Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Ga je naar vakantieveilingen.nl, koop je voor €16 een weekendje Noordoostgroningen voor moeder de vrouw + schoonloeder en jij hebt de vaatwasser het hele weekend voor jezelf :eusa_whistle:
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

razorx

Citaat van: Broabander op 13-06-2012 00:18:39
Ga je naar vakantieveilingen.nl, koop je voor €16 een weekendje Noordoostgroningen voor moeder de vrouw + schoonloeder en jij hebt de vaatwasser het hele weekend voor jezelf :eusa_whistle:
Ik zou het om praktische reden omkeren: Moeder en vrouw thuis en jouw blok schoonmaken in één of andere vaatwasser van een appartement naar keuze.
Vervolgens vragen ze zich bij dat appartement af wat er in godsnaam afgewassen is in die vaatwasser, waar jij jouw blok net 20 keer doorheen gehaald hebt met hulp van de meest vreselijke chemicaliën.

arjenT5R

Citaat van: razorx op 13-06-2012 00:26:08
Citaat van: Broabander op 13-06-2012 00:18:39
Ik zou het om praktische reden omkeren: Moeder en vrouw thuis en jouw blok schoonmaken in één of andere vaatwasser van een appartement naar keuze.
Vervolgens vragen ze zich bij dat appartement af wat er in godsnaam afgewassen is in die vaatwasser, waar jij jouw blok net 20 keer doorheen gehaald hebt met hulp van de meest vreselijke chemicaliën.

Hoef jij ook de kapotte vaatwasser niet te fixen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 12-06-2012 02:06:21
Oliesproeiers (zuigerbodem koeling) geplaatst en de bovenste helft van de krukas lagerschalen.

(klik voor hi-res)

Speciale montage olie op de lagers (met waanzinnige noodsmeer eigenschappen) en de S60R krukas erin.

(klik voor hi-res)

(klik voor hi-res)

En het andere deel erop, met de geïntegreerde lagerkappen. Het was even puzzelen om de juiste hoeveelheid pakking materiaal te vinden. Eigenlijk is er maar weinig nodig om het er aan de zijkanten al tussenuit te laten lopen.  Grapvol, Vida zegt in de aanwijzingen bij gebruik van het pakking materiaal doodleuk: "Smeer het oppervlak van het axiaallager en alle lagerschalen goed in." Leek me toch beter om daar wat olie voor te gebruiken.  ;D

(klik voor hi-res)

Vloeibare pakking; niet teveel, niet te weinig:

(klik voor hi-res)

Volgende stap ?  Het plaatsen van de zuigers en drijfstangen met nieuwe drijfstanglagers.

mitchelli

Waarom gekozen voor een S60 krukas? Mooi project! Petje af..
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

maruska

En wat ga je doen als dit projectje klaar is ?
Het blijft machtig om dit te blijven lezen, en af te wachten wat voor foto's er nu weer bijkomen.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

-D©©©L-

Citaat van: mitchelli op 13-06-2012 07:55:10
Waarom gekozen voor een S60 krukas? Mooi project! Petje af..

Deze heeft de nauwkeurige toleranties die ik voor de lagers graag wilde, heeft de juiste slag (93,2 mm) voor een blok met uiteindelijk 2521cc inhoud. Is net zo licht als de "orginele" RNC krukas (ik post nog wel een keer de gewichten), en niet geheel onbelangrijk... Hij was beschikbaar.

Citaat van: maruska op 13-06-2012 08:41:02
En wat ga je doen als dit projectje klaar is ?
Het blijft machtig om dit te blijven lezen, en af te wachten wat voor foto's er nu weer bijkomen.
Mwha, ik denk inbouwen.  ;D
Het aansturen van de 2CVVT wordt nog wel een uitdaging. Geen bizarre vermogens, wel maximum powerband, lekker veel koppel en hopelijk gekoppeld aan een lager verbruik (lees: meer actieradius op 1 tank). Ook een reden dat er een custom motormanagement ingezet word en een custom automaatbak sturing. Om te voorkomen dat het verbruik te laag wordt, is er een awd aandrijflijn in de planning.

