Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Die Jag past net zo min bij de merkhistorie als 99% van de overige SUV verkopers, maar ik geef het toe: Mooie bak.
Enneh: Beste Porsche-designers, let u even op? Zo kan het dus ook. (IPV je prachtige sportieve geschiedenis bezoedelen met die lelijke tractoren genaamd Cayenne)

de Boeing

Citaat van: ZC3rr0r op 13-09-2013 22:56:10
Die Jag past net zo min bij de merkhistorie als 99% van de overige SUV verkopers, maar ik geef het toe: Mooie bak.
Enneh: Beste Porsche-designers, let u even op? Zo kan het dus ook. (IPV je prachtige sportieve geschiedenis bezoedelen met die lelijke tractoren genaamd Cayenne)

+ 1 Ik had het niet beter kunnen verwoorden :) (Allez, misschien ook nog even de x6 erbij vermelden, als absoluut dieptepunt, maar goed, navenant dat ik ze hier zie rondrijden heb ik duidelijk ongelijk...) 

on topic: ondanks dat het geen Volvo is ben ik toch heel benieuwd naar je rijervaring met de Kuga (en wat er allemaal gaat aan veranderen  ;D)

-D©©©L-

Nah, een kuga heeft nagenoeg dezelfde aandrijftechniek en bouwwijze als een S40/V50 T5 AWD.
De verschillen vallen dus nog wel mee t.o.v. volvo
XC60 vind ik te zwaar en eigenlijk ook te groot.

Een RS motor (350+) zou er in moeten passen.  ;D ;D

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

-D©©©L-

-D©©©L-

Zo... De 422R is vanmorgen even "weg"geweest voor een kleine ronde "UZS", uitdeuken zonder spuiten.
Er zaten een paar gebruiks deukjes in van vallend gesteente/eikels en een enkel parkeerplaats deukje in de deur.

Eind oktober gaat hij nog 3 dagen uit logeren voor het wegwerken (strakmaken en spuiten) van de voorbumper en motorkap.
Tegen die tijd zit er ook weer een standaard onderstel onder en standaard remmerij. 

-D©©©L-

Deze auto gaan dan wel weg, natuurlijk blijft het hoog vermogen LPG vraagstuk wel !

Met de bruine LPi injectoren is er veel mogelijk, maar dit gaat nog een stapje verder.
Met ca 2,2 bar dampgas verschildruk en deze injectoren is 90 pk per injector goed haalbaar.

Piere

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

razorx

Eigenlijk jammer. Waar LPi een slim doordacht systeem is, strandt dit bij de behoefte aan een wat bovengemiddelde vermogensbehoefte. Doodgewoon door gebrek aan passende injectoren en vrijheid qua LPe programmering.. Het is vrijwel ondoenlijk deze leuke injectoren toe te passen in een LPi omgeving. Denk aan de uitstroompijpjes e.t.c. Vervolgens zit je bij Vialle aan een mooi maar gesloten systeem. Een ander bepaalt of de software aangepast mag worden en hoe dat gebeurt. Ik denk dat Marco in één van zijn overwegingen met een dampgas injectiesysteem van BRC kiest voor een goed noodzakelijk kwaad. Relatief vrij programmeerbaar. In alle detail ken ik de BRC omgeving niet, maar het schept mogelijkheden qua vermogen.

Die behoefte aan vermogen heb ik niet. Als ik die wel had, zou ik mij ongelofelijk ergeren aan Vialle met hun mooie systeem. Geef me toch die vrijheid om zelf mijn parameters in te stellen! Dat Vialle dat niet doet is ook logisch. Ze willen hun naam niet verpesten met in hun ogen amateurs die wat pielen. Het risico voor een bedrijf.

Ik denk Marco, dat je met een extreme vermogensbehoefte goed zit met je BRC overweging Een vrije omgeving qua soft en hardware. Mits de praktijk het toelaat. Zelf als je je eigen LPi ecu zou maken strand je op de injectoren. Of je zou meerdere per inlaatpoort moeten gebruiken.

-D©©©L-

Inmiddels ben ik aardig ver met het "sprokkelen" van delen voor de terugbouw naar standaard van de 422R.
Nieuwe schokdempers (rondom) liggen er al, net als remschijven, blokken, remklauwen, standaard fuseestukken en achteras.

Begin deze maand is er een rondje  UZS gedaan om een enkel klein butsje eruit te halen. Eind oktober gaat ie nog een keer naar de spuiter om de steenslag op de neus weg te werken.
Dan verdwijnen ook (de inmiddels defecte) dagrijlampen onder in de bumper en zet ik er een verse grille in.
Om even te zien hoe het staat, alvast deze lampen erin gezet:

tja... dat zijn gewone usa knippers, hoor ik je al denken.  klopt.... bijna goed.  ;D

Verder maar weer eens nieuwe olie en een filter, een nieuwe contactslot schakelaar en een APK checkup (het weer bijna zover).

FGG

Citaat van: ruubje op 13-09-2013 11:14:00
Als ik google op '2010 2521cc 4x4' komt zoiets naar voren;
link

Citaat van: pwassink op 13-09-2013 10:47:19
Snap alleen weer es niet dat iedereen weer "in vaste kaders denkt"  :eusa_think:

Zelfs Google 'denkt' in kaders.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

-D©©©L-

Helaas nog weinig belangstelling voor aankoop van de 422R, hopelijk hoef ik hem niet in stukjes te verkopen.

-D©©©L-

Citaat van: Julian op 13-10-2013 21:12:33
Citaat van: -D©©©L- op 13-10-2013 20:43:00
Helaas nog weinig belangstelling voor aankoop van de 422R, hopelijk hoef ik hem niet in stukjes te verkopen.

Neeee, gewoon afwachten, komt echt wel een liefhebber voor. Niet in stukken gaan verkopen, zou zonde zijn!

Waarom staat ie eigenlijk niet op MP of Autoscout oid?

Daar komt ie te staan na de terugbouw naar orgineel. 

-D©©©L-

Vandaag dit maar eens even besnuffelen van dichtbij:

Met B5254T d'r in  ;D

verron

Veel plezier vandaag Marco, goede reis en succes  ;)
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)