Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

R o b

Erik_M.

Da's mooi Marco, goed te lezen dat de 422 R de rit goed doorstaan heeft.  Alhoewel de R wel 'vreemd' achter die oprijwagen staat, net of je 'm er zo afgereden hebt  ;D ;)

Succes met verder afbouwen !  :eusa_clap:

gRoet
eRik

Chris

Leuk dat hij nu eindelijk rijdt Marco! Zal wel heel gaaf geweest zijn om na zo'n tijd sleutelen eindelijk een stukje erin te kunnen roffelen.

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Kom wel weereens een bakkie doen tegen die tijd ;) ;D.

UserID6342

Top dat de eerste rit zo goed is gegaan Marco.  Het is ook wel een plaatje geworden hoor.

BOV

Mooi om de auto weer in zijn natuurlijke habitat te zien :P

Komt er ook nog een spoilertje op de achterklep of blijft ie "kaal"
I take pictures and build stuff...

T W R 850

Citaat van: -D©©©L- op 05-12-2008 08:09:39
Gisteravond even bij Fasttech geweest om de eerste versie software voor de 422R op te halen. Die moet er namelijk al in zitten voordat de de dikke LPi injectoren geplaatst kunnen worden.
Na, een vriendelijk welkom door Dennis, Marco en Sebastiaan en het blije uitzicht op een mooie CY met nog geen 110k op te teller  :o, kreeg ik een kleine rondleiding door het nieuwe pand (het oude pand was toch echt te klein geworden).

Meest opvallend is de rollenbank met indrukwekkende ventilator capaciteit rechts, achter in de hoek. Natuurlijk ook een remmenbank annex wieldruk meter en een indrukwekkende hoeveelheid diagnose hard- en software (en kennis !) waarmee ook de hardleerse "probleemgevallen" tot de orde geroepen kunnen worden.
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/fasttech/01_fasttech_1e_versie_software_ophalen_hal_binnen_.jpg

Al snel lag de ECU van de 422R op de soldeerbank. Men kan ook in-circuit flashen, voor dit stukje maatwerk besloten we een andere route te nemen. Later in dit word wel duidelijk waarom. Het soldeerwerk is erg netjes gedaan.
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/fasttech/02_ecu_inside_nwe_flashrom_op_voet_01.jpg

Na de koffie is er nog even gekeken naar ECU meetwaardes van de 609R. Ik had al even het idee dat het verbruik wat begon toe te nemen en de prestaties ietswat achter bleven. Subtiel, maar wel waarneembaar. Een rondje met de datalogger gaf al snel aan dat dit idee wel klopte; De voorontsteking ging in deellast lang niet ver genoeg terug. Na wat verder door lezen van de log leek het erop dat een gare LMM hiervan de veroorzaker is, deze gaf (bij vollast) veel te weinig debiet aan. Na het wisselen gaan we nog weer eens meten.
Ik was blij verrast door de grote hoeveelheid parate kennis, ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen met de 422R software.  :eusa_clap:

Hoorde die supermooie CY bij het bedrijf of is hij van een klant?
Ik herkende de auto meteen  :eusa_clap:
Het is de ex CY van mijn broer superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

-D©©©L-

Citaat van: T W R 850 op 11-12-2008 22:54:43
Citaat van: -D©©©L- op 05-12-2008 08:09:39het blije uitzicht op een mooie CY met nog geen 110k op te teller  :o, kreeg ik een kleine rondleiding door het nieuwe pand (het oude pand was toch echt te klein geworden).

Meest opvallend is de rollenbank met indrukwekkende ventilator capaciteit rechts, achter in de hoek. Natuurlijk ook een remmenbank annex wieldruk meter en een indrukwekkende hoeveelheid diagnose hard- en software (en kennis !) waarmee ook de hardleerse "probleemgevallen" tot de orde geroepen kunnen worden.
(klik voor hi-res)

Hoorde die supermooie CY bij het bedrijf of is hij van een klant?
Ik herkende de auto meteen  :eusa_clap:
Het is de ex CY van mijn broer superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Van een klant, zover ik weet.

t5r4ever

;D krijg nou wat......dacht dat mijn ex CY van de aardbol was verdwenen,mooi om te lezen dat ie nog steeds zo`n belachelijk lage km stand heeft

-D©©©L-

Vandaag even een strak spiegelglas in de rechter buitenspiegel geplaatst:
(klik voor hi-res)

En de nummerplaten met plaathouder erop gezet:
(klik voor hi-res)

Vanaf morgen middag ga ik er mee rijden  :eusa_dance:, het verder afbouwen van het interieur kan tussen de bedrijven door.

fbm

Citaat van: -D©©©L- op 14-12-2008 23:01:56
Vandaag even een strak spiegelglas in de rechter buitenspiegel geplaatst:
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/spiegels/09_rechter_buitenspiegelglas_met_opschift_01.jpg

Heb ik ook!  :eusa_whistle:

En de velgen staan erg gaaf in combi met dat blauw!
:eusa_clap:

En nu veel rijplezier! :eusa_dance:

BartusKN

Oei wat mooi zeg  :o.... die tekst laat je die in de spiegel staan ?? dat ziet er wel leuk uit namelijk  :evil:

En zoals fbm al zei:

Citaat van: fbm op 14-12-2008 23:07:54
En nu veel rijplezier! :eusa_dance:

elianmars

Citaat van: BartusKN op 14-12-2008 23:36:26
Oei wat mooi zeg  :o.... die tekst laat je die in de spiegel staan ?? dat ziet er wel leuk uit namelijk  :evil:

Zal wel moeten. Dat is er in geslepen  ;D

BartusKN

Citaat van: elianmars op 15-12-2008 00:02:54
Citaat van: BartusKN op 14-12-2008 23:36:26

Zal wel moeten. Dat is er in geslepen  ;D

O, zou eerder denken aan een sticker. Geslepen denk ik dan niet, eerder gezandstraalt

-D©©©L-

Ohne Worte.  ;)

(klik voor hi-res)

(klik voor hi-res)

Johann