Arjanestate

Ik hou je Blog in de gaten!  :eusa_drool:

Edit: en je avatar  ;D
854 T-5 ROOD 1994

marcoz84

snix

Zonde dat er straks weer olie in moet. :D

Goed bezig marco. Er zijn er maar weinig die hem zover uit elkaar hebben gehad !

Piere

Citaat van: snix op 13-06-2012 14:04:26
Zonde dat er straks weer olie in moet. :D

Haha ja, dat was ik eigenlijk ook net aan het denken ;D

Citaat van: snix op 13-06-2012 14:04:26
Goed bezig marco. Er zijn er maar weinig die hem zover uit elkaar hebben gehad !

Mwoa  8) :eusa_whistle: ;D

Blijft een mooi truucje wat je hier doet Marco
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

arjenT5R

Citaat van: -D©©©L-het is net lego

;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

de Boeing

Dit is inderdaad heel boeiend om te volgen!! Ik ben vooral benieuwd hoe dit je verbruik gaat beïnvloeden en wat je met de automaat gaat doen (enkel software aanpassen of wordt/is deze al intern versterkt?).

-D©©©L-

Citaat van: de Boeing op 13-06-2012 19:22:21
Dit is inderdaad heel boeiend om te volgen!! Ik ben vooral benieuwd hoe dit je verbruik gaat beïnvloeden en wat je met de automaat gaat doen (enkel software aanpassen of wordt/is deze al intern versterkt?).

Er komt een vrij programmeerbare automaatbak computer in plaats van de huidige TCU.  In eerste instantie alleen een compleet ander schakelprogramma met gewijzigde lijndruk etc. Mijn vermoeden is dat het flink oppompen van de lijndruk icm een forse koeler en een oliebuffer de grootste zwakheden al gaat verhelpen. Indien nodig ga de bak ook intern aanpakken. Maar dat is een los project dat wat mij betreft prima ligt waar het nu ligt: op de plank.

Citaat van: arjenT5R op 13-06-2012 19:12:40
Citaat van: -D©©©L-het is net lego
;D
Yep, dat gevoel is vooral sterk als ik aan het zoeken ben naar net dat ene boutje van die ene lengte en diameter.  ;D ;D

Gisteren even wat drijfstang/zuiger setjes samengesteld en geplaatst. Helaas ben ik 1 zuigerpen borgclipje kwijt, dus cilinder no 1 moet nog even wachten.
Dacht nog even een clip van een oude zuiger af te kunnen halen. Helaas, de pennen van de "nieuwe" zuigers zijn 2 mm dikker, de clips dus 2 mm groter.

(klik voor hi-res)

Dan maar even de oliepomp in elkaar zetten:

(klik voor hi-res)

En daar moet ie komen  :)

(klik voor hi-res)

Simsalabim...   ook de oliekering geplaatst. Op een eerdere foto zag je al de bouten met afdichtmiddel net onder de kop. Dit is om lekken van olie langs de schroefdraad tegen te gaan (daar hebben veel 850 motoren last van). Overigens los het plaatsen van een koperen ringetje dit ook op.

(klik voor hi-res)

Zo zoekende in de voorraad onderdelen kom je wel eens van die zaken tegen waarbij je denkt "die kan er zo meteen wel even in, klaar is klaar".
De rubberen afdichting van de koelwaterbuis is zo'n geval. Zonder waterpomp kan je er echt belachelijk makkelijk bij.
Op de foto zijn de platte kanten aan de oude ring goed te zien.

(klik voor hi-res)

En nou maar wachten tot mijn mega-order  (1 x 8642977 zuigerpen borgclip) bij de dealer binnen is.

...wordt vervolgd !  :)

Johann

Zit dat ene lager op die ene foto wel goed?  ???

;)