die veranderd is en een veel betere flow heeft tov een 1e generatie vijfpitter?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

arjenT5R

oh ff schuurpapiertje over de krukas en knallen maar weer  ;D
Hopen dat je verder niet al te veel schade hebt.

suc6  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Ik zat meer hieraan te denken:

(klik voor hi-res)

En toch weer de vraag of ik de compressie op 9:1 laat staan of toch terugbrengen naar 8,5:1 twijfel...

razorx

Ik verdenk je er vaak van dat je je idee allang hebt en je erg goed voorbereidt hebt. ;) Meer een soort teaser voor de lezer.
Ik kan er naast zitten.

Wat je post en je ECU plannen zijn wel erg leuk en spannend om te volgen.

Succes en veel plezier met je project!

jrkalf

Citaat van: razorx op 22-01-2012 21:46:45
Ik verdenk je er vaak van dat je je idee allang hebt en je erg goed voorbereidt hebt. ;) Meer een soort teaser voor de lezer.
Ik kan er naast zitten.

Wat je post en je ECU plannen zijn wel erg leuk en spannend om te volgen.

Succes en veel plezier met je project!

Ik heb ook een vermoeden over je uitlatingen.. iets met een spijker en iets op z'n kop ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

-D©©©L-

MInder dan je denkt. Heb wel een ongeveer plan:

- 2007 blok klaarmaken
- ECU kabelboom voorbereiden
- inbouwen
- rijden.

razorx

Wout309t

Citaat van: -D©©©L- op 22-01-2012 21:42:17
Ik zat meer hieraan te denken:

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/B5254Tspecial/02_B5254T4_krukas_en_zuigers_los_01.jpg

En toch weer de vraag of ik de compressie op 9:1 laat staan of toch terugbrengen naar 8,5:1 twijfel...

9:1 lijkt me lekkerder voor een daily driver. Heb je nog een bepaald doel qua vermogen?
2011 V70 2.0T R-Design MT

-D©©©L-

Geen vaststaand doel.

In eerste instantie wil ik een paar maanden testdraaien met rond de 150 pk, alles goed werkend maken (denk aan automaat, ecc, klokkenwinkel etc etc). Daarna ligt het doel op ca 300 pk.
De iets lagere compressie zoals in de standaard S60R motor geeft wel wat meer veiligheid bij experimenten. Een goede en intelligente detonatie detectie blijft natuurlijk wel een must.
Aan de andere kant ligt de pingel grens met LPG wel wat verder weg.

razorx

Ik zou voor de benzine marge gaan qua compressie.
Stel je zit in de middle of nowhere met een probleem of zonder LPG en je moet verder op benzine.

Aan de andere kant, je ECU lijkt erg slim te zijn en ondersteunt verschillende brandstof modi.
Kan je het niet zo instellen dat de ontsteking in de benzine modus wat aangepast is om detoneren met die wat hogere compressie verhouding vermeden wordt als je toch onverhoopt op die verderfelijke brandstof moet rijden?

-edit- ik weet het het vergt een meer dan diepe studie om de mapping goed te krijgen. Ik kan het niet en weet het niet, maar bewonder daardoor destemeer je project. En ach alles kan men leren!