Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

De S60R achterremmen zitten "normaal" op een 850 gemonteerd met een paar strips die de klauw iets hoger plaatsen. Dit is nodig omdat de oren aan de wiellager grondplaat in de weg zitten bij de montage van de dikke S60R klauw. Een dergelijke construktie ziet er dan zo uit:

of

Met beide methodes is weinig mis, alleen zat ik m'n achterhoofd steeds met het fenomeen "onafgeveerd gewicht". Navraag bij een roemruchte ringrijder die met de bovenste construktie heeft rondgereden, leerde dat het qua weg- & veergedrag allemaal echt niet zoveel uitmaakt als ik dacht.

De op deze manier gemonteerde achterremmen geven dan dit aanzicht:

of

Toch bleef het idee er zitten om de klauw naar de andere kant te verplaatsen. Al was het alleen maar om te zien of het haalbaar is.  ;D
Uiteindelijk bleek het goed te doen. Middels de good-old "WAD/WAM (tm)" methode was snel bepaald hoe de adapter eruit moet zien.
De klauw zit met dit ontwerp dichter bij het draaipunt van de as en staat met het zwaartepunt zelfs binnen de afstand draaipunt-schokdemper.
Natuurlijk gaat dit gigantische voordelen opleveren in het dagelijks verkeer (en dan met name de dwarsriggeltjes in de bocht A28-A50).  ::) ;D
Het was zeker leuk om het uit te vogelen. Nou alleen de adapterplaten nog laten snijden uit staal.

-D©©©L-

Ze waren nog warm van de oven toen ik ze net ophaalde :) :

(klik voor hi-res)

Wat je ziet is niet een kleur die erop gezet is, maar de kleur van het staal zelf. De fuseestukken zijn gestraald en voorzien van alleen een laagje blanke-lak poedercoating (mat).

Emiel

Ziet er netjes uit Marco.  8)

Wibren

1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

V70geRwin

Mooier dan dat gehobby met brackets  :eusa_clap:                                                  ;)

BarT5

Die grijze klauwen zijn TE mooi. Prachtig, zo doen.

Tom850

Super netjes Marco, ga zo door  :eusa_clap:

Groeten Tom

Tim N

Respect Marco, vind dat je echt top werk ervan maakt hulde.

-D©©©L-

Dank jullie wel, natuurlijk probeer ik mijn best te doen om het zo netjes mogelijk te maken.
Ik houd bij het bedenken van een oplossing wel steeds in de gaten dat het eventueel terug- en/of  over te bouwen moet zijn.
Dat houd in dat als ik een deel verander, ik alle aanpassingen op dat ene deel wil doen. Niet de halve auto verlassen.

Citaat van: BarT5 op 27-10-2009 18:23:52
Die grijze klauwen zijn TE mooi. Prachtig, zo doen.

Ze blijven grijs, maar wel een andere kleur grijs. Om 1 of andere reden heb ik iets tegen "R" logo's op vreemde plekken. Een R logo mag op de achterkant en in de grille, maar daar heb je het dan wel een beetje mee gehad. Deze gaan er dus ook aan geloven (kunnen bij de rest van de collectie).

De malletjes zijn afgegeven bij de lasser, die snijd ze netjes uit een goede kwaliteit staalplaat. Er worden nog verstevigings platen aangelast en natuurlijk is er nog wat slijpwerk om het precies pas te maken. Het extra materiaal zorg ook meteen voor de gewenste spoorbreedte aan de achterkant. Vastzetten kan met de bestaande bouten, die zijn net lang genoeg. De remleidingen krijgen nog een aanpassing, denk niet dat ik ze inkort.

"WAD/WAM (tm)": 

Als dit klaar is, kan ik verder met de handrem ankerplaten. Die moeten ook een beetje aangepast worden.

roop86

Word heel sjiek zo te zien!!  :eusa_clap:

KIM

Citaat van: -D©©©L- op 28-10-2009 11:49:06
Om 1 of andere reden heb ik iets tegen "R" logo's op vreemde plekken. Een R logo mag op de achterkant en in de grille, maar daar heb je het dan wel een beetje mee gehad. Deze gaan er dus ook aan geloven (kunnen bij de rest van de collectie).

Eigenlijk....

Hoort er op de grille ook ge "R" logo...

Maar even zonder dollen: Dit is echt mooi werk hoor. Zo zou ik het graag willen, alleen kan ik geen afstand nemen van de Volans en zoek ik ook een wat voordeligere oplossing.

Keep up the good work!

Teddy81

Om 1 of andere reden heb ik iets tegen "R" logo's op vreemde plekken. Een R logo mag op de achterkant en in de grille, maar daar heb je het dan wel een beetje mee gehad. Deze gaan er dus ook aan geloven (kunnen bij de rest van de collectie).

Hoezo? Het zijn R klauwen en ze komen op een R. Ik zou het lekker zo laten... maar ja smaken verschillen natuurlijk. ;)
Alle overige R-en die je van de auto af hebt moeten peuteren toen je hem net had... tsja dat je die eraf trekt snap ik ja =D

Hoe dan ook. Knap werk en hele mooie upgrade.

)()()sT

Ieder zijn smaak... Ik vind die R minder storend als een enorme 850-sticker op de dorpel  ;D :-*

Mooi werk!  :eusa_clap:

Turbobiker

Ah, daarom heb je de ex van litpton gekocht, zo kon je in één klap de meeste R-ettjes de wereld uit helpen ;D

Mooi werk die bracket! (en ze zijn dus door het röntgen apparaat gehaald?)
De Tussenpaus

-D©©©L-

Citaat van: Turbobiker op 28-10-2009 14:18:10

Ah, daarom heb je de ex van litpton gekocht, zo kon je in één klap de meeste R-ettjes de wereld uit helpen ;D

Mooi werk die bracket! (en ze zijn dus door het röntgen apparaat gehaald?)

Ze zijn gecontroleerd. Ik heb geen foto mee gekregen maar alleen van veiligheid man van dat kraanbedrijf (waar ze lassen aan het controleren waren) te horen gekregen dat het netjes gedaan was.

Vanmiddag even gekeken hoe het past met de klauwen op de fuseestukken en het hitteschild eraan. Past allemaal netjes, vraag me alleen af of ik ook een groter schild moet monteren, de schijf steekt nu wel erg ver uit. Hoe zit het met de wagens die standaard 302 mm hebben, zijn de schilden daarvan groter ?

Dit is mijn associatie met thee:

:)