Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Citaat van: -D©©©L- op 05-09-2008 11:43:53
Citaat van: Eugene op 05-09-2008 10:12:38
De rest van de auto wordt straks gespoten zonder eerst een grondlaag?

Nee, zeker niet. :o  Hoop niet dat dat echt een serieuze vraag was   ;)

Dit is slechts stapje 1, natuurlijk gaat ie nog een keer of twee helemaal in de primer & filler + schuren etc. etc..
Met deze stap zijn alleen oneffenheden (de parkeerdeukjes van portieren, schade linker voordeur en linker achterscherm etc.) in de verticale delen weggewerkt. hij heeft na dit beetje polyprimer en schuurwerk kennelijk een ongeveer gelijk uitgangspunt over de hele wagen voor de volgende stap. Vraag me niet precies wat de gedachte er achter is, ze doen dit werk al zeker 40 jaar en zo spraakzaam zijn ze niet.  ;D

Daarom vraag ik juist, het was toch veel logischer geweest om de hele auto te doen, dan bij te schuren/plamuren en dan de volgende stap ipv nu alleen een deel. Maar zoals je zegt, zij zijn de experts!

If it's not blown, it sucks...

Hans Duiven

Volgens mij doen ze dat om eerst de oneffenheden weg te werken. Als je de auto gelijk helemaal in de primer zet, dan zijn die een stuk moeilijker te vinden.

Hans (Die in zijn jonge jaren ook nog tig auto's spuitklaar heeft gemaakt, bij gebrek aan werk in mijn sector)

-D©©©L-

Owja, de nieuwe bumper is ook binnen.  :eusa_dance:

Via deze weg nogmaals mijn uitdrukkelijke dank aan de man die het op deze manier perfect voor me geregeld heeft. Ik neem aan dat de betreffende persoon dit wel "via de kanalen" gaat horen.  ;)
Op papier lijkt het heel simpel om een bumper in primer te bestellen, is gewoon een nummer van.  Waarom primer ? Er wordt immers toch al gespoten en meespuiten geeft minder kans op kleurverschil en kost nauwelijks iets extra. Totdat je hem daadwerkelijk besteld... helaas... alleen in aflak gespoten leverbaar.  :-\  Gelukkig zijn er ook dealers waar mensen werken die net even dat ene beetje extra (in dit geval: een beetje minder lak) wel voor elkaar krijgen.  :eusa_clap: En dat mag ook wel eens gezegd worden (naast de berichten van "duur" etc. )

Maar goed, ik heb er 1, kan volgende week de zaag en de boormachine erin.  :evil:  ;D

de geneRaal

Eerst gaan de deukjes eruit door uitdeuken of een likje plammuur,dan uitschuren,in de spuitpoly,dan weer schuren(wordtie lekker strak)dan gaan de plekken in de epoxy-primer,dan grondverf op de kale plekken over de hele auto,schuren en afspuiten.

Om een lang verhaal kort te maken..................................... ;)
Blackstone under construction

de geneRaal

Haal ook je portier-ruiten er uit,scheelt een hoop schoonmaakwerk achteraf.........................

JayDee

Citaat van: de geneRaal op 06-09-2008 10:32:51
Haal ook je portier-ruiten er uit,scheelt een hoop schoonmaakwerk achteraf.........................

Citaat van: -D©©©L- op 27-08-2008 23:09:21
Citaat van: Hans Duiven op 27-08-2008 21:51:17
Dat de strips van de achterdeurramen én de achterdeurramen er nog op zitten

Hans

Precies. Als je de schakelaars van de raambediening vergeet mee te nemen, kan je die er dus lastig uithalen....  :eusa_wall:

de geneRaal

leuk altijd die bijdehandjes.................................

-D©©©L-

Na een lekker weekend luxemburg (beaufort) en een lange cursusdag (projectering brandmeldinstallaties) ben ik nog even langs het schade bedrijf gegaan om te kijken naar de 422R.

Goed nieuws  :eusa_clap: de sponningen zijn gespoten.

Links:

En rechts:

Van het tankklepje, achterlichten en kofferdeksel (incl beugels, hadden veel lak beschadiging). :

Uit een iets andere hoek:

En natuurlijk de binnenkant van de kofferdeksel, dat zag er op sommige plekjes namelijk zo uit:

en nu is dit de aanblik:

Het schiet mooi op. De deuren kunnen na het uitharden van de lak weer in terug geplaatst worden, dan kan men verder met de rest.

850 T5 Freak

Ziet er netjes en goed uit!  ;)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

razorx

Mag ik je auto aflikken  ;D .
Ziet er werkelijk prachtig uit!

Ludo

zo dat 'blauw' met wit heeft ook wel wat.
dat heeft nog niemand!.   :evil:

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 05-09-2008 13:31:53
Owja, de nieuwe bumper is ook binnen.  :eusa_dance:
... kan volgende week de zaag en de boormachine erin.  :evil:  ;D

Men neme 1 splinternieuwe achterbumper voor een 854...

En wat bumper randjes van een 855 AWD...

Wat moet een mens daar nou mee ? Simpel, op een nette manier plaats maken voor een L+R uitlaat.
Dus moest er een malletje komen:

Mal overnemen op de bumper :

En toen; hakkuh en zaguh:

Dit is het idee:

Netjes aan de achterkant rondom vastlassen:

Het een beetje vreemd gezicht om alleen aan de rechterkant een randje te hebben, bovendien was het hele idee van de randen geboren uit de wens om de bumper heel subtiel "dikker" te laten lijken. Dus mag er om de bestaande sparing voor de uitlaat ook een nette rand.
Helaas is dat simpeler gezegd dan gedaan. Dat past dus niet zomaar... de bruikbare rand is alleen voor rechts verkrijgbaar. en ja, ze zijn asymmetrisch.  :-\

Affijn. Een beetje denkwerk en een paar bakjes koffie later de zaag erin gezet. Dit samen met een beetje duwen en trekken + wat warmte doet wonderen...

Het ding helemaal doorgelast en de zaagsnedes weer netjes dicht:

Nog een beetje naverwarmen en de rand strakker tegen de bumper zetten + weer koelen. Hier bijna klaar voor het spuiten, linkerkant:

En de rechterkant:

wordt vervolgd... het boren !  ;D :evil:

Eugene

Jammer hieraan vind ik dat de uitsparing in de bumper tussen de 2 uitlaatkapjes niet in het midden zit. Dat zie je niet als je maar 2 uitlaat hebt, maar in het geval van 2 uitlaten wel :(

If it's not blown, it sucks...

Duell

Boren ??  
Los daarvan, je gaat dus voor een uitlaat met twee pijpen aan elke kant?
Ala M5 ?  dat lijkt me wel heel vet.

Ohja, met veel plezier volg ik je ontwikkelingen, ga zo door.  :eusa_drool: :eusa_clap:

-D©©©L-

Citaat van: Eugene op 10-09-2008 19:50:47
Jammer hieraan vind ik dat de uitsparing in de bumper tussen de 2 uitlaatkapjes niet in het midden zit. Dat zie je niet als je maar 1 uitlaat hebt, maar in het geval van 2 uitlaten wel :(

Als ik het zo zou laten inderdaad wel ja. Heb nog een list bedacht, maar dat wil ik eerst zelf eens zien na montage voordat ik het hier post.