Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Zo, het moet maar eens gebeuren.  :)

axelvr


elianmars


t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

-D©©©L-

#1909
Vandaag gedaan:

- Accu verwijderen
- Luchtfilterhuis+LMM demonteren
- hitteschild van de turbo demonteren
- Intercoolerslangen demonteren/losnemen
- Lambdasonde demonteren
- Storingzoeken in de werkplaats verlichting - dif ging eruit.
- Voorpijp Demonteren
- Radiateurfan demonteren
- Bekabeling van de benzine en LPi injectoren demonteren
- LPi injectoren demonteren (slangen blijven zitten)
- Koelvloeistof aftappen
- Rechter stabistang linkje verwijderd
- Rechter stuurkogel los
- Weer storing zoeken in werkplaats verlichting - nu 1 TL bak afgekoppeld...
- Rechter fuseekogel los
- Rechter steekas verwijderd

(klik voor hi-res)



(klik voor hi-res)

-D©©©L-

Salade ?

(klik voor hi-res)


(klik voor hi-res)



Na een stevig verschil van mening met de springlock koppeling aan de filter/droger, wat nogal een beetje tijd kostte (zeker 2,5 uur).
Kon eindelijk het blok zakken:

(klik voor hi-res)


Daar gaat ie...

(klik voor hi-res)



(klik voor hi-res)



En daar is ie dan:

(klik voor hi-res)

elianmars

Welja, trek de hele motor er maar uit joh  ;D


Zat de droger zo vast? De mijne moet binnenkort ook los, maar als het zo moeilijk gaat, laat ik het maar doen, voordat ik iets sloop.

KIM

Marco, het kan toch niet zo zijn dat ik echt roest zie op foto 2?




btw: weer goed werk; als er bij mij ooit de bak uit moet weet ik de how to te vinden...

-D©©©L-

Citaat van: KIM op 13-11-2009 23:26:37
Marco, het kan toch niet zo zijn dat ik echt roest zie op foto 2?




btw: weer goed werk; als er bij mij ooit de bak uit moet weet ik de how to te vinden...

Nee, dat is geen roest. 'T is een plasje opgedroogde tectyl.   :)


Dit moest ook nog, dynamo en aircopomp wisselen. Goede kans dat ze er niet zo lang onder gaan zitten (geen jaren) maar ze waren er wel aan toe.

(klik voor hi-res)



"nieuwe" (revisie) dynomo en de oude ernaast:

(klik voor hi-res)



...en de aircopompen:

(klik voor hi-res)



Zo, dat zit vast op de plek. Nieuwe multiriem gaat erop als het blok weer in de auto zit.

(klik voor hi-res)



razorx

Wow, je gaat in een lekker tempo!

Mooi die verkleuringen te zien door de, ik noem het maar "contrastgassen".

Succes er mee!

henry classic v70

Straks is de 422 beter dan nieuw :eusa_clap: :eusa_clap:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

Alles wat verder los moet om de bak van het blok te kunnen nemen, is los (koppelomvormer, motorsteunen, reactiearm etc etc). Op een paar bouten na. De bak is beschadigd bij het verwijderen van de oude aandrijf as. Die zat nogal vast, dat wil zeggen: Die wilde er met geen mogelijkheid uit. Enige "brute force" bracht uitkomst.


Gezien vanaf de turbozijde:

(klik voor hi-res)



Gezien vanaf de inlaatspruitstuk zijde:

(klik voor hi-res)




Helaas had ik niet in de gaten dat de Oliekoeler retour slang van de AT bak niet helemaal okselfris meer is. Hij is later makkelijk te vervangen, dat is dan weer een troost.
En nog een leuk sfeerplaatje, als afsluiter van vandaag:

(klik voor hi-res)




KMvrtr


-D©©©L-

Oude bak van het blok af, net als de scheidingsplaat. :

(klik voor hi-res)



De oude krukaskeering, deze heeft z'n beste tijd wel gehad.

(klik voor hi-res)



En een fijne verse keerring, het ontwerp daarvan is de jaren door diverse keren aangepast/verbeterd.

(klik voor hi-res)



De scheidingsplaat er weer voor (met 10 nieuwe boutjes) en een vers centreerbusje. De oude had aardig wat speling en slijtage.

(klik voor hi-res)



Plop...

(klik voor hi-res)



En toen een hapje eten. Met verse pompoensoep en broodjes. Daarna kon de bak er weer af... iets vergeten.  :eusa_wall:

(klik voor hi-res)



Zo, klaar voor tansport naar de auto  ;D

(klik voor hi-res)



En natuurlijk, het "850 oliekoelerslang op een X70R automaatbak adaptietooltje" ( (C) pwassink) :)
Een tijdelijke oplossing, er komt toch een nieuwe slang aan. Een passende slang uiteraard.

(klik voor hi-res)


...

Jans Duiven


Heb je nu geen afdekdop of een plasticje om de inlaat van de turbo gedaan?



Fijne tijdrovende klus Marco.

Maar het rijdt straks vast weer geweldig!

Groeten,

Hans